remote kan ik server op ip overnemen, maar niet op pcnaam

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Afgelopen maandag zag ik dat een server bij ons een dynamische ip-adres had. Deze heb ik gewijzigd in een fixed ip-adres. Tevens heb ik hard een dns server ingevoerd.
Het probleem wat sindsdien is ontstaan, is dat ik deze server op computernaam niet kan overnemen, maar wanneer ik het probeer op ip-adres dan lukt het wel.

Ik dacht dat dit te maken had met dns wijzigingen. Zo heb ik de dns flush gedaan op die server. Op de domeincontroller bij dns heb ik optie clear cash uitgevoerd, maar dit leidde niet tot gewenste resultaten.

Overigens, bij ons heeft dns standaard instellingen. Zo staat de refresh op 7 dagen. Ik vraag mij af wat ik nog meer kan doen.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hoor graag van jullie

Mvg

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Welke DNS entries heb je gemaakt?

Verwijderd

staat de naam van de server geregistreerd in de DNS?

delete anders gewoon alle records die verwijzen naar het oude ip

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
en welk dns adres heb je ingesteld? dat van je modem of je dns server(als dat dezelfde server is die je wilt overnemen)

kan nl. niet, geld alleen voor de clients.
Staat je client's dns adres ingesteld op je modem of op je server?

[ Voor 33% gewijzigd door degroot op 12-03-2010 09:14 ]

www.degroot-it.nl

• lawkexarib
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reacties. In DNS stond idd een verwijzing naar het oude ip-adres. Deze record heb ik verwijderd. Momenteel kan ik de server wel overnemen op naam, alleen dit proces duurt erg lang.

In DNS zie ik nu geen A record meer staan voor deze server en volgens mij zal deze automatisch worden aangemaakt. Alleen ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat deze A record is aangemaakt??

Ik draai hier een Windows 2008 R2 AD. Deze server is ook DNS server.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13
Staat "De adressen van deze verbinding in DNS registreren" aan in de geavanceerde TCP/IP-instellingen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 07:33
Als hij inmiddels over te nemen is via de DNS entry ga ik er toch vanuit dat deze inmiddels al bestaat in je DNS server.

Registreren van de machine in DNS kan via ipconfig /registerdns

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
Geef op de betreffende server in een elevated command prompt "ipconfig /registerdns"

• lawkexarib
Na het inkloppen van het commando ipconfig /registerdns heb ik nu een A record in dns. Het overnemen van die server op computernaam gaat nu ook een stuk sneller. Eigenlijk vind ik het stom van mezelf dat ik niet kwam op bovenstaande commando te gebruiken.

iig bedankt voor jullie snelle hulp :)
Pagina: 1