OCZ Stealthxstream 500W nieuwe fan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:16

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Heej!

Sinds een paar dagen maakt de fan van mijn OCZ Stealthxstream wat meer geluid. Het is nog zeker niet veel, maar aangezien ik veel met muziek en sounddesign bezig ben is het wel fijn om het zo stil mogelijk te krijgen. De rest van mijn systeem is zo goed als onhoorbaar. Nu vraag ik me af of, en zo ja, met welke fan ik degene die er nu in zit het beste kan vervangen. Ik heb de PSU al opengeschroefd om stof te verwijderen, en de fan (120mm) zit vast met twee kabeltjes. Ik heb ervaring met solderen dus vervangen moet geen probleem zijn.

Om mijn eisen wat te verduidelijken, ik heb graag stil boven airflow. De airflow zit wel goed, en om eerlijk te zijn heeft de PSU een paar maanden verkeerd om (dus met de fan tegen de bovenkant van de kast) gezeten :), en dat heeft geen problemen opgeleverd qua oververhitting.

Kan één van jullie een stille 120mm fan aanraden, en zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of kan elke 120mm fan in principe worden aangesloten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
nexus real silent fan erin, gewoon de kabels doorknippen en verbinden, solderen/ krimpkous erover heen of tape erover , klaar

rode draad verbinden met rood, zwart met zwart,

elke fan kan inprinciepe worden aangesloten

PAS OP want jou voeding kan klappen uitdelen als je niet oppast met de condensatoren

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Thanks!

Ik laat je weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Haal hem minstens 24 uur van de netspanning af voordat je hem openmaakt.

Anders krijg je misschien een schok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
of gewoon ontladen en voorzichtig zijn :)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Heej!

De fan is binnen, een Nexus Real Silent Orange. Echter, bij aansluiten werkt deze niet. De fan geeft een kort tikje, maar gaat verder niet draaien. Kan dit liggen aan de gele kabel die nu niet aangesloten is?

Als ik de originele fan aansluit, gaat deze wel gewoon draaien.

Kan ik nog wat proberen, of werkt dit gewoon niet?

Edit: Ik ben erachter gekomen dat de fan wel start als je hem "aanslingert", oftewel een tikje geeft. Nu is het zo dat de Stealthxstream het voltage voor de fan verhoogd naarmate de PSU meer werk moet doen. Ik ga testen of ie bij genoeg belasting wel aanslaat.

Edit 2: Bij aansluiten van oa videokaart is er blijkbaar wel genoeg kracht om de fan aan te slingeren. Helemaal perfect dus!

Hartstikke bedankt voor je hulp Remmes!

Trouwens, over dat ontladen, ik heb de stroomkabel erin laten zitten, en het knopje op de voeding uitgedaan. Je hoort dan heel zachtjes een hoog fluitend geluid. Als je vervolgens de computer aanzet (met het knopje uit!), dan gaat de fan van de voeding heel even draaien, en stopt vervolgens, samen met het fluitende geluid. Volgens mij is de PSU dan ontladen, schokken heb ik in ieder geval niet gehad!

[ Voor 60% gewijzigd door nWn op 16-03-2010 17:05 ]

Pagina: 1