Toon posts:

WD MyBook World niet meer te lezen/schrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op mijn Powerbook G4 Mac Os 10.5 geinstalleerd (door winkel vanwege crash HD).
Mijn MyBook World heb ik toen geinstalleerd en het werkte prima.
Ik had problemen met 10.5, dus heb ik mijn originele OS 10.4.11 weer geinstalleerd.
Vanaf dat moment kan ik mijn MyBook World niet meer lezen/schrijven.
Ook niet via Finder: verbind met server smb://mybookworld.
Foutmelding:
De Finder kan de bewerking niet voltooien omdat sommige gegevens in smb://mybookworld niet kunnen worden gelezen of geschreven. (foutcode -36)

Kan iemand mij hiermee helpen??
Cindy

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zou eerst eens gaan kijken of het een IP of een specifiek protocol-probleem is. Probeer bijvoorbeeld eens in te loggen op het admin-panel (naar mybookworld gaan in safari). Als dit niet werkt heb je waarschijnlijk een interface/adresseringsprobleem. Dit ligt waarschijnlijk aan een krakkemikkige toewijzing van adressen door je router, of een krakkemikkige aanvraag van adressen door je mybook.

Waarschijnlijk heeft ie dan wel een fallback adres, dat standaard gebruikt wordt indien er geen adres toegewezen wordt. Je powerbook even in dezelfde range zetten en instellingen (via de webinterface zo aanpassen dat er gewoon DHCP gebruikt wordt zou het probleem dan op moeten lossen.

Verder is het vrij cryptisch hoe/wat je nu gebruikt, en hoe dat alles precies (aldanniet) geconfigureerd is, als het probleem met wat hierboven staat niet opgelost is, is het waarschijnlijk handig om iets meer informatie te geven.