Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepillow86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb een Acer Aspire 4736, die draait op Windows XP SP3. Het probleem dat ik heb is dat de computer na ongeveer 10 minuten wakker wordt uit de standby modus, indien de laptop op de batterij loopt. Als de laptop werkt op A/C power, dan blijft de computer keurig in standby.
De LAN card en de wireless network adapter kunnen de laptop niet uit standby halen, die mogelijkheid heb ik uitgezet.
Verdere info over het systeem:
Intel Core2 duo T6500
2GB ram
integrated video

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is nogal vervelend want vooral als de laptop op batterijen loopt is het belangrijk dat hij in standby blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wellicht wordt er iets geprobeerd na de tijd dat hij naar standby moet, bijvoorbeeld beeldscherm uitschakelen oid. Kijk eens heel goed naar de energieschema's. Post anders plaatjes hier met de instellingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
toevallig een virusscan die na 20 minuten inactiviteit gaat scannen ofzo?lijkt me bij nader inzien sterk dat dat alleen gebeurd op de accu 8)7
Je zou eventueel even MCE stanby tool kunnen installeren en de loging daarvan aan kunnen zetten. Dan geeft hij aan waarom hij uit standby komt als je geluk hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 12-03-2010 20:15 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepillow86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2020
het lijkt erop dat gewoon het installeren van MCE al geholpen heeft. vaag, maar waar! bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
lol, dan heeft het toch ergens in de settings gezeten blijkbaar ;) met een beetje geluk gaat het nu ook goed als je de MCE tool weer verwijdert.

Desktop | Server | Laptop