• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:22
Hoi allemaal,

Ik en wat vrienden van mij kijken elk weekend standaard naar voetbal. Omdat ik de enige ben die een abonnement heeft op Eredivisie Live gebeurd dit zo goed als altijd bij mij. Maar sinds vanmiddag is de tv stuk dus geen voetbal hier dit weekend. Een vriend van mij heeft ook digitale televisie en van dezelfde aanbieder dan ik (ziggo). Is het mogelijk dat ik mijn smartcard meeneem en bij hem in de decoder stop zodat wij bij hem Eredivisie Live kunnen kijken?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

moet gewoon kunnen volgens mij

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:45
Lijkt me wel, als dat kastje kapot is zal deze vervangen worden en dan werkt het ook weer als je smartcard er in gaat? Wij hebben ook weleens gewisseld, tussen 2 types decoder trouwens en dat werkte ook.

• Fismeister
Zou dit ook gelden voor buiten je eigen huis?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

zolang je een werkende kabel aansluiting van ziggo hebt, dan werkt het.. 8)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:02

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

dit werkte vroeger wel. Nu weet ik niet eerlijk gezegt. Gewoon proberen niet. Het is niet decoder afhankelijk lijkt me.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
Fismeister schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:42:
Zou dit ook gelden voor buiten je eigen huis?
Jahoor. Binnen de zelfde plaats/gemeente kan het gegarandeerd.
Binnen dezelfde provincie waarschijnlijk ook nog.

Alle decoders in dezelfde regio (hoe groot zo'n regio is weet ik dus niet) krijgen dezelfde signalen binnen.
Iedereen krijgt dezelfde zenders. Maar buiten dat is een signaal wat alle geactiveerde smartcardnummers in de regio bevat, en welke abonnees er bij die smartcard horen. Of je de extra zenders dus kan zien is afhankelijk van deze datastream die alle smartcardnummers bevat, en welke zenders mensen mogen kijken.
Het is dus niet zo dat jij een ander signaal binnen krijgt dan je buurman.

Probeer het gewoon eens uit hoe ver je komt. :)

[Voor 47% gewijzigd door job op 12-03-2010 16:52]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dat werkt, maar als je te ver uit elkaar woont gaat het mis. Een vriend van me heeft een hele tijd een kaartje aan mij geleend omdat Ziggo mij wel liet betalen, maar mijn kaartje had afgesloten om onduidelijke redenen. We wonen beiden in Enschede, dus dat ging prima. Zijn zus woont in Friesland, ook Ziggo-gebied, maar die kon niks met zijn kaartje. Het zal dus per regio prima gaan, maar dat hangt er vanaf hoe ver je uit elkaar woont :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
Grrrrrene schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:13:
Zijn zus woont in Friesland, ook Ziggo-gebied, maar die kon niks met zijn kaartje. Het zal dus per regio prima gaan, maar dat hangt er vanaf hoe ver je uit elkaar woont :)
Friesland/Groningen was vroeger pastel/castel. Twente is oud-cogas gebied en is later pas bij castel toegevoegd.
Dat zijn sowieso fysiek verschillende netwerken. (vroeger en nu)
Elk netwerk heeft zijn eigen head-end.. Ik weet zo alleen niet hoeveel head-ends ziggo (wat natuurlijk weer een samenvoeging is van allerlei andere bedrijven) tegenwoordig heeft. en waar deze zich tegenwoordig bevinden.
Het lijkt me logisch dat ziggo het aantal head-ends langzamerhand aan het verminderen is.

[Voor 37% gewijzigd door job op 12-03-2010 17:28]

• Fismeister
Haha hij woont 20 meter verderop dus dat zal wel geen probleem zijn:) Ik zal het zo is proberen als hij thuiskomt van z'n werk. Bedankt voor jullie reacties!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:25
Ik zou niet te vroeg juigen. Althans, bij mijn tv hebben ze het mainboard vervangen (met CI+ slot), daarna moest ik Ziggo de smartcard weer op deze tv laten activeren voordat ik tv kon kijken.

• Fismeister
Het is gelukt:) Net even geprobeerd. Toch nog Twente - ADO vanavond.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Zoals je al gemerkt hebt werkt het gewoon.
Dit is al meerdere keren langs gekomen op het Ziggo gebruikersforum. ;)

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee