Hallo,
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn computer.
Het probleem:
Ik druk de powerknop in, de computer gaat aan, de fans draaien, maar dan valt hij plots weer volledig uit(na ~5 seconden). Uit zich zelf start de computer zich vervolgens na die uitval wel helemaal op. De computer kan ik dan gewoon als vanouds gebruiken.
Wanneer:
Het probleem doet zich alleen voor als de stroom van de computer af is geweest en ik hem start met de powerknop. Als ik mijn pc reboot doet hij het wel in een keer.
Sinds:
Sinds dat ik een nieuwe cpu-koeler heb geinstalleerd doet dit probleem zich voor. Ik heb de hele pc leeg gehaald toen en alles opnieuw aangesloten voor een opgeruimdere kast.
Oplossingen:
Als mogelijk oplossingen heb ik geprobeerd:
Resetten door het batterijtje uit het moederbord te halen en na 10 minuten terug te doen.
In de bios "optimal defaults" laden
In de kast kijken of alle kabels goed zitten.
CPU op stocksnelheid laten draaien.
Dit alles heeft het probleem niet opgelost.
Computer:
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6GHz, Foxconn P43a, Buffalo 4 GB 800-RAM, MSI 9600GT, 500W Chieftec voeding en twee Samsung Spinpoint harde schijven.
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit probleem kan zijn.
Alvast bedankt!
Mvg, Pim.
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn computer.
Het probleem:
Ik druk de powerknop in, de computer gaat aan, de fans draaien, maar dan valt hij plots weer volledig uit(na ~5 seconden). Uit zich zelf start de computer zich vervolgens na die uitval wel helemaal op. De computer kan ik dan gewoon als vanouds gebruiken.
Wanneer:
Het probleem doet zich alleen voor als de stroom van de computer af is geweest en ik hem start met de powerknop. Als ik mijn pc reboot doet hij het wel in een keer.
Sinds:
Sinds dat ik een nieuwe cpu-koeler heb geinstalleerd doet dit probleem zich voor. Ik heb de hele pc leeg gehaald toen en alles opnieuw aangesloten voor een opgeruimdere kast.
Oplossingen:
Als mogelijk oplossingen heb ik geprobeerd:
Resetten door het batterijtje uit het moederbord te halen en na 10 minuten terug te doen.
In de bios "optimal defaults" laden
In de kast kijken of alle kabels goed zitten.
CPU op stocksnelheid laten draaien.
Dit alles heeft het probleem niet opgelost.
Computer:
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6GHz, Foxconn P43a, Buffalo 4 GB 800-RAM, MSI 9600GT, 500W Chieftec voeding en twee Samsung Spinpoint harde schijven.
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit probleem kan zijn.
Alvast bedankt!
Mvg, Pim.
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0