Google android versus android

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zou tweakers.net erop willen wijzen dat het android operating systeem android heet en niet google android zoals op reviews: HTC Legend: designstatement van aluminium lijkt te staan.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat zou betekenen dat het dus ook fout staat op http://tweakers.net/ext/p...tProduct&productId=253413 ? :) In dat geval is het het handigste als we daarover even de pricewatch crew poken nadat het bericht is aangepast.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• David Mulder
En trouwens, het is wat moeilijk om een duidelijke source te vinden, maar 1. op de android homepage staat nergens google (en dat zou d'r wel staan als het officieel google android zou heten) en 2. Bekijk de wikipedia pagina ( Wikipedia: Android (operating system) ) "It was initially developed by Android Inc., a firm later purchased by Google, and lately by the *Open Handset Alliance*." De correcte naam inclusief bedrijf zou zijn Open Handset Alliance Android, ook al denk ik dat android meer dan genoeg is.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
[/laat]

Google Android is niet de officiele naam en natuurlijk staat Android eigenlijk op naam van de OHA, maar het wordt steeds duidelijker dat het Google en Google alleen is die aan de touwtjes trekt. Zo zijn alle mensen die aan de ontwikkeling van Android werken bij Google in dienst en bepaalt Google eigenlijk vrijwel alles in zijn eentje.
We hebben mede daarom, maar ook omwille van de duidelijkheid, ervoor gekozen om Android in de schoenen van Google te steken. Net als vrijwel alle andere media trouwens ;)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
maar dan moet Symbian toch eigenlijk Nokia Symbian zijn?
http://tweakers.net/price...tm8j50mtTM-zjVVi8dDMdxfAE

Die 3 niet-nokia telefoon tellen toch niet echt mee?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nokia heeft / had een flinke vinger in de pap bij Symbian, maar het valt (inmiddels al een tijdje alweer) onder het beheer van de Symbian Foundation.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Wikipedia: Open Handset Alliance
Dit is de huidige eigenaar van Android.
Dat Google veel medewerkers in dienst heeft is waar. Maar het is toch niet het eigendom van Google. Daarom vind ik het maar vreemd.

Misschien zijn jullie een beetje in de war met Chrome:
http://www.chromium.org/chromium-os
Dat wordt echt Google Chrome OS genoemd.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, wat je zegt klopt ook wel, maar Arnoud geeft dus aan waarom er toch voor "Google Android" gekozen wordt.

Overigens is Chromium het opensource-project wat gebaseerd is op de code van het Chrome OS. Dus technisch gezien is Chromium OS dan ook niet van Google, terwijl Chrome OS dat wel is.

• David Mulder
@Arnoud: Simpelweg omdat Google het grootste deel van android heeft ontwikkeld (en ja, er zijn wel degelijk ook non-Google mensen die bepaalde facetten van android die via de open source weg zijn toegevoegd) lijkt mij niet echt reden genoeg om de naam van een product zomaar te wijzigen en dat is toch wel degelijk wat jullie nu doen. Sowieso, wat wordt er duidelijker door Android, "Google Android" te noemen, het creëert eerder verwarring dat mensen denken dat Android van Google is. En trouwens, dat laatste argument klinkt mij in de oren als "Omdat iedereen in de sloot staat te springen doen wij toch ook leuk mee".
Pagina: 1