Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ben eigenlijks opzoek naar gebruikers ervaringen van anderen met deze printer. Ik heb
Deze printer namelijk net nieuw en wou hem hebben om zijn functie wat betreft dvds printen.
Maar nu ervaar ik bij elke afdruk die ik maak op een beprintbare dvd de kwaliteit nou niet bepaald
mooi en scherp is. Terwijl een vriend van mij die IP4500 heeft super kwaliteit dvds kan printen. Zit hier
een truc achter of doe ik iets verkeerd of is de IP4700 hier juist slechter in??.

opvallend is is dat de kleur zwart het slechtst afgedrukt wordt.

mvg

Stefan de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke dvd's gebruik je? Welk programma om te printen? Wat zijn je instellingen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dvds die ik gebruik = XLayer full printable DVD-R 4.7 GB 16x speed
het programma = dvd labelprint
en de instellingen voor zover ik weet heb ik het op high en standaard gezet bij printen en hij staat ingesteld op afdrukbare dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Ik ben zelf fervent gebruiker van Canon Pixma printers, o.a. vanwege de optie om discs te printen. Ik heb zelf al een ip5000, 4300 en een 4500 versleten, nu heb ik een 5200... allemaal perfect.

Ik durf dus met enige zekerheid te zeggen dat er niets aan de hand is met de printer... Niet om lullig te doen, maar dit is volgens mij een typisch gevalletje 'goedkoop is duurkoop' ;). XLayer printable schijven zijn niet voor niets de goedkoopste printables op de markt, 100 stuks voor 14,95... 8)7 Ik kan mij zelfs voorstellen dat bij een zogezegd budgetmerk als Xlayer, de kwaliteit per batch kan verschillen.

Mijn advies: probeer eens andere printable schijven, ik gebruik altijd schijven van Verbatim of van Taiyo Yuden en die zien er altijd prachtig uit. Okay het zijn de duurste schijven die je kan krijgen... maar ook merken als Ritek of Imitation (welke veel betaalbaarder zijn), hebben gegarandeerd altijd goede kwaliteit. Wat voor een schijven gebruikt die vriend van je bijvoorbeeld, misschien kan je daar eentje van lenen om te testen?

(Is de printer trouwens helemaal nieuw? Of overgenomen? Eigenlijk bedoel ik; originele inkt of imitatie? O-) )

[ Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 12-03-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst bedankt voor je reactie

De printer is helemaal nieuw misschien nu net 3 weken oud uit de doos enal.
Bedankt voor je tip wat betreft de beprintbare dvd kwaliteit en ga ik zeker even uitproberen.

ik laat even weten of dit het inderdaad was en zal even andere schijfjes bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De dvd kan natuurlijk erg uitmaken. Zeker als je huidige dvd's een standaard soort papier als bovenlaag hebben.

Vergelijk het met een foto printen op mooi fotopapier en een foto printen op het goedkoopste standaard a4tje dat je kunt vinden. Wereld van verschil :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1