Toon posts:

PCI-express 1.0 bandbreedte genoeg voor ati HD5670?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik vraag mij het volgende af. Voor een upgrade van een 3 jaar oude pc op basis van een C2D E6550 dacht ik dat de HD5670 een goede optie zou zijn ivm het BBG advies.

De vraag is alleen of de kaart wel ten volle benut wordt, aangezien deze in een PCI-express 1.0 slot wordt gezet, waar de kaart zelf een pci-e 2.0 aansluiting heeft. Ik zou zeggen dat er niet een bottleneck hoeft te ontstaan, omdat deze kaart natuurlijk een relatief lichte versie is van deze generatie. Maar het zou natuurlijk zonde zijn als deze niet volledig benut kan worden. De vraag is dus, is dit een botteneck?

Op de ati-site staan overigens raar genoeg nog geen exacte gegevens van de hd5670.

edit: bandbreedte zou 64Gb/s zijn, dus binnen de pci-e 1.0 waarden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 14:13 ]

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Dit komt wel goed, als het een PCI-e x16 is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb hem net binnen en zie dat er een low-profile format is... Zit het normaliter in de pijplijn dat de 5670 ook low-profile wordt uitgevoerd?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie geen low profile 5670's in de PW. Welk merk/type heb je gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
ik zag ze ook niet inderdaad, een 5570 is geloof ik het hoogst haalbare op low-profile gebied. Echter, het zou kunnen zijn dat ook de 5670 binnenkort een low-profile variant gaan krijgen. Uberhaupt nog maar even kijken of dat wel gaat icm met de 240W voeding die er inzit. Anders wordt het een 5450/5570, maar die zijn wel beduidend minder snel.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Oh, je bedoelt dat je juist een low profile kaart nodig hebt? Dat haalde ik even niet uit je post.

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad, daar kwam ik ook pas later achter, wist toen nog niet dat het om zo'n lage kast ging. Het is trouwens het zelfde formaat kast als alle computers op in ieder geval de TU-Delft en de UU, dus aangezien je weer student wordt zal je die ook wel tegen komen;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar dat zegt niets over de UvA :P

Helaas is dit op het moment het beste dat je low profile kunt krijgen:
pricewatch: Sparkle SXS2501024D3L-NM

Ik zou niet te hoog inzetten op een low profile 5670, want de 4670 is er ook niet op dat formaat geweest. De enige reden dat er in NV kaarten iets meer keuze is, is omdat Spakle er wel eens mee wil stoeien.
Pagina: 1