Subnet vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan een router een IP uit de 80.x.x.x range krijgen en een gateway uit de 195.x.x.x range met een subnet van 255.0.0.0?

Dat kan toch niet? Mijn router die ik als vervanger voor m'n speedtouch wil gebruiken krijgt deze van KPN toegekend....

IP: 80.71.91.xx
Subnet: 255.0.0.0
Gateway: 195.190.242.1

Begrijp ik het nu verkeerd of is dit raar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Wat voor een verbinding is het, consumenten of zakelijk-adsl oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dit is waarschijnlijk een PPP verbinding. Tijdens de PPP negotiation worden de adressen van de end-points aan elkaar bekend gemaakt, waardoor er frames naar elkaar gestuurd kan worden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Reptile209

- gers -

Mijn Experiabox toont geen subnet, maar het patroon is vergelijkbaar met jouw situatie:
code:
1
2
IP address: 86.92.x.x
Default gateway: 195.190.242.5

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

_DH schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:21:
Dit is waarschijnlijk een PPP verbinding.
Dat is idd de gebruikelijke manier van KPN en haar dochters..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is inderdaad een point-to-pointverbinding. Het komt erop neer dat als je iets in die verbinding propt, hetgeen aan de andere kant zit dat toch wel ontvangt en dus maakt 't IP-adres eigenlijk helemaal niet uit. KPN ADSL en glasvezelverbindingen werken op die manier (met respectievelijk PPP over ATM en PPP over Ethernet). Een ethernetgebaseerde DSL-dienst zoals geleverd door bbned, echter, heeft wel een default gateway in hetzelfde subnet met een passend subnetmask.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad HetNet / KPN. Mijn Netgear firewall ken alleen geen kant op met m'n pakketjes ... dus moet toch nog eens kijken hoe ik dat moet configureren dan....

KPN office DSL werkt anders want daar krijg je een IP range en de eerste uit je range is je gateway... werkt wel goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:03:
KPN office DSL werkt anders want daar krijg je een IP range en de eerste uit je range is je gateway... werkt wel goed :-)
Nope, werkt hetzelfde, maar dan met IPCP erbij. Alleen doet daar de geleverde router dat al voor je en kun je zelf gewoon ethernet praten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1