Toon posts:

[UPGRADE] [€500,-]

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views

Verwijderd

Topicstarter
Huidige specs:
Q6600 op : 2.4
NVIDIA geforce 8800 GTS ddr3
3GB geheugen
Moederbord: MSI 7350

Mijn broertje wilt gaan updaten.
Moederbord, processor, geheugen en V-kaart.
Maybe lichte klok

Voornamelijk voor WoW en school + het hele adobe programma aan programma's

Graag hoor ik wat voor advies er komt. 500 is een richtlijn. om het niet te gek te maken.

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

- Intel Core i5 750 164 euro
- MSI P55M-GD41 90 euro
- GeIL GV34GB1333C7DC 4GB 100 euro
- MSI R5770-PMD1G 1GB 140 euro
TOTAAL: 494 euro

Hiermee heb je toch wel een mooie 1156 upgrade set met een goede Quad Core CPU en Dx11 videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Djmaddox op 13-03-2010 11:42 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Sja, ik vind het eigenlijk niet zo netjes van je dat je hier zomaar je vereisten neerplempt en ons dan maar jouw werk op laten knappen. Wat had je zelf uit uitgevogeld? Had je zelf al specifieke platformkeuzes gemaakt en wat is jouw argumentatie achter deze keuzes? Persoonlijk vind ik het prima als je na eigen onderzoek met een goede beargumentering hulp vraagt, maar zeker niet zoals jij het nu doet. Even zelf wat onderzoek doen dus, in plaats van hier een beginsel van een boodschappenlijstje neer te plempen ;)

Verder is een goed begin natuurlijk de BBG: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die weinig verstand heeftt van hoe je het best spullen bij elkaar zoekt en mensen aanspreekt die het hier leuk vinden om dingen uit te zoeken en uit te leggen, om hulp vraagt. Zodat ik er iets van kunnen leren. Want een forum is toch de plek om om hulp te vinden en daar op veder te gaan? Indien je die hulp niet wilt geven, is een reactie dan ook volledig onnodig.

Een auto bij een garage brengen met de klacht hij maakt een gek geluid. vraag je aan de klant toch ook niet heeft u het zelf wel uitgezocht.

Reactie:Djmaddox
Ik zit zelf te twijfelen over het geheugen is het straks niet meer dan standaard dat we al naar 6GB gaan? hij moet namelijk weer een jaartje of 3/4 mee gaan. Is een lichte overklok hiermee mogelijk?

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:38:

Ik zit zelf te twijfelen over het geheugen is het straks niet meer dan standaard dat we al naar 6GB gaan? hij moet namelijk weer een jaartje of 3/4 mee gaan. Is een lichte overklok hiermee mogelijk?
Opzich kan je er ook 8GB in doen, maar dan gaat de prijs natuurlijk weer omhoog. Je kan hiermee ook een lichte overclock doen, maar al wil je hoger is het geadviseerd een andere koeler erop te zetten voor betere koelprestaties.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:38:
Iemand die weinig verstand heeftt van hoe je het best spullen bij elkaar zoekt en mensen aanspreekt die het hier leuk vinden om dingen uit te zoeken en uit te leggen, om hulp vraagt. Zodat ik er iets van kunnen leren. Want een forum is toch de plek om om hulp te vinden en daar op veder te gaan? Indien je die hulp niet wilt geven, is een reactie dan ook volledig onnodig.

Een auto bij een garage brengen met de klacht hij maakt een gek geluid. vraag je aan de klant toch ook niet heeft u het zelf wel uitgezocht.

Maar bij een garage worden ze er voor betaalt en wij doen dit vrijwillig.. Dus we zijn geen helpdesk ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
daarbij staat in de FAQ duidelijk beschreven wat er van een topicstarter vereist word. kortom Bitage heeft gelijk, sterker nog, zonder diepgang komt er zo een moderator die er een slot op zet, samen met de uitleg dat er van een tweaker eigen inzet wordt verwacht en een link naar de BBG en de FAQ

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Je doet dit toch vrijwillig omdat het een hobby is? of zit je hier onder dwang?

Hij heeft een zalman 9700Led en er een darkknight over.

Zijn er nog goede alternatieven behalve MSI, voorkeur asus of gigabyte.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Off-topic: Jij komt hier neem ik aan toch ook om iets te leren? Ik heb op de basisschool, middelbare school en universiteit altijd meegekregen dat je, als je iets wil leren, zelf inzet moet tonen, omdat er anders niets uit komt.

On-topic: Als je een nieuwe pc of upgrade wil doen, moet je weten welke basiscomponenten een pc bevat:
- Moederbord
- Processor
- Geheugen (RAM)
- Harde Schijf (SSD, Sata)
- Videokaart
- Geluidskaart (onboard of los)

Als je dit lijstje volgt en je zoekt met google naar recente reviews moet je een heel end komen als je een website van een webwinkel ernaast legt voor je budget...

Tip: verander je instelling een beetje en je zal zien dat je betere en nuttigere posts zult krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn instelling is meer dan goed, alleen als een forum er blijkbaar niet voor is om dingen te vragen of discussies te voeren (definitie:  fo·rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd). Lijkt mij dit soort sites niet handig. Ik kom zelf met bepaalde data aan, het gaat om het combineren van producten wat goed met elkaar gaat. Niet alle producten worden met elkaar getest maar alle afzonderlijk.Zodoende mijn vraag, maar idd. iedereen heeft verschillende meningen en opvattingen over hoe en wat, en is dit een eindeloos discussie.

Op toe tevoegen op me lijstje,
sata 1TB en voeding coolermaster 750Watt de rest staat hier boven beschreven.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:22:
Mijn instelling is meer dan goed, alleen als een forum er blijkbaar niet voor is om dingen te vragen of discussies te voeren (definitie:  fo·rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd). Lijkt mij dit soort sites niet handig. Ik kom zelf met bepaalde data aan, het gaat om het combineren van producten wat goed met elkaar gaat. Niet alle producten worden met elkaar getest maar alle afzonderlijk.Zodoende mijn vraag, maar idd. iedereen heeft verschillende meningen en opvattingen over hoe en wat, en is dit een eindeloos discussie.

Op toe tevoegen op me lijstje,
sata 1TB en voeding coolermaster 750Watt de rest staat hier boven beschreven.
op de voeding kun je evt. nog besparen als je wilt
750 Watt is echt overkill...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 22:23
Off-topic.

Als mensen alles zelf alles moeten opzoeken en bepalen via reviews en sites, dan kan dit forum wel opgedoekt worden. Ik kom vaak hier tegen, dat mensen min of meer worden af gezeken, omdat zij blijkbaar niet voldoende hebben zelf gedaan. Ik zit op erg veel forums (NL en internationaal) vanwege mijn vele hobby's, maar dit forum is uniek in dit fenomeen. Het is in mijn ogen één van de meest onvriendelijke forums! Misschien zou het handig zijn om voor toelating tot dit forum mensen een test te laten doen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Djmaddox schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:41:
- Intel Core i5 750 164 euro
- MSI P55M-GD41 90 euro
- GeIL GV34GB1333C7DC 4GB 100 euro
- MSI R5770-PMD1G 1GB 140 euro
TOTAAL: 494 euro

Hiermee heb je toch wel een mooie 1156 upgrade set met een goede Quad Core CPU en Dx11 videokaart.
Waarom geen AM3 socket met een Phenom II X4. Houd je nog wat geld over en volgens mij lever je niet in op prestaties :)

Zoiets dus!

pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-02 19:03

QinX

Shai-Hulud

cassiekai schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:30:
Off-topic.

Als mensen alles zelf alles moeten opzoeken en bepalen via reviews en sites, dan kan dit forum wel opgedoekt worden. Ik kom vaak hier tegen, dat mensen min of meer worden af gezeken, omdat zij blijkbaar niet voldoende hebben zelf gedaan. Ik zit op erg veel forums (NL en internationaal) vanwege mijn vele hobby's, maar dit forum is uniek in dit fenomeen. Het is in mijn ogen één van de meest onvriendelijke forums! Misschien zou het handig zijn om voor toelating tot dit forum mensen een test te laten doen.
Je kunt het ook zo vergelijken,

Je hebt hulp en je hebt hulp.
Als je simpele antwoordjes wil dan moet je maar naar helpmij.nl forum gaan. Daar kun je simpele vragen stellen.
Dit is een forum van niveau, hier worden dingen van je verwacht. Waaronder dat jij zelf ook onderzoek doet naar dingen die jij graag wilt weten. Mocht jij er dan nog altijd niet achter zijn gekomen hoe datgene wat jij wilt weten in elkaar zit. Dan kun je hier komen en vragen of iemand anders het wel weet. Google is een erg makkelijk hulpmiddel en vaak is de vraag typen al genoeg voor een antwoord.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

cassiekai schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:30:
Het is in mijn ogen één van de meest onvriendelijke forums!
offtopic:
Gelukkig maar. Het forum is helaas al meer dan overspoeld door knopen met bijbehorende vragen. Dit topic is daar helaas geen uitzondering op. Dus wellicht is het forum niet onvriendelijk genoeg?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:22:
Je bent net nieuw hier en wil ons al gaan zitten vertellen wat een forum is en hoe het hier wel en niet aan toe zou moeten gaan :?

Beetje omgekeerde wereld... we hebben wel degelijk in samenspraak met users stilgestaan bij wat een forum is en wat hier wel en niet moet kunnen. Misschien dat je daar wat meer begrip voor gaat tonen als je zelf ook gaat bijdragen en niet alleen je eigen vragen hier post.

Bedenk sowieso dat we nu een bepaald beleid hebt en dat topics daaraan moeten voldoen. Het beleid zelf kun je prima ter discussie stellen in Lieve Adjes - maar dit topic bekijken we in het kader wat wat nu geldt...

... en helaas moeten we dan constateren dat je hier gewoon een vraag zonder eigen inzet dumpt, en bovendien een vraag die hier inderdaad niet thuishoort: Processors, Moederborden & Geheugen is voor technische discussies over P, M & G, en niet voor aankoopadvies voor boodschappenlijstjes.

Voor dat laatste kan ik aanraden:
[UG] Upgrade Guide topicoverzicht

Maar hou er aub rekening mee dat zichtbare eigen inzet overal op GoT een vereiste is, en dat je dus ook daar dient te melden wat je zelf allemaal gezocht hebt, wat je vond (incl links!) en wat dan exact onduidelijk is/waar je exact hulp mee nodig hebt. Ook zou een wat minder recalcitrante houding je sieren.

Dit topic gaat iig dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.