Nieuw systeem > Geen Beeld.

Pagina: 1
Acties:

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw systeem gekocht en geinstalleerd.
Het gaat hierbij om een Intel Xeon 3440 icm een P7P55 WS Supercomputer moederbord. En 4GB DDR3 van Geil.
De voeding is een Corsair 400 Watt, videokaart een hd4770 van Club3D.
HDD van samsung en de dvd combi ook.

Nou heb ik alles gewoon goed aangesloten en in elkaar gezet. Het systeem opgestart alleen nou geeft de pc geen beeld. De videokaart heb ik hiervoor al in een ander systeem gestopt en toen deed hij het gewoon dus dat zou het niet kunnen zijn.

Nu heb ik meerdere keren terwijl de computer aanstond schokken gekregen van de kast van de computer, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Het moederbord is wel gewoon geinstalleerd op afstandsbusjes dus dat lijkt mij eerlijk gezegt niet..

Ook heb ik de videokaart in meerdere PCI-e slots gestopt en bij geen een deed hij het, allebei de DVI uitgangen geprobeerd en met hdmi en vga geprobeerd op 2 verschillende monitoren.

Verder geeft het moederbord geen foutmeldings lampje ergens dus ik snap het zelf helemaal niet.

Nu heb ik op internet ook gelezen over Clear CMOS of zoiets, alleen ik kon niet vinden hoe dat werkte in de handleiding van m'n moederbord. Moet ik dan gewoon de batterij er uit halen en weer inzetten?

Alvast bedankt voor het lezen.

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
installeer je OS zonder dat er een hdmi kabel in de kaart zit...
dit zorgde bij mij in elk geval ervoor dat ik met geen mogelijkheid beeld kreeg nadat windows was geinstalleerd. drivers uninstallen, via vga aansluiten etc hielp allemaal niet.
Opnieuw schone install zonder ooit een hdmi kabel aansluiten was de enige oplossing (kwam ik na 3 dagen stoeien achter).

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Clear CMOS is over het algemeen te doen door de batterij een seconde of 10 te verwijderen. Waarschijnlijk staat het onder reset bios ofzo in de handleiding.

probeer eens op te starten met zo min mogelijk hardware aangesloten. Ik ben wel benieuwd hoe het kan dat je elke keer schokken krijgt, dat klinkt als iets wat kortsluiting maakt.

Desktop | Server | Laptop

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Topicstarter
Nou ik zal morgen weer even kijken of ik elke keer schokken krijg, want het was me nu maar 1 of 2 keer overkomen. En dat was inderdaad wel heel raar.

Maar hoe moet ik mn OS installeren als ik geen beeld heb xD ?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zit je pc wel op een geaard stopcontacvt aangesloten?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Topicstarter
Ja zelfs eentje die zichzelf afsluit als er sprake is van kortsluiting. Maar dat zal waarschijnlijk niet echt helpen..

EDIT: Het systeem boot trouwens wel gewoon goed, oftewel alle fans gaan draaien, de cpu, de videokaart de casefans. En de DVD lade kan je in en uit schuiven.(daar is niet veel voor nodig maarja..)

Dus ik weet het niet maar het zal wel een heel raar probleem zijn. Zou het kunnen dat ik met het verwijderen van de koelpasta, en er nieuwe opzetten, ik iets fouts heb gedaan?

Ik heb gewoon met alcohol en wattenstaafjes gewerkt. En daarna met wattendoekjes de overige alcohol eraf gehaald en de cpu en koeler nog even laten drogen..

[ Voor 69% gewijzigd door SgtBlackEyes op 13-03-2010 00:04 ]

Verwijderd

Een rare vraag mischien .
Heb je in het bios gekeken of de onboard grafische kaart niet aanstaat ?
Dat zou het kunnen zijn .
Ik zeg niet dat het zo is maar het is mij ook een keer overkomen en toen heb ik in het bios veranderd dat mijn pci-e als hoofd uitgang wordt gebruikt .
Maar in iedergeval sterkte ermee .

Verwijderd

SgtBlackEyes schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:57:
Ja zelfs eentje die zichzelf afsluit als er sprake is van kortsluiting. Maar dat zal waarschijnlijk niet echt helpen..
offtopic:
Da's niet zo bijzonder, is zelfs verplicht. :9 Wikipedia: Aardlekschakelaar

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Topicstarter
Oh maar de pc zit aangesloten op een aparte stekkerdoos die daarvoor zorgt.
Dat bedoelde ik :P

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Topicstarter
Fixed > Ram modules omgewisseld. Jah het was jammer genoeg zo simpel...

Wat wel heel erg raar is,
Met het in elkaar zetten van de computer had ik hiervoor nog nadrukkelijk gekeken in de handleiding van het moederbord. Daarin stond simpelweg dat het niks uitmaakt in welke module je ze stopt.
Ik stond op het punt om toch maar alles opnieuw te doen en een andere videokaart. Toen dacht ik nou ik probeer het toch. En toen bootte hij gewoon perfect. Windows geïnstalleerd. Drivers van de videokaart.
Daarna diezelfde drivers weer verwijderd omdat ze windows 7 niet ondersteunen..

Pagina: 1