goedkope (maar degelijke) kaart voor dual monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Beste,

ik zit in de laatste fase van mijn systeem op te stellen maar ik geraak er maar niet uit welke videokaart ik moet nemen. Ik speel geen games en heb ze enkel nodig omdat ik 2monitoren (Full HD) aan de pc wil hangen.

Ik veronderstel dat het beste is om 2x DVI uitgangen te hebben (des te meer omdat ik de P2370 als monitor heb gekozen en die heeft enkel een DVI ingang).

Maar als ik dan bij budget kaarten ga kijken zie ik nooit reviews o.i.d. dus weet ik niet of die degelijk genoeg zijn.

Kaarten die goedkoop & 2x DVI hebben zijn de volgende:
  • Sapphire HD 3650 512MB DDR2 PCI-E
  • XFX Radeon HD 4650 512MB DDR2
  • XFX Radeon HD 4650 1GB DDR2
  • MSI N9400GT-MD1G
  • ...
De pc is opgetrokken rond een AMD Athlon II X4 620 & MSI 770-G45 moederbord.

Graag wat hulp voor een beginnende tweaker.
Mvg,
Pj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:06
Voor 2D weergave (ook met twee monitoren) voldoen alle genoemde kaarten prima. Let liever op features (ondersteuning HD film processing, aansluitingen, energieverbruik (idle)) etc. :)

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-03-2010 15:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat is je budget? Ik zou namelijk kijken naar een 4770, die lijkt me in jouw geval ideaal maar is wat duurder als wat je zelf aanhaalt. De 4770 is op een kleiner procedé wat het verbruik en de warmte-afgifte wat beperkt.

Er zijn geen kaarten die slecht zijn, zeker niet als je alleen 2D doet. De meeste reviews gaan er toch over hoe die kaart in games presteert.

Maar je zegt geen games, wat dan? full hd blu-ray afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:24

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat er wat mis is met je google-fu:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3734

M.a.w. er zijn antwoorden genoeg. Je moet je alleen realiseren dat je bij het zoeken naar reviews van grafische kaarten niet moet richten op merk + model, maar op GPU + model; in dit geval dus de HD5450.

Good luck met de zoektocht. Met deze antwoorden moet je een stuk verder komen. Het topic gaat echter dicht, omdat het een opzoekvraag is.

en Kluyze: een HD4770 aanraden aan iemand die alleen desktopomgevinkjes wil? :N

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 13-03-2010 15:25 ]

Dit topic is gesloten.