Gparted vind geen Partities op mijn harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Ik heb een laptop met Windows XP, Windows Vista en Ubuntu 9.10 en nog een paar partities.
Nu wilde ik Vista en Ubuntu verwijderen en vervangen door Win7 en Fedora.
Als ik echter gparted wil draaien (vanaf een livecd) om dit voor elkaar te krijgen, ziet hij de hele harde schijf niet?
Hij geeft aan dat deze leeg is?

Iemand hier bekend mee?

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien even handig als je er een plaatje van maakt? Ook gekeken of je daadwerkelijk de juiste schijf hebt geselecteerd? Je hoeft trouwens niet via GParted de boel te partitioneren, dat kan vanuit de Windows en Fedora installers ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
De schijf is juist er is maar 1 (dev/sda) en die ziet hij dus wel, maar hij geeft aan dat deze leeg is.
De fedora cd zegt dat de schijf niet correct gepartitioneerd is en wil de hele schijf wipen (omdat hij anders de installatie niet kan voortzetten) De Win7 CD ziet wel alle partities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 10:09
Start ubuntu livecd, daar is ook gparted in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de Windows installatie alles ziet, is het toch goed? Verwijder daarmee alle partities, maak er 1 aan voor het OS zelf en laat de rest zoals het is (ongepartitioneerd).
Fedora moet ook gewoon een handmatige partitioneer optie hebben, anders zou ik toch echt naar een andere distro kijken. Het is iets dat zo simpel en basis is, dat het gewoon belachelijk is als het niet beschikbaar is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
Het ligt niet aan de distro, het ligt aan mijn hardeschijf. Uiteindelijk heb ik maar een paar backups gemaakt, overbodig spul eraf gegooid en ben hem nu "clean" aan het partitioneren.

Pagina: 1