• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Hier op de zaak hebben wij een laptop die door iedereen gebruik kan worden en indien nodig mee naar huis nemen.
Momenteel loop ik tegen een probleem aan dat wanneer één specifieke gebruiker zich op deze laptop aanmeldt, dan wordt haar profiel niet geladen. Deze melding krijg ik rechts onderin te zien. Dit probleem komt niet voor wanneer zij inlogt op haar vaste pc. Hier werkt alles naar behoren.

Voordat deze issue optreed, kon ze zich wel aanmelden, maar ze had geen toegang tot haar e-mailaccount. Wanneer zij Microsoft Outlook opstart, dan kreeg ze de melding om het w.w in te typen. Na het invoeren van juiste w.w. kreeg ze elke keer de melding dat het w.w. ingevoerd moest worden. ik heb haar profiel op deze laptop verwijderd en sindsdien krijgt ze rechts onderin de melding dat haar profiel niet geladen is tijdens het aanmelden. In de users map zie ik haar naam ook niet tussen instaan, maar de map TEMP.

Echter, in het verleden is het haar wel gelukt om te kunnen inloggen op deze laptop.

Onlangs heeft ze d'r wachtwoord gewijzigd en volgens haar is het sindsdien gebeurd.

In Windows logs staat er dat folder redirection zijn niet toegepast, maar we gebruiken helemaal geen roaming profiel of een home-directory voor gebruikers. Zodra een gebruiker zich aanmeldt, wordt zijn/haar profiel lokaal opgeslagen.

Ik vraag mij af wat ik nog meer kan doen. Heb het gevoel dat de melding van Windows Logs niet specifiek genoeg zijn of eigenlijk niets helpen.
Het is een laptop met Windows Vista SP2 en AD draait op een Windows 2008 R2.

[ Voor 3% gewijzigd door lawkexarib op 12-03-2010 15:23 ]

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Hoe heb je dit profiel verwijderd?

Gewoon de map weg gooien van de persoon?

Zo ja, dan zul je via regedit het volgende nog moeten verwijderen.

in :“HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList” zoeken naar het SSID van je user...

de username kan je zien onder ProfileImagePath

daarna weer opnieuw inloggen en hij zal het profiel weer netjes aan maken.

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo Dirtyrockers,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb de mapprofiel verwijderd. Na het verwijderen van die registerkey werkt alles weer naar behoren.

Ik vraag mij enkel af hoe het komt dat dit gebeurt. Voor zover ik het weet, is er niets veranderd aan deze laptop!!