[Windows 7] Hoe .img bestand naar DVD zetten?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349888

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje aan jullie betreffende de installatie van mijn Windows 7. Ik heb andere topics geprobeerd door te lezen maar ik ben niet zo into al die termen dus ik begreep er niet heel veel van. Mijn hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen (maar hou het een beetje makkelijk qua taalgebruik als dat kan ;) ).

Ik heb op Surfspot Windows 7 gedownload (heb momenteel Vista) en daarbij een downloadbaar bestand gekregen van 32-bits. Als ik die download, gaat het allemaal goed: downloaden, uitpakken. Maar zodra ik bij de installatie kom, is het bestand veranderd van een .exe in een .img, en dan kan ik het met geen mogelijkheid nog openen. Als ik hem probeer te openen, probeert hij het via Paintshop Pro te draaien en geeft hij aan dat het geen geldig .img bestand is. Ik heb voor mijn gevoel het halve internet al afgespeurd en van alles geprobeerd, maar ik heb geen flauw idee wat ik hieraan kan doen en hoe ik hem dan wel kan installeren.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:47
Normaal gesproken brand je img als een cd.
bv. met nero of imageburn

Hierna kan je die gebruiken voor de upgrade

[ Voor 23% gewijzigd door bdevogt op 12-03-2010 11:58 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Volgens mij is het een image bestand. Hiermee kun je een installable DVD/ROM maken.
Als je het verhaal brand op een schijfje, en ook de autoexec. werkt, dan kun je de boel gewoon installeren.

Je kunt de image ook op een USB "branden" zodat daar de bestanden die de ISO allemaal bevat komen te staan, en je hebt een supersnelle installatie manier =]

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

.img is een image van een cd/dvd.
Met ImgBurn kan je de .img op dvd branden zodat het een bruikbare dvd wordt.
De image wordt als het ware uitgepakt op de dvd gebrand. Niet de image eerst uitpakken met een tooltje en dan de losse files branden want dan is ie niet meer bootable.
Anoniem: 349888 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:55:
HIk heb voor mijn gevoel het halve internet al afgespeurd en van alles geprobeerd,
http://www.google.com/sea...e&ie=UTF-8&q=.img+bestand ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 190494 op 12-03-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aaah, hartstikke bedankt, dan ga ik eerst dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bdevogt schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:57:
Normaal gesproken brand je img als een cd.
bv. met nero of imageburn

Hierna kan je die gebruiken voor de upgrade
Met Nero kun je geen .IMG's branden, wel als je ze eerst renamed naar .ISO ;)

*Note, ik zit nog bij v6.6.0.18, geen idee of het nu anders is...

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 12-03-2010 12:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, dus ik heb hem op schijf gebrand en probeer het via daar te draaien, maar dan blijf ik hetzelfde probleem houden. Hij brandt hem gewoon als hetzelfde .img bestand en zodra ik die probeer te draaien probeert hij hem weer met Paintshop Pro te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mr Stagger Lee heeft je een link gegeven hoe je met een .img moet omgaan. Wat jij nu hebt gedaan is het [i]rechtstreeks[i] op DVD branden waardoor, behalve het medium, niets is gewijzigd. Ga even lezen, en brand dan een nieuwe CD ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 349888 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:28:
Nou, dus ik heb hem op schijf gebrand en probeer het via daar te draaien, maar dan blijf ik hetzelfde probleem houden. Hij brandt hem gewoon als hetzelfde .img bestand en zodra ik die probeer te draaien probeert hij hem weer met Paintshop Pro te openen.
Probeer het eens als image te branden in plaats van als pure data.
Of...unzip het image bestand en brand daarna de complete unzip meuk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:32:
[...]

Of...unzip het image bestand en brand daarna de complete unzip meuk.
En dan zit je nog met een bijna waardeloze disc want op die manier is hij niet bootable.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee dus ik zit nu even op dat ImgBurn te kijken; heb ik net gedownload. Voor ik een nieuwe dvd ruineer vraag ik het maar even na (goh ik voel me weer lekker dom hier, heb er ook geen kaas van gegeten, haha): als ik nu "Write img file to disk" doe, komt hij dan wel goed op de dvd terecht? Want ik zat wel te lezen enzo (bedankt voor die link!) maar ik twijfelde toch nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat is inderdaad wat je moet doen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Strikt gesproken geen OS probleem dus :)
> CSA.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1