Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Directe W7 bluescreen memdump

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb vorige week een nieuwe pc zelf gebouwd samen met een vriend. Dit was mijn eerste pc, maar naar mijn weten is het helemaal goed gegaan. Nu had ik van diezelfde vriend een illigale versie van windows 7 gekregen om de tijd door te komen tot ik de legale versie binnen heb (ligt maandag in de bus).

De eerste dag (nacht eigenlijk) draaide het systeem prima. Geen problemen, en ik kon Battlefield BC2 prima spelen. Maar vanaf dag twee begon de ellende. Ik heb een aantal driverupdates gedaan enzo, en nu heb ik wanneer ik mijn pc aanzet en het wachtwoord ingetypt heb soms (best vaak eigenlijk) meten een blue screen memory dump, waarna de pc reboot. Wanneer ik dan kies voor windows normaal opstarten gebeurd precies hetzelfde. Pas als ik hem in veilige modus heb opgestart en weer afsluit, en daarna weer normaal opstart doet hij het met geluk. Maar als hij het doet, dan doet hij het ook prima. Dan kan ik ook gewoon zware games volop spelen zonder problemen.
Uiteraard ga ik jullie niet vragen of jullie een goede crack hebben, maar nu is mijn vraag:
Zal dit een softwarematige fout zijn (en dus maandag verholpen zijn met mn legale versie van W7) of is er een dikke kans dat mijn geheugen of hdd of iets in die richting beschadigd is (en kan dit eventueel door mijzelf veroorzaakt zijn met het bouwen van de pc?)

Hier ben ik namelijk bang voor, omdat het de eerste pc is die ik heb gebouwd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en gerust kunnen stellen.

Hartelijke groet,

Jan Willem

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou tot maandag wachten met troubleshooten en je legale versie installeren.
Een andere optie is natuurlijk aan de slag gaan met de meldingen die je krijgt... Als je er even tijd insteekt, zie je dat er ook lettertje op zo'n blauw scherm staan... en die kun je google-en. En waarschijnlijk krijg je dan iets meer informatie over wat er aan de hand zou kunnen zijn dan je nu met ons deelt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Schrijf de code op het bsod over, en google met die code.
Dan heb je vaak een idee waar je het moet zoeken (geheugen, hd, of software).

Wat je ook kan doen is bij opstarten een paar keer op f8 drukken (voordat windows start) en kiezen voor de memorytest.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou inderdaad ook uitgaan van de legale versie, je moet toch opnieuw installeren, wie weet dat het na die tijd weg is. Voor nu zou ik beginnen met het opnieuw installeren van de videokaartdrivers, dat zou mijn eerste gok zijn ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de foutcode:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF800021A50F3
BCP3: FFFFF88001FCE8B8
BCP4: FFFFF88001FCE110
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\031410-25022-02.dmp
C:\Users\Jan Willem\AppData\Local\Temp\WER-40076-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Snap er helemaal niets van.. net weer 4 keer bij het opstarten, zelfs toen ik veilige modus opstartte.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Post eens de complete specs van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:31:
Post eens de complete specs van je systeem.
Natuurlijk, sorry. Hier zijn ze:

cpu koeler: Cooler Master Hyper 212 Plus
geheugen: OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL7 - 1.65 V - niet
hdd: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern -
3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
voeding: CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/
EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 620 Watt
mobo: Gigabyte GA-P55-UD3 - Moederbord - ATX - iP55 - LGA1156 Socket - Serial
ATA-300 (RAID) - Gigabit Ethernet - High Definition Audi
Processor: 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz - LGA1156 Socket - L3 8 MB
graka: MSI R5850-PM2D1G-OC - Grafische adapter - Radeon HD 5850 - PCI Express 2.1
x16 - 1 GB GDDR5

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je het geheugen in de bios ook daadwerkelijk op 1.65V ingesteld ipv de voor DDR3 standaard 1.5V?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Welke drivers gebruik je voor je grafische kaart?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niks veranderd in de bios, want ik ben niet zo thuis in het pcwereldje.

Ik moet erbij vermelden dat ik de eerste dag helemaal geen probleem had, zoals ik boven heb genoemd. Toen heb ik op de tweede dag de nieuwste drivers van de officiële amd/ati site gehaald, en volgens mij is het vanaf toen begonnen...
Jester-NL schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:45:
Welke drivers gebruik je voor je grafische kaart?
Ik heb de nieuwste van de ATI site gehaald. Bij het installeren van mn pc heb ik de drivers geïnstalleerd van de cd die bij mijn videokaart meekwam, en toen was er geen probleem. Mijn kaart is van MSI.
Ik weet niet precies welke drivers ik van de ATI site heb gehaald, gewoon de nieuwste. 10.2 is dat dacht ik?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 16:58 ]

Pagina: 1