Toetsencombinaties in Windows-7 instellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag via snelkoppelingen sneller programma's willen kunnen opstarten, Firefox, Outlook, mijn planningsdocument.

Het laatste bestand open ik maar liefst 50x per dag, steeds via windows-teken, c:\work\planning.rtf, maar een toetsencombinatie is makkelijker. Op Ubuntu heb ik het erg eenvoudig kunnen instellen, maar in Windows 7 heb ik het nog niet kunnen vinden.

Ik had al een snelkoppeling gemaakt van planning.rtf op het bureaublad en bij eigenschappen verschillende combinaties ingesteld, maar vervolgens als ik die toetsencombinatie type (bijv. alt+e) dan gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

Wat voor toetsenbord heb je? De drivers van Logitech kunnen dit.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik open bestanden dan via een snelkoppeling op het bureaublad.

Snelkoppeling naar bestand maken, op bureaublad plaatsen en vervolgens sneltoets instellen (bij mij in de vorm CTRL + ALT + x, x=letter). Sneltoets instellen kan via rechtermuisknop -> eigenschappen.

[ Voor 13% gewijzigd door karstjan op 13-03-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pin het bestand anders vast aan je taakbalk (zou een snelkoppeling moeten worden), je kan dan via Winkey+ getal het kunnen openen. Als het de eerste is in de rij, gebruik je Winkey+1. Dat werkt al een tijdje (iig vanaf XP) met de quicklaunch, en werkt ook met de pinned items op je taakbalk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
of laat anders dat planningsdocument gewoon openstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou Qliner hotkeys kunnen gebruiken, doet hetzelfde als de standaard windows+getal om een programma op te starten, maar werkt ook met letters en alle andere toetsen :>

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 13-03-2010 15:09 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1