Fraunhofer haalt wifi-snelheid van 230Mbps via led-verlichti

Pagina: 1
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
nieuws: Fraunhofer haalt wifi-snelheid van 230Mbps via led-verlichting

Waarom wordt in dat artikel de naam wifi ook gebruikt voor die nieuwe technologie? Wi-Fi is een handelsmerk van de Wi-Fi Alliance, die hier weinig mee te maken heeft volgens mij? Voor zover ik weet is de Wireless Visible-Light Link technologie überhaupt geen onderdeel van de 802.11 familie?

Zo te zien maakt het deel uit van 802.15: http://www.ieee802.org/15/pub/TG7.html

Hoe populair de naam wifi ook moge zijn voor draadloze netwerken, lijkt het me hier tamelijk ongepast?

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 12-03-2010 13:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Hier had inderdaad geen wifi mogen staan. Ik heb meerdere bronnen gebruikt waarbij er een het steevast over een wifi-verbinding had maar hier had wel een belletje mogen rinkelen. :X

Aangepast: nieuws: Fraunhofer maakt draadloze verbinding van 230Mbps via led-verlichting

en dank Orion84!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
d:)b

Eventueel zou je ook nog 2x het woordje "traditionele" kunnen weghalen, aangezien dat min of meer de indruk geeft dat het hier om een nieuwe wifi techniek gaat. Maar dat is ook wel anders te interpreteren en een beetje gemierenneuk natuurlijk :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr