Hallo,
Heb al een tijdje het probleem dat mijn XFX HD 4890 niet wil verbinden met mijn tv. (Samsung LE32B550) De tv word zelfs niet in Catalyst Control Center herkent. Heb al veel op internet gezien over dit onderwerp, maar daar was er niemand met precies dit probleem, of een werkende oplossing.
De aansluiting die ik tot stand wil brengen zit zo in elkaar:
4890 -> DVI-HDMI adapter (zon tussenstukje) -> HDMI kabel -> Samsung tv
Via vga werkt alles prima, maar ik kan met hmdi op geen enkele manier beeld krijgen. Ook via component werkt het goed (maar dat is niet ideaal beeld)
Heb het volgende al geprobeerd:
De adapters werken dus niet op deze grafische kaarten:
Hoop dat er iemand is die mij een stapje op weg kan helpen. Alvast bedankt!
(moet even vermelden: ben nog maar kort actief op GoT. Dus meld het gerust als ik iets fout of onhandig doe
)
Heb al een tijdje het probleem dat mijn XFX HD 4890 niet wil verbinden met mijn tv. (Samsung LE32B550) De tv word zelfs niet in Catalyst Control Center herkent. Heb al veel op internet gezien over dit onderwerp, maar daar was er niemand met precies dit probleem, of een werkende oplossing.
De aansluiting die ik tot stand wil brengen zit zo in elkaar:
4890 -> DVI-HDMI adapter (zon tussenstukje) -> HDMI kabel -> Samsung tv
Via vga werkt alles prima, maar ik kan met hmdi op geen enkele manier beeld krijgen. Ook via component werkt het goed (maar dat is niet ideaal beeld)
Heb het volgende al geprobeerd:
- HDMI kabel getest met laptop (kabel is goed)
- TV getest met laptop (tv is goed)
- Alle andere HDMI ingangen van de tv geprobeerd (nog steeds geen beeld)
- Alle drivers vanaf 4890 ondersteuning geïnstalleerd en getest (geen resultaat)
- Windows 7 er opnieuw opgezet (moest vanwege andere reden, geen resultaat)
- HDMI kabel geprobeerd met HTPC op andere tv, en Samsung tv (kabel alweer goed)
- andere DVI-HDMI adapter gebruikt (nog steeds geen beeld)
- de 2 DVI-HDMI adapters gebruikt op 2 andere pc's. (Geen beeld!)
- de 2 andere pc's aan gesloten met hun directe HDMI aansluiting. (Beeld is prima.)
De adapters werken dus niet op deze grafische kaarten:
- XFX HD 4890 Black Edition
- Asus EN9600gt TOP
- Asus 9400gt silent
- MSI 7650gs silent
- Intel Core 2 Quad q9550 (@4ghz, oc weghalen helpt niks)
- 4GB Geil ddr2-800 Black Dragon CL5
- XFX HD 4890 Black Edition
- MSI P45 NEO3-FR
- Windows 7 Ultimate 64 bit
Hoop dat er iemand is die mij een stapje op weg kan helpen. Alvast bedankt!
(moet even vermelden: ben nog maar kort actief op GoT. Dus meld het gerust als ik iets fout of onhandig doe