Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
Hoewel ik eigenlijk helemaal geen D3s nodig heb (maar hem wel graag zou willen ) zat ik uit nieuwsgierigheid toch maar eens naar de prijzen in de UK te kijken. Ik viel van verbazing bijna uit mijn stoel! De D3s kost hier in NL zo rond de €4.500 en in de UK heeft bv. Mifsuds hem voor £ 3.555, dat is momenteel zo'n €3.640 €3.926. Dat is toch mooi even een verschil van bijna €900 €600! 8)7 Ik kom nu toch wel in de verleiding om mijn D300 en D700 te verkopen en een D3s te bestellen. Goed, de batterijlader heeft dan een verkeerde stekker maar dat is niet erg want ik heb toch al een lader voor de EN-EL4a accu van mijn grip. Hoe zit het met de garantie? Heeft de D3s net als de pro lenzen een Europese garantie of is dat wel landspecifiek? Nu weet ik dat we hier in NL -en een groot gedeelte van de EU- links, rechts en zijwaarts genaaid worden met de belastingen maar waarom is de D3s in Engeland zo'n stuk goedkoper? Gunstige wisselkoers of toch een belastingkwestie? Vergelijk bovendien de prijsgrafiek van camera price buster:
Afbeeldingslocatie: http://www.camerapricebuster.co.uk/graphs/Nikon_D3s_Body_graph.png

eens met de prijsgrafiek hier op T.net:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=246740

Gestage daling in de UK en een constante prijs in NL, iets klopt hier niet. :N Meningen en inzichten zijn zeer welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door Kurgan op 13-03-2010 21:29 . Reden: verkeerde koersconverter gebruikt... ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Weet je wel zeker of dat klopt? Volgens mij zijn engelse ponden veel meer waard dan euro's of is dit ook alweer achterhaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Hmm..

OK, garantie, tenzij het grijze import is in UK heb je gewoon garantie. UK is geen schengen land maar wel EU dus import moet ook geen probleem zijn.

Wat nog overblijft is dat men misschien voorraad wil kwijtraken of dat je een oplichter te pakken hebt met veel te lage prijzen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Fairy schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:35:
Weet je wel zeker of dat klopt? Volgens mij zijn engelse ponden veel meer waard dan euro's of is dit ook alweer achterhaald :?
Op het moment is 1 GBP = ± € 1,1.
Wijnands schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:35:
Wat nog overblijft is dat men misschien voorraad wil kwijtraken of dat je een oplichter te pakken hebt met veel te lage prijzen
Mifsuds is een bekende zaak, bestaat al heel lang. En hier nog een paar prijzen:
Calumet, £3.595
Warehouseexpress, £3.574
Jacobs, £3.589
Ik geloof dus echt dat we in Nederland flink belazerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Eind 2008. begin 2009 was er ook zo'n prijsverschil, dat kwam toen mede door de lage pond. Nikon kwam met een prijsverschil en toen leek 't een beetje over.

Dit soort prijzen.. .als je toch in de markt bent voor zoiets wordt het wel verleidelijk,.

Wat de lader betreft, nieuwe stekker heb je zo aangezet en anders verkoopt dealextreme vast wel een plug converter.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:13

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

euh, tegen de actuele koers is 3555 pond 3925 euro. Zie de welbekende exchange rate sites.

Mind you, als je met credit card betaald ben je nog iets meer kwijt doordat die wat vangen op de koers.

Desondanks is dat nog steeds een aardig verschil. Een retourtje Londen heb je voor een habbekrats. Ik heb dit voor de 1D ook overwogen maar heb nu een lokaal zeer goed aanbod wat 't compenseert.

Ik zou 't gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

aanloopje...........

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Schop!

FG --> SF dus :)

[ Voor 74% gewijzigd door Nomad op 13-03-2010 18:34 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calumet is ook nog eens vertegenwoordigd met NLse winkels. Misschien dat dat nog een interessante optie is (wellicht dat Calumet hem zelfs voor jou uit de UK over wil laten komen?)? Wel even vragen hoe dat met garantie gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Wijnands schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:26:
Wat de lader betreft, nieuwe stekker heb je zo aangezet en anders verkoopt dealextreme vast wel een plug converter.
De lader heb ik al, ik gebruik namelijk dezelfde batterij in de MB-D10 grip.
gratis_vodka schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:31:
euh, tegen de actuele koers is 3555 pond 3925 euro. Zie de welbekende exchange rate sites.
Klopt, ik had eerst de site van GWK gebruikt maar die blijkt af te wijken. Maar het is nog steeds een aanzienlijk verschil.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:52:
Calumet is ook nog eens vertegenwoordigd met NLse winkels. Misschien dat dat nog een interessante optie is (wellicht dat Calumet hem zelfs voor jou uit de UK over wil laten komen?)? Wel even vragen hoe dat met garantie gaat! :)
Weinig kans denk ik, waarom zouden ze een camera speciaal uit Engeland laten komen waar ze ook nog eens minder geld voor krijgen? Rechtstreeks uit de UK bij Calumet bestellen is geen probleem, heb ik een jaar geleden ook met een 200-400 gedaan. Dat was op de valreep voordat Nikon de prijzen omhoog gooide. :*)

Maar ondertussen vraag ik me nog steeds af waarom de D3s in Engeland in prijs daalt terwijl hij hier nagenoeg constant blijft. Het maakt op mij de indruk dat de prijs door Nikon Nederland kunstmatig hoog wordt gehouden.

* Kurgan houdt een blauwe plek over aan de schop...

[ Voor 25% gewijzigd door Kurgan op 13-03-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurgan schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:20:

Weinig kans denk ik, waarom zouden ze een camera speciaal uit Engeland laten komen waar ze ook nog eens minder geld voor krijgen? Rechtstreeks uit de UK bij Calumet bestellen is geen probleem, heb ik een jaar geleden ook met een 200-400 gedaan. Dat was op de valreep voordat Nikon de prijzen omhoog gooide. :*)
Nee heb je, ja kun je krijgen. Geef gewoon aan dat je hem anders in de UK gaat kopen en dat jij hun ook wat handel gunt als je daarvoor een NL adres terug krijgt.... Neem voordat je ernaartoe gaat even contact op met de UK winkel en vraag of je garantie op deze modellen via de NLse Calumet kunt laten lopen (dan kun je ze daarmee om de oren slaan). Ik zou de moeite nemen :)
Pagina: 1