PS3 aansluiten op Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23
Mijn vader heeft onlangs een nieuwe Home Cinema Set gekocht en ik mocht zijn oude hebben.

Het betreft een Philips MX3800d HCS.

Aan de achterkant van deze HCS zitten echter maar 2 ingangen:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/pkoning/GoT/receiver.jpgklikbaar

te weten Audio in : Aux en TV.
Alle overige poorten zijn allemaal uitgangen.

Nu ben ik compleet nieuw in de HCS wereld (heb nog nooit eentje gehad), maar ik krijg sterk het vermoeden dat ik het dolby surround geluid uit de PS3 niet uit deze HCS zal krijgen. :|

Tenzij iemand nog een suggestie heeft.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Zo te zien zit er in elk geval wel een optical-in aansluiting waarmee je je ps3 digitaal kan aansluiten met een toslink kabeltje...
Bij ander inzien: Dat is een optical-out aansluiting.
Ergo: geen digitaal geluid van je PS3 nee

[ Voor 57% gewijzigd door Rob1106 op 12-03-2010 15:40 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nope, alleen stereo. Bedank je vader maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:09

FeaR

In GoT we trust

Snowwie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:08:
Nu ben ik compleet nieuw in de HCS wereld (heb nog nooit eentje gehad), maar ik krijg sterk het vermoeden dat ik het dolby surround geluid uit de PS3 niet uit deze HCS zal krijgen. :|
Correcte aanname. Aangezien de set alleen analoge ingangen heeft kan je maximaal 2.0 geluid uitsturen. Dus gebruik maken van de Multi AV-Out die je bij de PS3 krijgt. Audio daar over laten gaan en het beeld via HDMI (of welke aansluiting je ook gebruikt voor video).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hmm erg jammer. En best vreemd aangezien de interne dvd speler wel 5.1 kan aansturen, maar dat gaat van binnen de set.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snowwie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:33:
Hmm erg jammer. En best vreemd aangezien de interne dvd speler wel 5.1 kan aansturen, maar dat gaat van binnen de set.
Dan is het ook niet vreemd dus aangezien de DVD speler intern alles al regelt. Sowieso zijn dit soort kant en klare setjes altijd karig met ingangen. Maar deze slaat wel echt alles met geen enkele digitale ingang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
En toch heeft m'n vader er 4 jaar geleden nog zo'n 800 euro voor neergelegd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kant en klare setjes zien er op het oog altijd leuk uit qua prijs: veelal zitten ze net onder de prijs waarvoor je losse componenten zou kopen. Maar in de praktijk merk je dan pas dat er nadelen aan dergelijke sets zitten. Nieuwe variant van deze set is nu te koop voor nog geen tweehonderd euro naar mijn weten en beschikt wel over een optische ingang. Maar dat is het nadeel van een early adaptor zijn: weinig functies tegen een hoge prijs. Idem met als je nu een 3D tv koopt. Betaal je ook de hoofdprijs terwlijk er over een paar jaar het gemeengoed is geworden.

Trouwens ook leuk als je Philips belt om te vragen of je de speakers over kan zetten naar een andere receiver. Ze zeggen dan altijd dat het niet kan in verband met de "custom aansluitingen". Wanneer je dan meldt dat je die er af kan knippen zodat je twee-aderig over houdt wat altijd wel past komen ze met alles dat de nieuwe versterker dat niet aan kan en dat je dan die op gaat blazen. Enige probleem wat je tegen kan lopen is dat die flinterdunne speakerdraad die er standaard bij zit niet goed in de terminals gaat krijgen...

Pagina: 1