Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Het probleem:
Als ik de Popcorn op 1080p 50 of 60hz uitvoer zet, flickert het beeld zoveel, dat ik geen films kan kijken. Dit komt al voor als ik gewoon naar het menu kijk van de Popcorn Hour, hoef niet eens een film ofzo te kijken. Het flickering wisselt tussen puntjes op het scherm, echt een knipperend scherm en strepen over het scherm.

De apparatuur:
Marantz SR6004
Popcorn Hour C-200
Panasonic TX-P42V10
Alles aangesloten via HDMI kabels. De Marantz doet geen upscaling of dat soort dingen, alleen verwerking van het geluid en geeft het beeld door aan de TV.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
1: Kabels verwisseld: allerlei kabels geprobeerd, goede, slechte, goedkope, dure. Geen verbetering.
2: Alle apparatuur uit de Marantz gehaald (ook nog een Wii, laptop en Humax kabel kastje) en alleen de Popcorn hour aangesloten.
3: Andere HDMI uitgang van de Marantz geprobeerd.
4: Andere HDMI ingang van de Marantz geprobeerd.
5: Alle instellingen van de Marantz en de Popcorn Hour doorgelopen en alle combinaties geprobeerd

Wat werkt wel:
1: De Popcorn Hour op 1080p-24hz zetten, maar dat wil ik niet. :-)
2: De Popcorn Hour rechtstreeks op mijn TV aansluiten: dat doet het wel, maar wil ik ook niet (ivm HD-geluid).
3: Mijn laptop (Macbook Pro) op 1080p aangesloten op de Marantz, geen probleem (50, 60 of 24hz).

Ik weet dus dat het niet alleen aan de Popcorn Hour ligt, maar ook niet alleen aan de Marantz. Iemand nog ideeen wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Heb je al geprobeerd om als alternatief de Popcornhour op de Marantz aan te sluiten met een Coax of Optical? Dan kun je t beeld direct aan de TV doorgeven èn het geluid aan de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
PerfectLight schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:56:
Heb je al geprobeerd om als alternatief de Popcornhour op de Marantz aan te sluiten met een Coax of Optical? Dan kun je t beeld direct aan de TV doorgeven èn het geluid aan de Marantz.
Ja, klopt... dat zou kunnen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik vind het mooier dat er 1 kabel naar de TV gaat... en de receiver moet het aankunnen en dan wil ik er ook gebruik van maken. En... er gaat een blu-ray speler in de Popcorn Hour, dus als er HD-audio komt, dan moet dat via HDMI... Dus eigenlijk geen optie. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Als je de kabeltjes netjes wegwerkt lijkt t me toch geen probleem? HD Audio kan trouwens gewoon via een Optical of Coax (dan moet je natuurlijk wel de Gele Coax nemen die bij de Optical zit).

Maar verder dan dat kan ik je niet helpen. Je kan het altijd nog als Last Resort zien ;).

[ Voor 28% gewijzigd door PerfectLight op 13-03-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die symptomen die je omschrijft lijkt typisch een HDMI bandbreedte probleem. Dat ligt niet aan instellingen, maar 'gewoon' aan de grenzen van jouw gebruikte kabels in combinatie met de doorvoer van 1080p60 door de Marantz. Misschien kan die intern gewoon niet zo goed zo veel bandbreedte verwerken. (hij doet er wel niets mee, maar het signaal gaat wel door twee extra stekkers en een stukje printplaat, misschien zelfs wel door een schakelchippie/circuitje).

Het feit dat 24fps wel werk en 50/60 niet bevestigt dat ook.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 13-03-2010 18:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
@JvS: ja, zo'n idee had ik ook... Maar ik heb het idee dat het niet aan de kabel ligt, omdat als ik hem rechtstreeks op de TV aansluit, het wel goed doet...

Ik kan bij een audiozaak in de buurt HDMI kabels kopen, van die hele dure... en die kan ik ook weer terug brengen als het niks is. Op zich weet ik daar wel zeker van dat ze goed zijn (ook al geloof ik er niet in dat je van die dure kabels moet hebben, maar laat ik het zekere maar voor het onzekere nemen). Dan kan ik proberen of het aan de kabels ligt... en zo niet, dan moet ik toch maar kijken of ik de Marantz moet vervangen... want 1080p is toch eigenlijk wel een vereiste, en zou hij ook aan moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ken de specs van de Wii niet, maar kan die ook 1080p@50Hz uitsturen? Zo ja, gaat dat wel goed? Want dan kan je de versterker en kabels eigenlijk al uitsluiten.

Ik kan uit de specs van je Marantz alleen halen dat hij v1.3 ondersteund, niet welke subversie. Maar binnen de specs van HDMI v1.3 zou dat niet uit mogen maken (alle subversies ondersteunen tot 340MHz en 10,2 Gb). Wel zit er verschil tussen kabels. Cat. 1 kan tot maximaal 74.25 Mhz aan, cat. 2 tot 340Mhz. Dit zijn gegarandeerde snelheden, dus het kan best zijn dat een cat. 1 het wel redt, maar het is niet gegarandeerd. Voor wat je uit de PCH laat komen, lijkt mij een cat. 2 HDMI v1.3 kabel wel op z'n plaats.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
De Wii stuurt uit op 480p via component... de Marantz upscaled deze naar 1080p en output ze naar HDMI.

Dat van die cat 1 en 2 kende ik niet, zal ik meenemen als ik zaterdag de muziekwinkel bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
PerfectLight schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:24:
HD Audio kan trouwens gewoon via een Optical of Coax (dan moet je natuurlijk wel de Gele Coax nemen die bij de Optical zit).
HD Audio kan niet via een optische - of digitale coaxkabel. Er zijn maar twee manieren waarop je HD Audio kan versturen:
  • Digitaal: HDMI (en dan nog de keuze als bitstream of LPCM)
  • Analoog: met meerkanaals analoge ingangen waar je dan per kanaal een RCA voor nodig hebt.
Met optische toslink en digitale coax haal je maximaal "gewoon" DTS en Dolby Digital. Je kan wel instellen dat je HD Audio uit de optische- en digitale coax wilt sturen, maar dan heb je de core van de DTS HD of de Dolby TrueHD codec. En dat is dan weer de gewone DTS of Dolby Digital.

Lang verhaal kort:
M optische toslink en digitale coax ga je geen HD Audio verzenden.
ChrisM schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:09:
De Wii stuurt uit op 480p via component... de Marantz upscaled deze naar 1080p en output ze naar HDMI.
Dat deze opstelling al goed gaat verbaasd me eigenlijk. Het wordt flink afgeraden om games up te laten scalen aangezien deze zijn gerenderd op (bijvoorbeeld) 720p en met upscaling gaan de textures dan niet altijd goed mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
FeaR1986 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:55:
[...]
Dat deze opstelling al goed gaat verbaasd me eigenlijk. Het wordt flink afgeraden om games up te laten scalen aangezien deze zijn gerenderd op (bijvoorbeeld) 720p en met upscaling gaan de textures dan niet altijd goed mee.
Nou ja... "upscaling" moet er sowieso ergens gebeuren: mijn TV heeft een resolutie van 1920x1080, en al die puntjes moeten gevuld worden. Ik kan de upscaling door mijn TV laten doen of door de Marantz... maar volgens mij maakt dat niet zo heeel veel uit. Heb hem nu even op "Through" gezet en zie op de TV ook 480p nu staan, dus dat werkt wel goed...

Maar blijft het probleem staan van de 1080p uitvoer van de Popcorn Hour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Nu online
Mmmm, nu heb ik de kabel vervangen door een nieuwe kabel: geen verschil.

Maar....! Ik heb ook even de Popcorn Hour A-100 van m'n ouders aangesloten, en... die doet het perfect op 1080p 50/60 hz. Shit eigenlijk... dus dan ligt het aan de combinatie van mijn C-200 en de Marantz misschien, of alleen aan mijn C-200.

Nu vroeg ik me af... iemand die in Den Haag woont en zijn C-200 even naar mij mee wil nemen (woon vlak bij het Centraal Station) om te kijken of die het wel goed doet? Staat een Hertog Jan voor je klaar! :-)
Pagina: 1