Toon posts:

HELP schijfruimt niet zien

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik zit ff met een probleem dat is dat mijn hardschijf in totall 160 GB aan capaciteit
maar hij geeft maar aan dat er 147 is en dat is nog niet alles hij zegt ook dat ik 42 GB heb gebruikt terwel ik maar alleen Windows heb geïnstalleerd(en paar bestanden) die neemt niet veel in gebruik misschien 8 a 9 GB niet veel dus maar nu vraag ik me af waar de overige schijfruimte is.

kan iemand misschien uileggen wat ik moet doen en wat het probleem is ?

bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/5709/schijf2.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/6006/schijf.th.png

PS: zie volgende afbeeldingen

Verwijderd

De eerste getallen opgeteld geeft 18,368. Vooral de usersmap lijkt vrij groot. En misschien zijn er verborgen bestanden.
De grootte van de deskupdatfolder staat niet aangegeven. Updates kunnen nogal wat ruimte innemen en updates kunnen Windows flink groter maken.

De harde schijf lijkt slecht geformatteerd en slecht gepartitioneerd. Want er zijn 2,01 Gigabyte niet in een partitie ondergebracht.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 15:30 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou rekening met het bits en bytes verhaal. Er word vaak geadverteerd met een HDD is X gb groot.
Maar moet eigenlijk GiB zijn, gebibyte, omdat zij met 1GiB = 1000MiB = 1000000KiB en zo rekenen... :)
Waar eigenlijk 1GB = 1024MB = 1048576KB is... :)

8 a 9GB rekenen voor Windows is denk ik ook wel wat weinig hoor. Mijn Windows 7 x64 installatie is 14.4GB groot, zal voor Windows Vista weinig schelen denk ik?

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2010 15:38 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
download TreeSize , dan kan je precies zien welke mappen het meeste ruimte in beslag nemen.

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
degroot schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:38:
download TreeSize , dan kan je precies zien welke mappen het meeste ruimte in beslag nemen.
dat kan je ook met het programma wat ik heb gebruikt eerste afbeelding (tuneup disk space explorer)

daar kan je ook zien dat totaal van lokaal C 21gb is dan vraag ik me af waar de rest is

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:44:
dat kan je ook met het programma wat ik heb gebruikt eerste afbeelding (tuneup disk space explorer)

daar kan je ook zien dat totaal van lokaal C 21gb is dan vraag ik me af waar de rest is
Als je de screen goed bekijkt, dan zie je dat je 21GB in gebruikt hebt, de beschikbare ruimte is 104GB?

Hij telt dus wat er totaal in gebruik is en verrekend dat met de grootte van de partitie om bij de rest (beschikbare deel dus) uit te komen? :)

Verwijderd

Topicstarter
degroot schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:38:
ik heb toch gedownload en ik zie wat je bedoelt is wat uitgebreider en makkelijker te zien

maar nu zie ik waar die rest is zit in (System Volume Information) die tuneup geeft <1mb rare programma

is dat belangrijk of kan ik dat delete (normaal is deze map klein of niet?)

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5160/schijf3.th.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 16:12 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zie het die folder is die gene die mijn schijf vol propt ik dacht al; van waar zou de overige 21,6 GB zijn
ik had pas Windows 7 geïnstalleerd andere besturingsystemen gebruiken niet zoveel ik wou mijn hele harddisk formateren en Windows opnieuw installeren, maar nu ik weet waar overige capaciteit is hoeft dat niet dank zij ''degroot'' bedankt man zonder dat programma was het me zeker niet gelukt

bedankt voor jullie hulp

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Drissie, met een beetje zoekwerk had je de antwoorden op jouw vragen hier op het forum terug moete kunnen vinden, aangezien dit al velemalen behandeld is. Daarom is het eigenlijk ook geen topic meer waardig, daarom gaat het topic dan ook als nog op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.