Gedeelte van partitie kwijt..

Pagina: 1
Acties:

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02 22:36
Hoi,

Ik ben zo te lezen niet de enige, maar ook ik dacht even met Partition Magic van 2 partities 1 te maken.
Was wel zo slim om van te voren de kleinste partitie F:/ (30gb) die deel uit ging maken van de grotere G:/ (100gb) even te formatteren. Het leek allemaal goed te gaan maar schijnbaar is er toch ergens iets mis gegaan. Nu zijn de partities niet samengevoegd en ben ik een gedeelte van mijn grotere partitie kwijt. Nou stond daar nog belangrijke data op. Het merendeel heb ik back ups van maar er zit toch ook het één en ander tussen dat ik niet als back up heb. Foutcontrole in Windows en Checkdisc (?) deden er uren over om allerlei fouten recht te zetten, maar dat heeft er niet tot geleid dat ik m'n bestanden terug heb. Wel staat er nu een map "found.000" met allerlei submappen vol met .chk files in de root van m'n G:/ schijf. Wat is de beste manier om hier nog het één en ander van te redden?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Wat heb je zelf gezocht?
GoT Search
Google

Dit is meerdere malen gevraagd.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
en natuurlijk even het thematopic datarecovery bekijken ;)

Desktop | Server | Laptop

• dubbeldekkert
Mijn excuses, vermoeidheid heeft me schijnbaar niet goed genoeg laten zoeken, heb de hele nacht geprobeerd om het terug te halen..

Waar ik wel achter ben is dat mijn data niet weg is, een aantal mappen met programma's staan nog gewoon op de schijf en werken zonder problemen. Verder staat er dus een (verborgen) map met een heleboel .chk files en mappen "dir****.chk", deze mappen zijn er ongeveer een stuk of 800. Ik vond in sommige mappen al complete bestanden terug. Als ik het goed begrijp is hier van de partitie tabel kapot waardoor mijn pc niet meer weet waar en in welke map alles oorspronkelijk stond ?

Het programma TestDisk haalde alleen verwijderde bestanden terug, die ik zelf had verwijderd en die ik ook niet meer nodig had. Nou heb ik ook een programma "Unchk" gevonden die de .chk bestanden weer zou moeten kunnen herstellen. Echter kan dit programma niet in de "found.000" folder komen omdat dat een verborgen systeem map is. Als ik nu alle data in de "found.000" folder even kopieer naar een gewone map en daar "Unchk" over laat gaan om te kijken of er nog wat te redden valt?

• dubbeldekkert
Heb GetDataBack maar gekocht en verrek, dit programma is geweldig..
Heb vrijwel alles terug kunnen halen, het stond wel helemaal door elkaar maar de meest belangrijke dingen heb ik wel kunnen recoveren.

Edit: Er zijn wel heel veel bestanden die gewoon een goede extensie en grootte hebben maar die ik dan alsnog niet kan openen? Veelal mp3's enzo.. Hoe zit dat?

[ Voor 26% gewijzigd door dubbeldekkert op 12-03-2010 17:26 ]