Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Misschien komt de Topic titel een beetje lame over en ja, het heeft te maken met de aanschaf van een mediaspeler.

Maar ik ben nu al een aantal dagen zo'n beetje alle mediaspelers met elkaar aan het vergelijken en moet helaas concluderen dat er momenteel volgens mij niet één mediaspeler op de markt is die volledig bugvrij is.
Uiteraard zijn sommige bugs minder erg dan andere, maar ik vind het gewoon opvallend dat er erg veel aanbod is en tevens ook veel vraag maar dat er dus geen foutloze mediaspelers bestaan.
Het moet toch eigenlijk niet kunnen dat er zoveel producten uitgebracht worden met een zeer specifiek doel en dat blijkbaar niet één van deze producten echt aan alle eisen kan voldoen? :?

Mijn idee van dit topic is dan ook om een analyse hierover te starten zodat we met z'n allen een helder beeld kunnen schetsen van de pro's en con's van de verschillende (en meest populaire) mediaspelers.
In mijn ogen kunnen een heleboel mensen gebaat zijn bij een dergelijke uiteenzetting :)

Om mee te beginnen zouden we een selectie kunnen maken van de meest gangbare mediaspelers (aan de hand van de pricewatch) en vervolgens van ieder product de voors en tegens opsommen.

Alvast een selectie van mijn hand:
  1. Popcorn Hour A-200
  2. Popcorn Hour C-200
  3. HDX-1000
  4. HDX-BD1
  5. Dune Prime/Base 3.0
  6. Eminent EM-7080
  7. Eminent EM-7075 Full HD
  8. AC Ryan PlayOn! HD
  9. AC Ryan PlayOn! DVR HD
  10. Western Digital WD TV Live Media Player
  11. Mede8er MED500X
  12. DVico TViX HD M-6600N
  13. DVico TViX HD M-6500A
  14. Asus O!Play HDP-R1
  15. Zyxel DMA-2500
Als voors en tegens zou ik niet al te veel op features willen richten omdat ze nagenoeg bijna allemaal dezelfde video- en audioformaten af kunnen spelen, tenzij ze een formaat niet ondersteunen dat echt onontbeerlijk is (bijv. xvid of mkv).
Graag zou ik het meer willen richten op hoe goed het product doet wat het zou moeten doen, daarbij kun je denken aan bijv.: Hoe vloeiend worden 720p en 1080p videobeelden verwerkt? (Denk aan Planet Earths Killah scene). Hoe gebruiksvriendelijk en bugvrij is de software/GUI? Zijn er bugs waarvan de fabrikant zegt dat ze opgelost gaan worden maar het komt maar niet? Moet zoals bij sommige producten de harde schijf opnieuw geformatteerd worden bij een firmware update? Kortom allemaal eigenschappen die een product beter of slechter maken dan die van de concurrentie.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Ik verwacht dat je op deze manier een opsomtopic krijgt van klachten die mensen hebben over hun apparaat. Lijkt me niet heel erg nuttig, en alle ervaringen staan al in de desbetreffende topics. Toen ik op zoek ging naar een goede mediaspeler zag ik ook door de bomen het bos niet, maar heb toch redelijk geïnformeerd kunnen kiezen met wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:04
Precies, sowieso heb je nu een heleboel mediaspelers bij elkaar die qua functionaliteit wel degelijk sterk verschillen.

Zo is een WD TV Live speler echt iets om mee te streamen en kan je er geen HDD inbouwen. Een Popcorn Hour C-200 is bijv. weer veel meer uit te breiden en kan je voorzien van zowel een HDD als een blu-ray speler.

Nogal wat verschillen dus. Een eerlijke vergelijking wordt het dan niet. Wat voor mij van belang is bij de aanschaf van een mediaspeler is vooral de ondersteuning. Komen er regelmatig updates uit? Wordt er ook daadwerkelijk nieuwe functionaliteit toegevoegd? Wat zijn de huidige mogelijkheden?

Edit: Overigens vind ik het initiatief wel lovenswaardig, want het is inderdaad heel lastig om een keus te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door henkjobse op 12-03-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Op zich is het juist goed als mensen hun klachten hier melden. Als meerdere mensen dezelfde klacht melden dan kan deze als "eigenschap" van het product toegevoegd worden.

Het idee is om uiteindelijk een compleet overzicht te krijgen en dat lukt alleen maar met genoeg input van jullie :)
Ik weet dat bijna ieder product z'n eigen topic heeft op het forum, maar daar haal je niet in 1 oogopslag uit wat er wel en niet goed is aan een product en welke essentiële bugs het heeft.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een tijdje geleden de verbatim mediasation hd dvr gekocht een mediaplayer die kan opnemen. Ik heb deze nu al twee keer moeten retourneren naar de winkel de eerste keer had deze problemen met de digitale en analoge tuner (kon helemaal geen kanalen ontvangen) en de tweede had dan weer problemen met de timeshift functie (liep constant vast). Ook hadden ze alle twee problemen met de display (een fel blauwe display die niet uitgeschakeld kan worden heel vervelend als je een film zit te kijken :( )deze liep elke keer vast waardoor als je het apparaat in stand-by zet de display bleef branden waardoor je het toestel elke keer weer met de knop achteraan het apparaat moest uitschakelen.
Ook heeft de mediaplayer een zeer luide koeling die zeer storend is.
En het toestel is niet comatibel met Windows 7 dus media draadloos streamen ging ook al niet.

Na het tweede toetsel terug te moeten sturen had ik mijn geld terug gevraagt om op zoek te gaan naar een andere Mediaplayer.
Ik denk dat de AC Ryan Playon DVR-HD wel een goede mediaplayer/recorder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Ok, ik bijt:
Heb een Eminent 7080, de opvallendste plus en minpunten zijn:

Pluspunten:
-Speelt vrijwel alles, nog niets gehad wat hij niet aankon. Heb alleen nog geen extreem zware bestanden geprobeerd.
-Usenet + Bittorrent downloader ingebouwd
-Regelmatige updates

Minpunten
-Bug waardoor als je mp3's of filmpjes met stereo geluid wil afspelen over sp/dif je eerst de geluidsinstellingen moet veranderen.
-Lelijke gui
-Afstandsbediening geeft ook aan/uit signaal op mijn satellietontvanger.

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 10:10
Ik doe mee, zie ook door de bomen het bos niet meer.
De Popcorn C 200 spreekt me het meest aan. Echter, daarvan vind ik de display zwak. Dat je de TV aanzet om een film van de HD te zoeken is geen punt, maar zoeken in al je muziek bestanden is toch wel prettig met een wat duidelijker (uit-schakelbaar) display. Kun je er eigenlijk een heel klein extra display aanhangen ?

Logitech squeezbox heeft zoiets, maar dat is weer alleen audio.
Bij Philips kun je e.e.a. combineren, in een home netwerk, maar mis wat mogelijkheden die de pocorn heeft.

Zal van een volgend shop-bezoek, wat verslag uitbrengen.

graag aanvullen, grtz Verdi

Verwijderd

Die voor- en nadelen is eigenlijk iets wat je aan de pricewatch zou moeten kunnen koppelen want daar zoek je immers het eerst om al een eerste selectie te maken. Zo krijg je heel kort en duidelijk een goed overzicht zonder dat je weer een ellenlang topic moet doorworstelen. In dit topic zouden vele posts komen die voor mij niet relevant zouden zijn omdat ze (bijv.) boven mijn budget komen.

Bovendien geldt dit niet alleen voor mediaspelers, maar is eigenlijk wel van toepassing op alle consumentenelectronica. Ook tv's, pc's, gsm's, wasmachines etc etc is het aanbod enorm.

Overigens heb ik deze week een AC Ryan Playon gekocht omdat ik na de eerste selectie met een 3-4 spelers overbleef die min of meer gelijkwaardig zijn (Mede8er, AC Ryan, Eminent). Bij mij gaf de doorslag dat AC Ryan de grootste/actiefste community heeft, andere (voor mij) relevante verschillen kon ik niet ontdekken.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
waarom geen htpc op basis van een ion systeem en xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Dune Base 3.0

Gewoon een topspeler en bij mij zo goed als bugvrij. Gebruik voor afspelen van MKV, af en toe M2TZ en nog maar 1 keer een Blu-Ray Iso.

Plus:
Absoluut geen problemen met DTS-MA (nog geen True-HD in vingers gehad)
Planet Earth Vogel scene gaat volledig vloeiend en zonder problemen
Zeer vriendelijke Gui (maar niet zo fraai als een HTPC)
CE-Look (beter dan C-200 vind ik)
Goede codec support

Bugs:
Bij de typische Usenet 1080P MKV's (meestal 8-11 GB) heb ik last van 0.11s lipsync. Bij de grote MKV's van de private trackers heb ik geen problemen met lipync

Het afspelen van Blu-Ray ISO vanaf netwerk ging bij mij niet fijn (1 keer geprobeerd) maar dat vind ik niet erg omdat de Blu-Ray ISO's erg groot zijn en MKV een nagenoeg gelijke beedlkwaliteit levert voor ongeveer 60% van Blu-Ray.
Pagina: 1