Toon posts:

Vaag probleem met beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb recentelijk een vaag probleem met men computer.

Het beeld valt soms uit van men 2 schermen en de GPU fan begint tegelijkertijd enorm snel te draaien. Ik ben dan verplicht om hem gewoon uit te zetten en te rebooten. Als ik hem dan terug opzet boot hij weer normaal en de GPU fan draait op zijn beurt dan ook weer zoals normaal.

Nu heb ik al eens zitten proberen maar hij doet net hetzelfde als er maar 1 scherm aangekoppeld is.

Ter zijde: dit gebeurt heel random. Soms 2 keer in 20 minuten. Soms gebeurt er weer 2 dagen niks.

Heeft iemand enig idee?

Groeten,
Pieter V.

Info:

MOBO: ASUS P6T SE
CPU: INTEL I7 920
GPU: ASUS HD 4890
RAM: Corsair 6GB(2x3) tripple channel. (1600MHz)
PSU: Corsair TX750W

Verwijderd

Je GPU wordt te warm en daarom gaat de fan hard draaien. Het beeld valt uit omdat de GPU koeler niet genoeg koelt en zo de vga kaart zich zelf uitschakelt uit veiligheid tegen doorbranden. VGA brak dus

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur van men grafische kaart in idle is 38 °C. Als ik game is dat rond de 45 °C. GPU fan draait aan 40%.

Het heeft niets met de temperatuur te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 20:25 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
je hebt de meest recente drivers geinstalleerd neem ik aan?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:26:
je hebt de meest recente drivers geinstalleerd neem ik aan?
Ja. :P

Verwijderd

Ik blijf erbij dat het beeld uitvalt omdat de kaart oververhit.. De tempsensor die erop zit kan ook slecht werken..

• Rupie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:38:
Ik blijf erbij dat het beeld uitvalt omdat de kaart oververhit.. De tempsensor die erop zit kan ook slecht werken..
Mijn "probleem" met die strekking is dat hij zegt dat hij hem meteen weer kan booten. Als hij oververhit raakt is de kans volgens mij klein dat dat meteen weer lukt ;)

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 17:52
met welke temp monitor programmas heb je gekeken? alleen met de standaard? of ook met andere zoals b.v. evga of RealTemp
hou er anders als het nog steeds normaal uitslaat er ff een thermometer bij ofzo weet je iig de temps cker :P

Mop mop, gas derop!

Verwijderd

Topicstarter
djthase schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:41:
met welke temp monitor programmas heb je gekeken? alleen met de standaard? of ook met andere zoals b.v. evga of RealTemp
hou er anders als het nog steeds normaal uitslaat er ff een thermometer bij ofzo weet je iig de temps cker :P
" ATI overdrive " en " Speccy " geven beide 38°C aan.

Misschien moet ik men driver is herinstalleren. Kan altijd iets misgelopen zijn, nee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 20:44 ]

Verwijderd

Rupie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:39:
[...]

Mijn "probleem" met die strekking is dat hij zegt dat hij hem meteen weer kan booten. Als hij oververhit raakt is de kans volgens mij klein dat dat meteen weer lukt ;)
Dat kan idd want zo'n chip koelt weer snel af en bij booten heb je geen 3D versnelling waardoor de kaart echt warm wordt

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zit epu-6 ervoor iets tussen. Doet heel raar de laatste tijd.

Verwijderd

Heb zelf wel is gehad dat geheugen op kaart niet direct was gekoeld en ook niet via flow en met WoW zorgde voor problemen, de kaart 4770 was meer dan voldoende en de sensoren gaven nooit wat aan maar toch viel deze kaart vaak uit ( vooral bij wow ). toen gewisseld voor een model met "plastic kap" over rest van de kaart zodat de airflow ook het geheugen mee nam in de flow en toen was het probleem verholpen. 8)
probleem was moeilijk te herkennen omdat de kaart uitvalt bij hoge mem activiteit en dat valt niet altijd samen met gpu activiteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 dag niet meer op men computer geweest. Computer stond ijskoud, ik zet hem op en tijdens het booten zwart scherm en gpu fan begint weer super snel te draaien.Weet echt niet wat er mis is....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 12:04 ]

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik zou zeggen check eens of je voeding wel zwaar genoeg is.... Ik heb ook zulke problemen gehad met een x800 en een B-merk voeding

[ Voor 52% gewijzigd door BdK9001 op 14-03-2010 12:09 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Verwijderd

Topicstarter
BdK9001 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:09:
Ik zou zeggen check eens of je voeding wel zwaar genoeg is.... Ik heb ook zulke problemen gehad met een x800 en een B-merk voeding
En hoe kan ik checken dat men voeding zwaar genoeg is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk meer en meer dat het aan men 2e scherm ligt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem onder garantie binnenbrengen. Weet echt niet wat ik er mee moet aanvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart is net terug van alternate. Ze hebben ze volledig getest en ze werkt volgens hun perfect...

De laatste 2 maand heb ik een oudere kaart gebruikt en met deze kaart is het probleem nooit voorgevallen.

• Rupie
mankeert er dan echt niets aan je voeding? Dat hij de kaart niet trekt ofzo en dat de oude wel lukt? Heb je toevallig een andere voeding die je kunt testen?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik heb thuis geen hogere voeding dan 750W liggen. Ik ga de kaart morgen op een andere computer aansluiten en zien wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag men voeding en kaart meegenomen naar school en het draait perfect hier.

Er moet een defect ofzo zijn aan men moederbord. Ik ga deze avond men kaart in ieder pci-e slot eens steken en zien wat dat geeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 12:06 ]

Pagina: 1