Toon posts:

dummy linux gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben twee systemen, in het ene systeem kunnen verschillende users dezelfde inlog naam hebben. Nu wordt er een mail server aangekoppeld op Linux. Daar kan dat niet, dus willen we de users op de mail server een id(nummeriek) geven (dezelfde als in huidige systeem), maar het zou dan wel stoer staan als mensen hun inloggegevens krijgen waarbij hun inlog naam voor mail gewoon het mail adres is, en niet het id. Maar kan dat?

Kort gezegd, ik wil dus een virtuele user aanmaken, volgens hetzelfde id als dat bij directories kan.

Verwijderd

Dat moet volgens mij wel kunnen ja..dan moet je in /etc/virtusertable gewoon de volgende regels gebruiken...

username@domein.nl username@domein.nl

Dan wordt alle mail die voor username@domein.nl in de box van username@domein.nl gestopt (de pop inlognaam is dus username@domein.nl) je zal dan gewoon unix accounts daarvoor moeten aanmaken.

Hij schijnt ook anders te kunnen met qmail en vpop oid...maar daar heb ik mezelf nog niet in verdiept, alles draait prima nu onder sendmail...

Verwijderd

Topicstarter
dankje, maar dat bedoel ik niet, ik heb dat al werkend, het gaat mij om het inloggen, dus puur als de mensen (eenmalig) de ingloggegevens in bijv outlook invullen....