Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na eerst allemaal gekloot te hebben met me pc software matig. En dit bijna opgelost te hebben heeft me pc te geest geven! dit kwam door dat ik een klein vonkje maakte en pats pc uit. daarna kon ik hem wel weer opstarten en liep helemaal door in windows. toen deed me muis en toetsen bord het niet dus gereset. en toen deed ie niks meer. zwart scherm muis deed het niet toetsen bord ook niet. heb het volgende gedaan.

Pc helemaal gestript dat alleen me videokaart overbleef 1 geheugen stripje en me voeding.
Normaal zou die in bios moeten komen. maar nog steeds geen resultaat.

heb videokaart uitgewisseld voeding uitgewissel niks hielp. toen ander moeder bord dr in en ja hoor hij deed het weer. dus me moederbord is dood denk ik zo.... of zit er ergens mischien een beveiliging in? gaat trouwens om een asus a8v deluxe.

NU wil dat andere mobo niet me schijf herkennen en geeft leesfout. ook zitten daar fouten in bios, kortom met dat ding schiet ik niks mee op! zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie dat je al menig ding hebt geprobeerd, maar neem deze nog eens door voor de zekerheid:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik ben ook bang dat je moederbord defect is. Met je andere moederbord moet je even je bios clearen dmv het batterijtje.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
bios ook al gereset... net het topic doorgelezen en zoals ik al dacht hij is dood :( wat 1 klein *** vonkje wel neit doet! ( heb het wel is vaker gehad en uit beveiliging gaat de pc uit en daarna start ie weer op. deze keer dus niet....

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Maar hoezo maakt je een klein vonkje o.O ik snap het niet

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat heb je juist kortgesloten dan?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had een mooi hd led meter geknutseld die met 10 ledjes aangaf hoe druk je hd bezig was. die was na een tijdje defect gegaan. de hd meter kreeg de voeding van de pc en het signaal van de hd led. ( moest ik hem op aansluiten) dus ik wou even meten en kwam bij het ictje per ongelijk tegen 2 pootjes aan en klein vonkje. niet zo belangrijk dacht ik maar me pc ging in 1 keer uit. ( wel is eerder gehad) toen starte ik hem weer op en kwam die helemaal goed door tot in windows alleen me muis en toetsenbord deden het niet meer dus ff een reset en toen alleen zwart beeld. geen bios. toen heb ik gedaan wat hierboven staat maar zonder resultaat.
ik zat nog denken of het misschien aan me proccesor ligt dat die dood is ofzo?

nu heb ik een ander mobo dr in hangen en die bios heeft een wachtwoord die ik er niet af krijg. ook niet na reset. ook ziet ie me hd niet. hij geeft aan schijflees fout.

hier trouwens de meter :
http://www.circuitsonline...troller/hd-led-meter.html

• Petervanakelyen
CPU's gaan over het algemeen zo snel nog niet dood. Voor dat BIOS paswoord kan je proberen het pilletje eruit te halen, de CMOS jumper kort te sluiten, 15min. wachten en terug opstarten. Soms kan een BIOS-update ook een wachtwoord overschrijven (en die BIOS-update zal je sowieso moeten doen) en eventueel kan je ook eens een paar van de standaard all-overriding paswoorden te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat zal ik is proberen.

maar wat denken jullie zo van mijn mobo? zit er ergens nor een beveiling in of is ie echt dood ?

• Petervanakelyen
Als je al een test hebt gedaan waarbij alle onderdelen hetzelfde zijn, enkel het moederbord veranderd, kan je pas met zekerheid concluderen dat het kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
jup als ik alleen het moederbord verander doet ie het weer. dus voeding video hd alles doet het dan met een ander mobo. alleen krijg ik een error in bios van schijfleesfout druk op control alt delete. om opnieuw op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu verder met die ene mobo. heb de schijfleesfout dr uit. dit lag aan de instellingen in bios. stond niet op LBA ingesteld. MAAR nu start windows xp op en voordat ik het laadscherm krijg te zien meteen blauw scherm en start opnieuw op. en heb van alles al in bios geprobeerd. aan het geheugen ligt het ook niet. en het gaat zo snel voorbij dat ik het niet kan lezen. iemand in hirens bootcd geeft ie aan dan de HD goed is.

Maar geeft wel iets aan met FROZEN. en hij zegt ook met het opstarten dat er mogenlijk een virus in zit maar ik weet 100% zeker dat dat niet het geval is.

Heb ook al geprobeerd in veilige modus, doet ie ook niet. en herstel naar vorige bekende instellingen doet ie ook niet.

Heb al aardig wat afgezocht. iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 18:21 ]

Verwijderd

Komt het biosscherm wel tevoorschijn als er op delete of F1 gedrukt wordt?
Misschien helpt het om CMOS schoon te maken: stekker eruit, startknop 5 seconden ingedrukt houden. batterijtje er voorzichtig 20 minuten uit houden of een jumper op het moederbord gebruiken.

biosinstellingen op standaard en default zetten of laten staan

Proberen:
Andere voeding
ander geheugenunit
andere harde schijf
andere kabeltjes
ander besturingsprogramma zoals het gratis Ubuntu

specificaties van de computer vertellen
alle stekkers loshalen
computer testen met alleen de voeding, de processor en de processorkoeler aangesloten
daarna 1 geheugenunit erin steken

Besturingsprogramma opnieuw installeren
virusscanner gebruiken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 14:05 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit kan inderdaad ook een kapotte voeding zijn door die kortsluiting, maar we hebben toch eerst meer informatie nodig, zoals uon ook al zegt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
zoals je boven aan kon lezen heb ik dit al geprobeerd:

nieuwe voeding
ander werk geheugen
ander videokaart
andere hardeschijf

daarna alles weer terug gestopt alleen andere mobo en toen deed alles het weer.

heb ook nog de bios gereset maar nog steeds niks.....
Pagina: 1