webcam Optia Pro erg 'blurry': kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 12:58
Ik heb sinds een tijdje een Creative Live!Cam Optia Pro. Leuk dingetje voor ruim € 40 met leuke software. Echter, de beelden zijn zeer 'blurry'. Nu wist ik uit reviews dat ik geen HD-beelden mocht verwachten, maar als ik rustig zwaai bijvoorbeeld, wordt het een streperige waas. Ik moet dus ahw stil blijven zitten. Mijn eerdere Logitech Fusion (oké, wel wat duurder) had daar totaal geen last van. De beelden zijn wel scherp. De driver staan inmiddels op een X25-V SSD en ik draai Windows 7 64-bit op een Core i5 750-systeem met 4 GB geheugen.. De cam zit op een USB 2,0-poort en de videokaart is een HD5750, dit zou toch zeker voldoende moeten zijn.
De vraag: is deze blur normaal bij deze cam of is hij kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
In eerste instantie dacht ik dat hij misschien gewoon niet scherp gestelt is, maar wellicht dat het aantal frames/seconde zo minimaal is, dat er geen fatsoenlijk beeld uit te krijgen is.
Ik weet nog van vroeger, dat die oude cams van 320*240, 15fps konden halen op die resolutie, maar dat je ze ook op 640*480 kon zetten, maar dat er dan maar 5fps er van over bleef, het beeld was dan ook niet bepaald om over naar huis te schrijven...
Het ziet er ook uit als een budgetcam... Maar geen budgetprijs. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Donkere kamer waardoor de cam een lange sluitertijd gebruikt?