Toon posts:

zelfbouw of kant en klaar systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen
ik zit in dubio, ik heb een erg intressante pc gezien van acer nl de M7721 de PT.SCNE2.018 en heb een offerte gekregen van een zelfbouw.
Het gaat mij vooral om een heeeeele goeie processor en een top videokaart, verder moet de pc flink wat ruimte hebben.
De acer heeft een processor :
Intel Core i7 920
een geheugen van 6 gig
videokaart : GeForce GT330
link: pricewatch: Acer Aspire M7721 (PT.SCNE2.018)

de zelfbouw heeft:
Compleet systeem, bestaande uit: 957,14 1139,00 1139,00
1 Cooler Master Centurion 5 behuizing
1 Cooler Master Silent Pro M 600W
1 Intel Core i7-860 2,8GHz
1 Intel Desktop Board DP55WB
1 Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz 6GB (3x 2GB)
1 ATI Radeon HD5770 1GB
1 Western Digital Caviar Green 1,5TB
1 Optiarc DVD-brander AD-5240
1 Nero 9 Essentials
1 Windows 7 Home Premium 64-bit

Maakt het veel verschil om de homeversie of de ultimate versie van 7 te hebben?
En wie kan me het essentieele verschil vertellen tussen de genoemde videokaart en processor van beiden pc's?

Alvast bedankt!

Verwijderd

een opmerking over het zelfbouw systeem:
i7-860 werkt met dual channel geheugen, je hebt triple channel geheugen gekozen.

heb je ook al naar de best buy guides gekeken

Maakt het veel verschil om de homeversie of de ultimate versie van 7 te hebben?
http://windows.microsoft....products/compare?T1=tab20

En wie kan me het essentieele verschil vertellen tussen de genoemde videokaart en processor van beiden pc's?
de i7-860 is iets sneller dan de i7-920, maar als je twee videokaarten gaat gebruiken kan je beter de i7-920 pakken.

gt330 is een rebrand van de gt240
http://www.hardware.info/...GT330_en_GT340_voor_OEMs/

de gt240 moet de concurrentie aangaan met de Radeon HD 4670
nieuws: Nvidia brengt mainstream-kaart GeForce GT 240 uit

vergelijk gt240 met 5770
http://www.hardware.info/...UmJjKZMg,bGpkapiamJjKZsg/

Verwijderd

Topicstarter
thnxs voor je uitgebreide antwoord alleen....is het verschil qua videokaart van de acer ( je gaf aan dat de 330 een rebrand is van de 240 de 240 is echte 1 gig) die is 2 gig de zelfbouw 1 gig....merk je dat?

Verwijderd

gaat erom met welke resolutie je gamed, hoe hoger de resolutie des te meer geheugen je nodig hebt.

maar als ik jouw was zal ik de acer uit je hoofd zetten, het heeft een snelle cpu maar een trage videokaart.

zelfbouw:
ik zou geen intel moederbord nemen, pak een asus, msi, gigabyte of een andere A merk.

wat is je max budget?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 10:15 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:50
[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010

Laat ze eens zo'n systeempje voor je samenstellen ;) Net iets sneller dan bovengenoemde volgensmij..

Verwijderd

Topicstarter
Budget is rond de 1500 euro

Verwijderd

Topicstarter
en toen er geen respons meer....had gedacht dat jij eventueel wel iets moois wist onzam?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36
Je kunt ook met de eerder genoemde tips zelf globaal een systeem samenstellen, en die vervolgens in het eerder genoemde topic posten.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:50
In de link die ik gaf staan prachtige systemen. Paar kleine aanpassingen eraan en je hebt een prachtig systeem.. :D

Eigen inzet word gewaardeerd, we zijn je slaven niet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou nou wat een lievigheid hier zo...ik vroeg onzam nog altijd om respons omdat ik begreep dat hij nav mijn budget eventueel een optie zou weten en daar geen respons meer op kwam nadat ik daarop geantwoord had.

En eigen inzet....als ik er zoveel van wist vroeg ik het hier niet na..maar goed reageer dan niet ipv zo te katten.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:15:
omdat ik begreep dat hij nav mijn budget eventueel een optie zou weten
Ja, de BBG :) Waar heb je de heeeeele goeie processor voor nodig, gamen of ook nog andere CPU-intensieve zaken? Voor games is een phenom II of i5 al ruim genoeg en voegt een i7 dus niet zo veel toe, maar als het om workstation-achtige zaken gaat is een i7 wel echt een nuttig rekenmonster. En als je een top videokaart zou ik (met een budget van 1500) geen genoegen nemen met minder dan een HD5850. Nu is een HD5770 ook niet slecht, maar dat is niet top maar 'gewoon' een prima mid-range kaart.

Maar wat de mensen boven mij proberen te zeggen: Kijk dus eens in de BBG, en vragen omtrent een samengesteld systeem kan je stellen in de [BBG aanschaf]-topics (zijn in dit overzicht te vinden).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie moeite, hoogstwaarschijnlijk word het uiteindelijk deze samenstelling:
Intel Core i7-860 2,8GHz
1 Asus P7P55 LX moederbord
1 Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz 6GB (3x 2GB)
1 NVIDIA GeForce GTX260 896MB
Met W7 prof

Groetjes Katja

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-12 11:08
de 260 van nVidia? zonde pak dan de 5770: http://www.hardware.info/...VmJLKaMg,bGpkZpiUmJjKZMg/

Alle vragen hebben een antwoord

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 21:47
De GTX260 is inderdaad niet echt een topper, vooral qua prijs/prestatie verhouding zo'n ati 5770 zoals mhindrik hierboven noemt is een veel betere optie.
Ik heb zelf namelijk ook de GTX260 op het moment, ik heb deze ongeveer een jaar geleden gekocht en het was toen al niet echt een high end kaart maar hij kwam nog aardig mee, maar nu op mijn nieuwe i7 systeem is deze grafische kaart toch veruit de grootste bottleneck in games.
En daarbij kost de GTX260 nu evenveel en soms zelfs meer geld als een jaar geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door drijfhout op 24-03-2010 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar mij werd nl de 5770 elders afgeraden omdat die wat problemen gaf volgens sommigen, grijze schermen en grijze lijnen..
Ik wil wel perse een goeie videokaart erin, dus dan toch maar de gok nemen dat die 5770 dat kan gaan doen ? Of...ow help dacht dat ik eruit was :-)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 09:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of nee, dit soort vragen horen niet los op het forum...

Als je een gamesysteem wil bouwen, dan kun je prima hier terecht: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010

Stel daar je vragen over je gewenste setup. Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.