PC disconnect zichzelf van netwerk/internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste tweakers,

Na het gebruik van Win7 RC x64 een verse install van Win7 HP x64 uitgevoerd te hebben heb ik het volgende probleem:
Na de zoveel tijd, dit kan een 30 min zijn of een paar uur, zal mijn internet verbinding eruit klappen. Win7 geeft dan in de notifications gebiedje aan "no internet access". Als ik nu mijn netwerk kabel eruit trek en in mijn andere netwerk poort prop, dan doet hij het wel weer. Na verloop van tijd kapt deze er natuurlijk ook mee en dan is het tijd voor een reboot voordat ik weer internet verbinding heb. (de kabel weer in de andere poort steken heeft dan geen zin meer)

Bij de verse install van Win7 heb ik alle nieuwste chipset drivers etc van de asus site geplukt. Nadat ik de nVidia netwerk drivers geinstalleerd had viel het probleem voor het eerst op. Toen had ik maar 5 a 10 minuten een verbinding. Nvidia netwerk drivers gedeinstalleerd en bij de reboot win7 vanzelf drivers laten installen. Toen dacht ik het probleem opgelost te hebben, maar ik schijn het dus alleen vertraagd te hebben. (?!) Het probleem lijkt zich ook sneller voor te doen bij langdurig on-onderbroken internet gebruik. Bv, downloaden, online gamen.

Oudere drivers zijn niet te vinden op de Asus website.

Het moederboard van toepassing is de Asus Striker Formula II(nVidia 680i chipset), het meest rampzalige en software/bios technisch meest problematische moederboard wat ik ooit gehad heb, maar dat terzijde.

Het enige wat ik aan mijn pc setup veranderd heb nadat ik de reinstall heb uitgevoerd is dat mijn Windows7 installatie zich nu op een OCZ60gb vertex drive bevind, maar ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.

Heeft iemand zich enige idee waar dit aan kan liggen want ikzelf snap het ff niet meer.

Alvast bedankt

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 13:46
ik heb dat probleem ook gehad en na zoeken heb ik de oplossing voor mijn systeem gevonden.
Ik moest in me config van mijn ethernetkaart iets uitschakelen genaamd "schalen aan de ontvangstzijde"

Windows 7 nforce netwerk probleem + oplossing (vertaling?) hier staat er ook iets over . Weet niet of dit hetzelfde probleem is ofc :D

Diablo 3 Profiel

• Arsenicem
randomice schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:56:
ik heb dat probleem ook gehad en na zoeken heb ik de oplossing voor mijn systeem gevonden.
Ik moest in me config van mijn ethernetkaart iets uitschakelen genaamd "schalen aan de ontvangstzijde"

Windows 7 nforce netwerk probleem + oplossing (vertaling?) hier staat er ook iets over . Weet niet of dit hetzelfde probleem is ofc :D
Het lijkt inderdaad zeer veel op het probleem wat ik beschrijf, en alleen al googelen op network controller properties geeft je hits met gezeur over de nVidia NIC chipset. Maar nou komt het, ik kan die verdomde instelling nergens niet vinden, niet eens de advanced knop :( I feel stupid me

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 13:46
Bij mij staan de ethernet instellingen in mijn nvidia control panel van de videokaart. Normaal zouden ze onder aparaatbeheer -> netwerkadapters -> eigenschappen (van degene die je gebrikt om verbinding te maken met het internet ) -> tabblad geavanceerd ( onder dit tabblad staat bij mij weer een link naar die nvidia ethernet-configuratie.
Dan zoeken naar "Receive Side-Scaling" bij of "schalen aan de ontvangstzijde" voor nl windows

Diablo 3 Profiel

• Arsenicem
randomice schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:20:
Bij mij staan de ethernet instellingen in mijn nvidia control panel van de videokaart. Normaal zouden ze onder aparaatbeheer -> netwerkadapters -> eigenschappen (van degene die je gebrikt om verbinding te maken met het internet ) -> tabblad geavanceerd ( onder dit tabblad staat bij mij weer een link naar die nvidia ethernet-configuratie.
Dan zoeken naar "Receive Side-Scaling" bij of "schalen aan de ontvangstzijde" voor nl windows
Ah daarom zal ik ze wel niet kunnen vinden, heb natuurlijk die drivers gedeinstalleerd... Hmmm, wel frapant dat ik dan ook nog steeds het probleem heb. Maar goed ik ga ze even installeren en eens kijken of ik er mee uit de voeten kom. Hopelijk kan ik dan straks online komen om je hartelijk te bedanken ;)

• Arsenicem
OK optie is nu idd gevonden, en het is uitgezet. Ik ben benieuwd of het gewerkt heeft, zou echt reusachtig fijn zijn. Nou eens even een lekker groot bestandje vinden wat ik kan binnenhengelen.
Echt bedankt btw,
Pagina: 1