[PS3/X360] MotoGP 09/10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/MotoGP_0910_Box_Art.jpg/250px-MotoGP_0910_Box_Art.jpg

19 maart 2010 komt de nieuwe MotoGP 09/10 game uit van Monumental Games en uitgegeven door Capcom.

dit is mijn eerste game topic start dus bear with me

Ik jat voor de TS wat dingen van Wikipedia

Het spel simuleert het seizoen van 2009 en 2010 zal via DLC beschikbaar komen.

Tevens zijn er 4 speel-modi

1: Career mode
Players take control of their career on and off of the track competing in races and hiring engineers, team managers and press officers to help further their career as a pro and ultimately win the MotoGP World Championship. Demonstrating your riding skills on the track through overtaking, slipstreaming and showboating will be rewarded with Rider Reputation points. Pushing too hard can be detrimental as collisions and crashes will reduce the reputation bonus at the end of each race. The more rider reputation points you earn the more attractive you become to other manufactures, sponsors and employees. Your team will also research upgrades for your existing bike to increase its performance. As you start off at the 125cc you can upgrade your team into the Moto2 series and then ultimately into the MotoGP series. Career Mode has limitless number of years allowing you to continue career mode for as long as your heart contents.
2: Championship mode
Players can race in 125cc, 250cc and MotoGP championships from the 2009 and 2010 seasons as it unfolds. The realistic AI will emulate true racing pack with different riding styles and pace making this a challenging mode for all GP fans.
3: Arcade
Players must show off there skill to stay in the race as they complete to finish a whole season in 125, 250 or MotoGP class before running out of time. Each lap, clean section, overtake and top speed reached will reward players with more time but crashing off the track or getting overtaken will cause time to be deducted from your total and your chances of living the MotoGP dream will be over.
4: Online
Compete against other riders across the globe, in online multiplayer mode.
Er is een demo beschikbaar waarin je een single championship race kunt rijden in de 125cc op Mugelo en een Arcade race

Er zijn 2 DLC's aangekondigt
Capcom announced two free DLC packs to be released sometime after the game's release[4].

The first pack will contain the 800cc bike class with all of the bike, rider and team liveries, as well as the brand new tracks for the 2010 MotoGP season, the new Silverstone Arena Circuit and Balatonring in Hungary.

The second pack will include all of the bike, rider and team livery updates for the 600cc and 125cc bike class, giving players brand new MotoGP 2010 data far earlier than ever before.
als iemand wil helpen deze TS wat op te frissen geef ff een gil

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Zag deze zelf gister voorbij komen als coming soon. Meteen de demo geprobeerd. Ben zelf geen groot MotoGP fan maar het speelt wel leuk.
De career mode spreekt mij echter erg aan en daarom heb ik 'em ook besteld

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
(jarig!)
Het spel valt me nog wel een beetje tegen.. Het is allemaal erg veel dat je vrijspeelt..

De besturing valt, in mijn ogen, vies tegen.. Poppetje blijft erg lang naar binnen hangen als je het sturen loslaat. 'Half' sturen is verdomd lastig.. Half vermogen ook.. Om zo in de bocht de ideale lijn te volgen voelt onnatuurlijk aan (heb zelf m'n motorrijbewijs).

Na iedere race (career mode) speel je verschillende dingen vrij.. Nieuwe Staff slots, nieuwe sponsoren, nieuwe motoren.

Het level systeem is onlogisch.. Per keer op de baan (Practice, Qualify en Race) krijg je punten voor netjes rijden (lijn volgen, slipstream, inhalen) en minpunten voor het tegenovergestelde (botsen, crashen, offroad). Een combinatie val al die punten levert per race een score op (NA, C, B, A). Na ieder raceweekend worden die scores op de een of andere manier bij je level systeem opgeteld waardoor je levelt.

Als je nieuwe poppetjes wil inhuren als staff, of je kijkt naar Upgrades heb je geen overzicht van hoeveel geld je hebt, of wat nu het precies effect is.. Er is wel een vak waar informatie in komt te staan, maar de informatie wisselt om de paar seconden en is niet altijd nuttige informatie.
Bijvoorbeeld, toen ik een nieuwe Engineer inhuurde wilde ik niet zien dat ik lvl 10 was geworden, of dat mijn sponsors 58xx opleverden.. Op de gok maar gewoon ingehuurd, bleek later dat ik genoeg geld had om em 5x in te huren..

Nog even wat tips:
* Als je nieuwe sponsoren hebt, gooi ze dan EERST op de lege plaats.. De sponsor waar je die overheen zet raak je kwijt.. Blijkbaar is er nog een Switch functie om sponsoren op 'volgorde' te zetten
* Oefenen: Het is slim om zowel de Practice en de Qualify helemaal uit te rijden.. De 3 ronden die je kunt rijden helpen je erg om de baan goed te beheersen.
* Research: zwaar overrated in het begin.. Wacht tot je een goede fiets hebt (na 5 races ofzo krijg je een lvl7 Apprilla) en doe dan pas reserachen
* Baankennis: In arcade mode de tracks leren, of andere spellen (Forza3 bijv). Let wel dat je een compleet andere lijn moet gaan rijden
* Ideale lijn: Meer een advies dan de ideale lijn.. PC poppetjes wijken er (op Moderate difficulty) goed vanaf en ze zijn nog steeds veel sneller (maar dat kan ook aan mij liggen :P)
* Uitremmen: Je tegenstanders gaan veel soepeler door de bochten en zijn dus sneller.. Gelukkig heb jij altijd een hogere topsnelheid.. Wil je net die ene plaats pakken, blokkeer die rijder dan. Aan de binnenkant gaan zitten, erg laat remmen (met beide remmen) en de fiets er gewoon voorgooien. Met een beetje geluk botst ie tegen jou aan (geen minpunten) en krijg je een kleine snelheidsboost mee
* Extra snelheid: Op de Xbox kun je met A je benzinetank knuffelen waardoor je minder lucht vangt en dus sneller gaat. Je kunt dan vreselijk slecht sturen. Time de knuffelmomenten goed, want iets te vroeg betekent corrigeren (remmen, sturen, snelheidsverlies) en iets te laat geeft je te laat de snelheid die je echt nodig hebt
* Remmen: Er zitten 2 remmen op de fiets: Voorrem (LT) en Achterrem (X). Met beide remmen kun je veel later remmen, maar minder goed insturen.. Vantevoren remmen (voorrem), dan inhangen en met gas de bocht uitkomen is de beste manier (maar wel verdomd lastig)

Oefening baart kunst.. Misschien dat de zwaardere fietsen veel beter rijden, ik weet het nog niet.. Sta nu #4 in de 125cc klasse met nog iets van 10 races te gaan denk ik.. Zoveel punten loop ik nog niet achter op #1.

Wat ik heb begrepen uit de info moet je #1 worden in een klasse voordat je door kan naar de volgende. Er wordt niet gezegd in hoeveel seizoenen je dit mag doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel jammer van de max 20 deelnemers maar per klasse.
Bij de 125cc verwacht ik echt 30-35 rijders.
Het liefst nog ook met de wildcards erbij, maar dat is schijnbaar te moeilijk.
Enne wat gaan ze doen nu de Balatonring niet doorgaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:42
Ik heb het spel ook gehaald, omdat mn broertje fan is van de MotoGP. Zelf heb ik niet zoveel met motorsport of met racen in het algemeen. Ik ben er erg slecht in, maar nu in moderate (met nog maar 2 races in de 125CC te gaan) sta ik gelukkig wel altijd op Pole Position, en in de top 3 van de race zelf (ook 1 in het klassement), terwijl ik in het begin zowel met de qualifying als de race, rond de 10e plek bleef hangen. De besturing voelt (in mijn ogen) wel aardig aan, al heb ik dus niet erg veel ervaring met race games, en ook niet in real life met motors, maar ik kan me goed in de besturing vinden.

Bij het aannemen van nieuwe sponsors of werknemers moet je inderdaad als eerste het lege vakje innemen. De eerste sponsor die geeft ook nog een bonus wanneer die als eerste in het rijtje staat (swappen met X op de Xbox), en geeft dan de multiplier extra. Verder vind ik het een lekker vermakelijk spel, in 20 min heb je een race inclusief oefenen en kwalificatie gedaan, dus ook tussendoor is het goed te doen. Nu ga ik dus weer verder racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Gisteren was ie eindelijk binnen. Via FRS ipv play.com (K**-toko inmiddels).

Career mode meteen ingedoken maar soms wel beetje onoverzichtelijk hoor. Heb nu 2 engineers bezig maar kan niet zien wat de status is !?!

Wel balen. Lag in een race 3e. schiet ik de laatste bocht te wijd dus denk gebruik die rollback modus....gaat het fout...kan niet nogmaals doen, eindig ik 11e :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

BM

Moderator Spielerij
Carreer mode is idd onoverzichtelijk. Het hele sponsorgebeuren snap ik nog geen f*ck van. Je payout gaat soms met een factor 1.xx omhoog, en na de race die percentages? Geen idee wat het doet. Maakt me ook niet zo heel veel uit. Heb tot nu toe geld genoeg. Bijna door 250cc seizoen heen, en het lijkt erop dat ik het wel ga winnen.

Wel gaar is het dat de rijders in FP en Q veel sneller dan jou rijden, maar dan in Q toch ineens 8 seconde trager blijken te zijn.... sure :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
(jarig!)
L1nt schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:00:
Gisteren was ie eindelijk binnen. Via FRS ipv play.com (K**-toko inmiddels).

Career mode meteen ingedoken maar soms wel beetje onoverzichtelijk hoor. Heb nu 2 engineers bezig maar kan niet zien wat de status is !?!

Wel balen. Lag in een race 3e. schiet ik de laatste bocht te wijd dus denk gebruik die rollback modus....gaat het fout...kan niet nogmaals doen, eindig ik 11e :X
De status van de engineers kun je zien in Research (Als je ergens op klikt en er staat een rood vakje voor de engineer is hij al ergens mee bezig. Als er een groen vakje staat is hij met dat item bezig). Ook kun je zien bij je Calender (blauwe blokjes/vakjes zijn Reserach).
Mijn advies voor de 2e helft van de laatste ronde van een race: rijdt ietsje rustiger.. Beter 1 plek veliezen dan 10..
BM schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:53:
Carreer mode is idd onoverzichtelijk. Het hele sponsorgebeuren snap ik nog geen f*ck van. Je payout gaat soms met een factor 1.xx omhoog, en na de race die percentages? Geen idee wat het doet. Maakt me ook niet zo heel veel uit. Heb tot nu toe geld genoeg. Bijna door 250cc seizoen heen, en het lijkt erop dat ik het wel ga winnen.

Wel gaar is het dat de rijders in FP en Q veel sneller dan jou rijden, maar dan in Q toch ineens 8 seconde trager blijken te zijn.... sure :p
Sponsors snap ik zelf ook nog niet erg veel van.. Er zit een Major Sponsor multiplier in.. En je moet goed uitkijken als de Target contribution gelijk is als de current contribution.. Dan zit de op z'n max.
De extra snelheid in de Practice en Qualify is volgens mij een hogere moeilijkheidssetting.. Kun je er vast aan wennen..

Ikzelf zit nu in de MotoGP klasse.. Heb tot nu toe alle races (6 stuks) al gewonnen *O*
Is al wel lastig met Reserach.. Mijn engineers zijn nog maar lvl 20, en sommige updates vragen al om lvl 25 engineers.. Eerst maar eens alles t/m 20 reserachen, dan alle ENgineers ontslaan, wat extra Press officers inhuren en als ik lvl 30 ben m'n motor max researchen.. Hoewel ik t gevoel heb dat ik nog andere aanbiedingen ga krijgen.. Nouja, mss voor een volgend seizoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
BM schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:53:
Dat viel mij ook op....Erg bizar....of gewoon slecht gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 19:47
Ik vind het grafisch wel erg omhoog gegaan.
Heb zelf alleen 06 en 07

Maar deze is een stuk volwassener

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik speel vooral online de laatste dagen. Op sommige momenten valt de verbinding telkens weg en ik heb ook al twee keer meegemaakt dat de PS3 vast loopt (alleen wanneer ik online speel). Ik hoop erop dat dit kinderziektes zijn.

Binnenkort de career mode maar eens uitproberen. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Pagina: 1