Toon posts:

[Win7] Bsod bij standby/slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een jaar XP te hebben gedraaid op m'n Fujitsu Siemens Amilo Pa2548, heb ik de schijf geformatteerd en Windows 7 geinstalleerd. Het draait prima, maar ik blijf met het probleem zitten dat ik vaak (niet altijd)een blauw scherm krijg na hervatten van slaapstand of standby.
Ik krijg dan de stopmelding:
STOP: 0x0000007A (0xc0414c30, 0xc0000010, 0x57001860, 0x82986AB1)
Als ik door mijn logboek scroll, dan staan er bij de kritieke fouten de bugcheckcodes 159, 122 en 0.
Ik ben al zover dat ik weet dat het waarschijnlijk aan mijn drivers ligt, maar welke?
Bij apparaatbeheer staan alle drivers goed geinstalleerd, geen meldingen. Ik heb al andere drivers voor mijn grafische kaart en netwerkadapter geprobeerd, maar vooralsnog zonder succes.

Wie kan mij helpen met een stappenplan om te ontdekken waar de oorzaak ligt en hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou heel verstandig zijn om je videodrivers te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:33:
Het zou heel verstandig zijn om je videodrivers te updaten.
Is dat niet het zelfde als de driver van de grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
klopt, dat had je duidelijk al geprobeerd dus ;) Waar heb je de drivers van de chipset en dergelijk vandaan? van de site van de fabrikant?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:11:
klopt, dat had je duidelijk al geprobeerd dus ;) Waar heb je de drivers van de chipset en dergelijk vandaan? van de site van de fabrikant?
Ja, inderdaad, van Fujitsu-siemens. Op de website van F-S staan bij de afdeling "chipset" van dit type laptop 3 verschillende drivers, die ik alle drie geïnstalleerd heb:
nVIDIA nForce Serial ATA Controller
nVIDIA nForce System Management Controller
nVIDIA nForce PCI System Management

Deze zijn van 2006 en 2007, maar ik zou niet weten hoe ik hiervan de nieuwste kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
het is de vraag of die drivers dan wel beschikbaar zijn. Het kan zomaar zijn dat er geen Win7 drivers vrijgegeven worden als de hardware al wat ouder is. En dan bestaat er best wel een kans dat de XP drivers die je nu gebruikt niet helemaal optimaal zijn voor Win7. Het is maar de vraag of je de juiste drivers gaat vinden, maar wie weet dat je gelukt hebt. Google wil nog wel eens uitkomst bieden en anders de site van de producent van de hardware. Op de site van nvidia staat als het goed is een tooltje waarmee je kunt checken of er updates beschikbaar zijn voor je systeem, wellicht dat die nog uitkomst kan bieden!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb andere drivers van Nvidia gevonden voor de chipset, en deze geïnstalleerd.
Ik heb nu al een week geen blauw scherm gehad, dus het lijkt goed te gaan.
Bedankt voor het meedenken! _/-\o_
Pagina: 1