Welke van deze drie kaarten?

Pagina: 1
Acties:

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Mijn TNT2 M64 ga ik vandaag inruilen. Hij presteerd echt te slecht.
Ik kan hem inruilen voor een ASUS V7100, Voodoo4 3dfx 4500 of een MSI GeforceII MX. Wie van jullie heeft ervaring met deze kaarten. Liefst op een Abit bord. En de search werkt niet lekker omdat ik dan teveel ruis krijg in de resultaten en niet jullie mening wat de beste kaart is.
Oc-en is een pre voor de kaart.

Please help me improve mij benchmarkscore.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Ik zou voor de asus 7100 gaan....

Verwijderd

Heb je ook overwogen een Radeon te kopen?

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Die zijn een beetje te duur vind ik. Ik hoop met een geforceII MX een sprong in prestatie te maken tov. de TNT maar ik ben geen fanatieke gamer.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Voor 308 piek ben je al in het trotse bezit van een ATi Radeon 32MB SDR (OEM) en voor 455 piek heb je een ATi Radeon 32MB DDR (OEM). De eerste kaart is qua performance te vergelijkbaar met een MX, de tweede is duidelijk sneller.

Als je geen fanatieke gamer bent, en dus ook af en toe in 2D (boven de 1024x768) wilt werken is een ATI een stuk beter dan een Geforce 2 MX.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op donderdag 08 maart 2001 14:26 schreef bakboord1 het volgende:
Die zijn een beetje te duur vind ik. Ik hoop met een geforceII MX een sprong in prestatie te maken tov. de TNT maar ik ben geen fanatieke gamer.
Dat klinkt dus inderdaad als een Radeon. 2D en met DVD is hij veel beter als een MX. De MX is alleen beter in 16bit spellen (en dus in 3dmark2000, default score)

(hoewel, met een 15" zal die beeldkwaliteitsverschil wel meevallen, gaat pas echt opvallen boven de 1024*768)

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:55
De Radeon vindt je te duur,maar je bent wel bereid om een Voodoo4 te kopen? |:(
Scheelt echt niet veel in prijs hoor...

Als je niet teveel wilt uitgeven en toch goed vooruit wilt gaan t.o.v. je huidige kaart, zou ik deze nemen:
ATi Radeon 32MB SDR
Ongeveer even duur als de Geforce2MX.

.

Verwijderd

hi,

ik zou voor die MSI gaan. Lekker rap kaartje voor een schappelijke prijs :)

Greetz

Pha

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
De zaak waar ik mijn TNT2 ga omruilen heeft de ATI radeon die jullie bedoelen helaas niet. Zij hebben wel de 64Mb DDR en die is dus fl 649,- omdat ik moet ruilen ben ik dus gebonden aan deze zaak.
Edit. Toegevoegd moet worden dat de kaart inderdaad wel gebruikt zou worden voor dvd's.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dan moeten ze voor jouw die sdr versie maar ff bestellen ;)
Of bij een andere zaak de kaart omruilen, of de kaart te koop zetten hier in vraag en aanbod of ergens anders (hier weten ze teveel van die kaarten af, ergens anders kun je vaak wat meer vangen ;) )
ergens anders = bv.
De laatste tijd zet ik vaak spullen op IBazar, mensen daar bieden een stuk meer dan de tweakers hier

Verwijderd

F649,- piek voor een ATI Radeon 64Mb DDR (retail) is niet zo gek duur, als het een oem is wel. De DVD playback van de Radeon is erg goed, beter dan een GeForce2. Die 64 MB DDR is ook weer een stuk sneller dan de 32 MB versie. Maar je moet er wel het geld voor hebben.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Er loopt hier al een topic van 12 delen wat gaat over problemen met de radeon, niet alles maar wel veel. Conclusie de radeon heeft nog driver problemen. De geforce niet, dan is een geforce gewoon de beste keus. Laat je niet gek maken door allerlei verhalen over betere beeldkwaliteit etc. maar kies gewoon de geforce die gewoon probleemloos loopt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Als jullie me nog willen behoeden voor de aanschaf van de ASUS moeten jullie snel zijn ik ben zo offline.

Bedankt voor de informatie.

May the force be with you.

Of toch de radeon (edit)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
voor 245,- heb je al een geforce 2 mx met tv-out.

Verwijderd

Ga dan voor de MSI die heeft een (veel) betere tv-out dan de Asus. Lekker handig voor als je DVD'tjes op je tv wil kijken.
;)
Pagina: 1