Bluray drive maakt lawaai tijdens films

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
Hallo allemaal,

ik heb afgelopen week mijn nieuwe HTPC in elkaar gedraaid. Het systeem is lekker stil, alleen maakt de bluray drive tijdens films behoorlijk wat lawaai.

Geen raar tikkend geluid ofzo, maar gewoon het geluid dat hij op volle touren draait.

Ik heb wel eens gelezen dat er tools zijn om een optische drive op lagere snelheid te laten draaien. Ik kan alleen op internet niks vinden.

Heeft iemand hier misschien tips om het tourental aan te passen? UIteraard moet de film niet gaan schokken.

Typenr. van de driver is: ASUS BC-08B1ST

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb voor een Toshiba laptop een tooltje dat silent drive heet (van de Toshiba website geplukt) dat de drive zeker voor muziek en zo op single speed laat draaien in plaats van steeds op te laten spinnen tot 24 speed om dan een minuut muziek in te lezen in een paar seconde terwijl dat helemaal niet nodig is. Het zelfde gebeurt er met DVD's en zo gewoon als het niet nodig is op single speed draaien.

Met een Blu-Ray drive heb ik geen idee of zo iets ook gaat helpen omdat die dingen laatste keer dat ik er naar keek meest al niet veel sneller zijn dan single speed voor BR disks...
Misschien is het de moeite waard om de disks te rippen en dan van af een hdd of een ssd of te spelen. Ik weet dat het raar klinkt maar het is de stilste en beste oplossing. Het scheelt ook een boel in de slijtage van de disks waar natuurlijk ook wat voor te zeggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor je reactie.

Ik ben nu een trial van Nero 9 aan t downloaden. Daar zit het programma Nero DriveSpeed in. Hiermee kan je ook de snelheden van lezen en schrijven instellen. Ben benieuwd of het ook voor bluray werkt.

Ik laat het weten!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik zou er gewoon een silencer voor bouwen :) als er ruimte in je case is moet dat wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Aangezien je zoekt naar een software matige wijziging en geen isolatie OID gaat bouwen lijkt het mij meer iets voor OH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, optische drives horen toch echt in Opslagmedia & I/O controllers :o

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is goed mogelijk om een film eerst op de harde schijf te zetten en daarna af te spelen. Een computer met een blue-ray-speler is niet helemaal te vergelijken met een videorecorder of een dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Het programma nero drivespeed werkt perfect! Je kan hiermee de leessnelheid verlagen naar 1X. Dit is nog steeds snel genoeg om een bluray af te spelen zonder dat hij gaat schokken. Dikke flauwe kul dus dat hij standaard op volle toeren blijft draaien..

Het nadeel is alleen dat hij niet zo is in te stellen dat hij na het opstarten de zelfde snelheid houdt. Hij keert dan terug naar zijn gewone snelheid. Je kunt wel een vinkje uitschakelen zodat hij de oude snelheid niet hersteld, maar wanneer je het programma opnieuw opstart staat het vinkje er wel weer.

Iemand enig idee? Of evt. alternatieven?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Is het niet gewoon mogelijk om via regedit waardes in het register aan te passen? Om zo de snelheid te veranderen? Ik heb inmiddels meerdere programma's geprobeerd, maar bij alle programma's hersteld hij de oude snelheid weer wanneer de pc opnieuw wordt opgestart..
Pagina: 1