Wat is de beste optie om je netwerk te bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik verhuist ben van mijn studentenkamer in Tilburg met een heerlijke stabiele 100Mbit verbinding naar Den Bosch waar ik een Ziggo alles-in-1 plus pakket heb ik geen fatsoenlijk internet meer en het allerbelangrijkste, ik kan niet meer MW2 spelen op mijn PS3 (al meer dan een maand)!!

Situatie: Wireless router van Linksys WRT120N in de meterkast, ik woon zelf op de 2e verdieping. Internet op mijn laptop is soms okay, maar niet stabiel. PS3 geen internet.

Optie 1) Router verplaatsen naar de overloop op de 1e verdieping. Probleem is dat ik dan moet gaan boren in de deur, de gezamelijke muur op de 1e verdieping etc. iets waar de huisbaas niet zo happig op is en de vraag is of hij dan nog steeds wel door de vloer heen komt.

Optie 2) Nieuwe router kopen, bv de TP TL-WR 1043ND. Deze lijkt me beter dan de huidige die ik heb. (Kosten 50 euro). Eventueel ook op de overloop plaatsen.

Optie 3) Abonnement verhogen, scheelt 15 euro in de maand. Heb ik ongeveer 50mbit ipv 20mbit.

Optie 4) Internet via het elektriciteitsnet, zag vandaag een mooie add bij iBood voor een Zyxel PLA-407 Stroomnet Ethernet Adapter Starterkit (kosten 70 euro).

Optie 5) Een range-extender oid of een of andere versterker van het signaal (kosten ??)

Optie 6) Modem boven installeren, kabels gaan immers tot boven en ik heb zelfs 2 modems van Ziggo.

Ik vond zelf optie 4 wel interessant, maarja dat kost dan weer 70 euro wat ik best wel zonde vind en ik proef gemende gevoelens op diverse fora. Optie 6 kost helemaal nix, maarja kan dat wel?

Wie heeft er een goed advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 09:01
zou zeggen trek fijn die kabeltjes maar door mijn mening is dat het met een kabel toch net iets beter is als draadloos
via het electriteitsnet zoals je zelf al zegt niet iedereen is er positief over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Optie 6, wat bedoel je daarmee precies? Je zegt dat de kabels tot boven lopen. Welke kabels zijn dit? Als dat netwerkkabels zijn had ik gewoon een router boven gezet. Of bedoel je dat het gewone 'ziggo signaal' tot boven loopt en wil je proberen met 2 modems op 1 verbinding te werken? Dat laatste gaat in ieder geval niet lukken.

Optie 3: je hebt een probleem met het bereik van je draadloos netwerk en dat ga je oplossen door een ander pakket? denk niet dat daardoor het bereik van je netwerk beter wordt.

Ik zou zelf voor optie 1 gaan of een netwerkkabel doortrekken. Eventueel zou Optie 5 ook wel kunnen. Optie 5 kost misschien een gaatje extra in een muur maar dan ben je (als het meezit) voorgoed van het probleem af.

[ Voor 37% gewijzigd door Rupie op 12-03-2010 11:30 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Kabels zijn inderdaad nog steeds the way to go.
Gewoon zorgen dat je het netjes afwerkt, dan kan niemand er bezwaar tegen hebben.
Rupie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:27:
Optie 6, wat bedoel je daarmee precies? Je zegt dat de kabels tot boven lopen. Welke kabels zijn dit? Als dat netwerkkabels zijn had ik gewoon een router boven gezet. Of bedoel je dat het gewone 'ziggo signaal' tot boven loopt en wil je proberen met 2 modems op 1 verbinding te werken? Dat laatste gaat in ieder geval niet lukken.
Ik gok eigenlijk dat hij bedoelt dat de COAX gesplit is in de meterkast en er een TV signaal naar boven wordt doorgeleid.

[ Voor 68% gewijzigd door CherandarGuard op 12-03-2010 11:31 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je probleem precies? Heb je een slechte verbinding met je draadloze netwerk of is er iets in de Ziggo aansluiting niet goed (in dit eerste geval gaat optie 3 je natuurlijk niets helpen).

Als je een probleem hebt met je draadloze verbinding dan is de beste optie op toch een utp kabel te trekken van meterkast naar je woning. Prik deze in een switch en klaar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
Als je bedoeld dat vanaf je router kabels naar boven lopen, die kabels in de modem stoppen en de router boven plaatsen.
Als je bedoeld dat alleen je binnenkomende tv kabelsignaal naar boven is doorgetrokken zou ik daar de router Niet plaatsen. Het signaal is bij binnenkomst toch stukken beter dan over een afstand.

De beste optie lijkt me als er toch kabels al lopen naar boven toe (die van de tv zullen dat zijn) om daar een netwerkkabeltje naast te trekken. (als je zelf de netwerkplugjes erop zet hoef je misschien helemaal geen gat bij te maken, anders een heel klein gaatje, puur voor de kabel)

Nu even nog een reactie op je hele mogelijkhedenlijstje:

Optie 1) Router verplaatsen naar de overloop op de 1e verdieping. Probleem is dat ik dan moet gaan boren in de deur, de gezamelijke muur op de 1e verdieping etc. iets waar de huisbaas niet zo happig op is en de vraag is of hij dan nog steeds wel door de vloer heen komt.
Je kan natuurlijk eerst testen zonder internetverbinding, maar gewoon hoe sterk het draadloos signaal is van de router als je de router op de 1e verdieping neerzet met de stekker in het stopcontact. Dat is dus eenvoudig te testen.

Optie 2) Nieuwe router kopen, bv de TP TL-WR 1043ND. Deze lijkt me beter dan de huidige die ik heb. (Kosten 50 euro). Eventueel ook op de overloop plaatsen.
Door vloeren heen met draadloos signaal is nu al niet al te best, gewoon een andere router plaatsen geeft je maar een kleine kans dat het nu goed is.

Optie 3) Abonnement verhogen, scheelt 15 euro in de maand. Heb ik ongeveer 50mbit ipv 20mbit.
En door de snelheid te verhogen zal je internet ineens wel betrouwbaar zijn? Als 20 Mbit eerder genoeg was moet dat het nu ook wel zijn, het ligt waarschijnlijk gewoon aan de verbinding zoals die bij jou thuis gemaakt is.
Ook qua kosten is dit de minst voordelige oplossing waar je waarschijnlijk helemaal niets mee opschiet ook. Je betaald dan per maand 15 euro, dus na een jaar zit je al op 180 euro. Daarvoor kan je ook gemakkelijk een range extender neerhangen. (niet doen, misschien heb je wel een stabiele verbinding, maar je verbinding moet wel meer stappen door (van je computer, range-extender-router-modem) wat het lekker spelen misschien wel wat lastiger maakt. (geen ervaring mee zelf hoe snel dit is of hoeveel dit scheelt)

Optie 4) Internet via het elektriciteitsnet, zag vandaag een mooie add bij iBood voor een Zyxel PLA-407 Stroomnet Ethernet Adapter Starterkit (kosten 70 euro).
Je geeft zelf al aan dat dat eigenlijk niet als betrouwbaar genoeg wordt neergezet vanwege de wisselende opmerkingen over deze vorm van netwerken. Ook zijn de kosten

Optie 5) Een range-extender oid of een of andere versterker van het signaal (kosten ??)
Een simpele range extender kost echt niet meer dan een nieuwe router, maar de vraag is dus (zie hierboven) hoeveel je ermee opschiet.

Optie 6) Modem boven installeren, kabels gaan immers tot boven en ik heb zelfs 2 modems van Ziggo.
Modem verplaatsen zou ik niet doen, er gaat altijd signaal verloren over afstand, het meest betrouwbare en snelle resultaat heb je als je de modem zo dicht mogelijk bij de ingang plaatst. De router verder van de modem weg maakt dan weer minder verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Topicstarter
Okay super bedankt alvast voor jullie reacties! Een collega hier had het al over Access Points dat hij zelf heeft.

Ik denk er nu toch sterk over om gewoon een 2 gaatjes in de muur te prikken en een kabel naar boven te trekken of ipv 1 van de COAX kabels een netwerkkabel naar boven te duwen. Maar hier heb ik geen ervaring mee. Mijn vader wel, die is er morgen dus dan zal ik het hem eens vragen.

Wat betreft die kabels. Het is inderdaad alleen de TV-kabels die naar boven gaan. Als het netwerk kabels waren had ik geen probleem natuurlijk :p

Maar hoe zit dat dan met die TV kabels/COAX aansluiting die ik boven heb? Kan ik mijn modem gewoon daar plaatsen, dat scheelt een hoop troubles?

(Ik heb 2x2 van die COAX aansluitingen)

[ Voor 14% gewijzigd door De_Boorr op 12-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik sluit me aan bij jbdeiman, kabeltje (laten) trekken.
Wel even fatsoenlijk CAT5 gebruiken ( en niet de meuk uit het Ziggo pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Topicstarter
Probleem opgelost. Kabeltje getrokken via een van de al bestaande buizen.

Nu een router geinstalleerd in de woonkamer. Enige probleem is dat we er om de haverklap uitgesodemieterd worden als we wireless met 2 playstations in de woonkamer gaan gamen:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.48/897600001-897650000/897627101-897627200/897627139_5_TNHg.jpeg

Als ik alleen speel heb ik dat probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 09:01
mss is dit alweer op te lossen door hier ook een kabeltje te trekken
uitproberen
Pagina: 1