Hoewel ik eigenlijk helemaal geen D3s nodig heb (maar hem wel graag zou willen ) zat ik uit nieuwsgierigheid toch maar eens naar de prijzen in de UK te kijken. Ik viel van verbazing bijna uit mijn stoel! De D3s kost hier in NL zo rond de €4.500 en in de UK heeft bv. Mifsuds hem voor £ 3.555, dat is momenteel zo'n €3.640 €3.926. Dat is toch mooi even een verschil van bijna €900 €600!
Ik kom nu toch wel in de verleiding om mijn D300 en D700 te verkopen en een D3s te bestellen. Goed, de batterijlader heeft dan een verkeerde stekker maar dat is niet erg want ik heb toch al een lader voor de EN-EL4a accu van mijn grip. Hoe zit het met de garantie? Heeft de D3s net als de pro lenzen een Europese garantie of is dat wel landspecifiek? Nu weet ik dat we hier in NL -en een groot gedeelte van de EU- links, rechts en zijwaarts genaaid worden met de belastingen maar waarom is de D3s in Engeland zo'n stuk goedkoper? Gunstige wisselkoers of toch een belastingkwestie? Vergelijk bovendien de prijsgrafiek van camera price buster:

eens met de prijsgrafiek hier op T.net:

Gestage daling in de UK en een constante prijs in NL, iets klopt hier niet.
Meningen en inzichten zijn zeer welkom.

eens met de prijsgrafiek hier op T.net:
Gestage daling in de UK en een constante prijs in NL, iets klopt hier niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Kurgan op 13-03-2010 21:29 . Reden: verkeerde koersconverter gebruikt... ]
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time