Novell Netware Imaging handleiding en commando's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Beste mede Tweakers,

Ik ben thuis bezig met het uitzoeken hoe netware en Zenworks met imaging server werken.
Nou ben ik op zoek naar een goede handleiding die niet over linux systemen gaan maar over netware.
Ik heb hier op tweakers gekeken maar kan hier niets over vinden, ook via google krijg ik niet de juiste informatie die ik nodig heb om het in een keer goed te doen.

Als een van jullie een goede site weet die ik kan bezoeken voor mijn probleem dan hoor ik het graag ;) ,

Met vriendelijke groet,

N3oblaster

Xbx360 live id = N3oblaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Niet onbehulpzaam bedoeld, maar waarom zou je Netware nog willen gebruiken?
Novell zelf doet er al alles aan om je naar SLES over te krijgen, en je merkt dus ook al dat daar heel wat meer support voor beschikbaar is, zowel van Novell als van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
Dit is meer om wat meer van de OES servers te leren ik ben namelijk student ICT in Tilburg en dit is een van de dingen die niet in het les pakket zit dus wil ik dit even zelf uitzoeken maar zoals hier boven al staat beschreven kan ik de juiste informatie niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 17:14
Al gekeken bij de novell documentatie online? Daar kun je denk ik nog wel de pdf versies downloaden.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al is een keertje bij Rob langs geweest hij is daar op school de man met veel Novell kennis. Hij moet je denk ik wel verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
Ik heb het wel eens gevragen aan gerardus die is daar als het goed is ook bekend mee maar die wist het niet ik hoef ook alleen maar te weten met welke commando's ik de services aanzet de rest daar kom ik zelf wel achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt gerardus weet daar ook wel veel vanaf, maar Rob is degene die dr echt verstand van heeft hij doet ook heel het imaging stukje daar op school. Met Zenworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
ok thanks kan ik het hem toch een keer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Waar loop je precies tegenaan?
Het installeren van Zenworks op Netware is een kwestie van 1 installer draaien welke behoorlijk straightforward is.

Je kunt dan met ConsoleOne het beheer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
ja ik loop dus ook vast op het beheer niet het installeren dat is inderdaad vanzelf sprekend

[ Voor 16% gewijzigd door N3oblaster op 15-03-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
Over welke ZENworks hebben we het hier dan? 10 beheer je in ieder geval niet vanuit C1, maar via de webinterface.

Gezien de enigszins nieuwe richting die ZENworks op gaat is het op zich ook verstandiger om met 10 te oefenen ipv zijn voorgangers, daar zul je later veel meer aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Maar 10 draait toch alleen op linux, en niet op netware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
Je hebt gelijk, 10 draait niet op NetWare.
Wel op Windows overigens. Dat lijkt een rare keus, tot je ziet dat het performance verschil met SLES maar zo'n 5% is, en je dan bovendien geen Windows proxy meer nodig hebt om WMI/WinAPI scans te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
Ik gebruik ZENWorks 7 SP1 aangezien ik er wel een mee heb gewerkt maar niet zo diep gaand ben ik zelf er verder ingedoken maar ik heb de commando's nodig en eventueel een paar tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Ja sorry, maar wat bedoel je met "de commando's"?
Wat wil je nu precies voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oblaster
ik probeer de image server zelf op te zetten maar dan moet ik op een of andere manier de proxy server aanzetten en nog iets en ik heb gelezen dat dat via commando's gaat
heb wel de multisession gevonden maar kan er niets aan toe voegen

[ Voor 10% gewijzigd door N3oblaster op 16-03-2010 23:32 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1