Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Vandaag doet plots de harddisk van een van onze computers het niet meer.

De disk wordt niet meer door de computer gezien. Ook niet als ik hem in een andere computer stop. De schijf maakt verder geen rare geluiden, hij spint gewoon op.
Daarom vermoed ik dat het probleem hem in de electronica zit.

Is dat te repareren? Het lijkt me dat het een fluitje van een cent moet zijn om het printje te vervangen. Maar doen de fabrikanten dat ook? (Het is overigens een Seagate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je een iedentieke schijf kunt vinden kun je proberen om het printje te vervangen. Dit gaat Seagate niet voor je doen. Wel kun je de schijf opsturen naar een data-recovery bedrijf die dat voor je kan doen. Dat gaat wel snel in de papieren lopen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

dodo79

witte dikke tonnie

zoek het printbordje van een exact dezelfde schijf en doe die op je defecte schijf schroeven.
Grote kans dat het dan weer werkt.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Fabrikanten hebben - denk ik - wel lak aan of er data op staat. Dus mocht het gaan om een wat oudere harddisk, kan men dus ook vrij staan om je een nieuwe te geven. En dat de jouwe met data, refurbished wordt, en een format krijgt, en weer de verkkoop in gaat.

Maar voor garantie en dergelijke moet je toch in eerste instantie bij de winkel zijn. En toen mijn harddisk crashted, kreeg ik direct een nieuwe mee.

Als je data je lief is, lijkt het mij de makkelijkste optie om een identieke schijf te regelen, en zelf de print over te zetten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tip: BalusC in "OM FAQ" voor de vriezer- en andere methodes.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een enigszins veilige optie is om terug te gaan naar de backup, een nieuwe harde schijf aan te schaffen en deze grondig te vernielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

hneel schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:39:
Vandaag doet plots de harddisk van een van onze computers het niet meer.

De disk wordt niet meer door de computer gezien. Ook niet als ik hem in een andere computer stop. De schijf maakt verder geen rare geluiden, hij spint gewoon op.
Daarom vermoed ik dat het probleem hem in de electronica zit.

Is dat te repareren? Het lijkt me dat het een fluitje van een cent moet zijn om het printje te vervangen. Maar doen de fabrikanten dat ook? (Het is overigens een Seagate).
Voor die paar tientjes kun je beter gewoon een nieuwe kopen. Bovendien wil je dat ding toch niet meer gebruiken als hij al kuren vertoont.

Geen tijd aan verspillen en gewoon backup terug zetten.
Pagina: 1