Ik heb mijn huidige pc bijna 2 jaar en een paar weken geleden is mijn videokaart overleden waardoor ik nu een beetje het vertrouwen in mijn pc aan het verliezen ben. Hiermee groeit dus de angst om een van mijn HDD's en dus data kwijt te raken. Nu wil ik een externe HDD kopen om te back-uppen, maar ik kom sowieso ook een paar honderd GB te kort in mijn huidige setup voor downloads, dus wil ik deze schijf eigenlijk ook als media HDD gebruiken.
Dit zal inhouden dat hij of áltijd aan staat, of zo'n 5 keer per dag wordt aan/uit gezet om films erop te zetten en/of ervan af te spelen en te verwijderen. Dit levert bij mij de volgende vragen op:
Is mijn back-up nog veilig als ik deze schijf áltijd aan heb staan?
Is mijn back-up nog veilig als ik deze schijf regelmatig aan/uit zet, er films vanaf speel en er veel films op schrijf en van verwijder?
Of moet ik voor de back-up echt een losse externe HDD aanschaffen?
Ik zit te denken aan een 1 TB van WD, en dan wordt het de My Book Essential of Elite. Volgens mij is het enige verschil dat de Elite een leuk display erop heeft, verder zijn ze identiek. Via de USB 2.0 aansluiting zouden ze 480 Mb/s moeten halen, kan iemand bevestigen of dit snel genoeg is om full-HD films van max 20 GB af te spelen vanaf deze schijf?
Alvast bedankt voor de hulp!
Dit zal inhouden dat hij of áltijd aan staat, of zo'n 5 keer per dag wordt aan/uit gezet om films erop te zetten en/of ervan af te spelen en te verwijderen. Dit levert bij mij de volgende vragen op:
Is mijn back-up nog veilig als ik deze schijf áltijd aan heb staan?
Is mijn back-up nog veilig als ik deze schijf regelmatig aan/uit zet, er films vanaf speel en er veel films op schrijf en van verwijder?
Of moet ik voor de back-up echt een losse externe HDD aanschaffen?
Ik zit te denken aan een 1 TB van WD, en dan wordt het de My Book Essential of Elite. Volgens mij is het enige verschil dat de Elite een leuk display erop heeft, verder zijn ze identiek. Via de USB 2.0 aansluiting zouden ze 480 Mb/s moeten halen, kan iemand bevestigen of dit snel genoeg is om full-HD films van max 20 GB af te spelen vanaf deze schijf?
Alvast bedankt voor de hulp!