Bluray speler aansluiten op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
We hebben in de woonkamer een bluray speler staan van Samsung welke ook BDLive en HD video via netwerk kan afspelen. Nu hebben we echter op de plek waar de bluray speler staan geen netwerkaansluiting.

Is het mogelijk om met behulp van een of ander device WLAN om te zetten naar LAN, zodat ik de bluray speler op het Wireless-N netwerk kan aansluiten? Dit lijkt me snel genoeg voor streaming media namelijk. Andere optie wat ik zag zijn die homeplugs, maar ik weet niet of die 1080p bandbreedtes kunnen verwerken en deze optie is vrij prijzig.

Alvast bedankt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Wikipedia: Wireless bridge

[ Voor 67% gewijzigd door CherandarGuard op 12-03-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ook Wifi N is vaak ontoereikend voor goed/stevig HD materiaal, verkijk je daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Er zit een redelijk dunne wand en 3 meter tussen de locatie van de router en de bluray speler, het wireless signaal is daar dus goed. Kan ik zo'n wireless bridge aanleggen met een standaard accesspoint? Of heb ik voor deze mogelijkheid een speciaal apparaat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Onder voorbehoud zou ik zeggen dat het gros van de AP's dat wel aan kan ja.

Zoals hierboven wel vermeld; houd er rekening mee dat wireless een shared medium is.
Je kan dus onder ideale omstandigheden zo'n 40% van de geadverteerde snelheid gebruiken.
Bij N komt dat neer op 40 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb met regelmaat HD streams die ruim boven de 100 Mbps uitkomen, je dunne muur en 3 meter afstand zullen daar niet veel aan veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel trekken. Goedkoop, en gegarandeerd zonder problemen.

OK, eventjes in het begin aanleggen, boren etc... Maar eenmaal klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Exorcist schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:17:
Ik heb met regelmaat HD streams die ruim boven de 100 Mbps uitkomen, je dunne muur en 3 meter afstand zullen daar niet veel aan veranderen..
Wat voor streams zijn dat dan? De maximale bitrate voor blu-ray is nl. 54 Mbit en HD-DVD is 36 Mbit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Question Mark schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:43:
[...]

Wat voor streams zijn dat dan? De maximale bitrate voor blu-ray is nl. 54 Mbit en HD-DVD is 36 Mbit.
PMS gooit er vaak nog een schepje bovenop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bij mij gaat het om MKV files van een GB of 8 per stuk, deze hebben een bandbreedte van 10-12mbit geloof ik. Dit zou moeten werken over een N-netwerk.

Pagina: 1