Toon posts:

Onstabiel systeem dankzij geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik 2GB DDR3 1333MHZ Kingston Valueram gekocht. Helaas is mijn systeem erg onstabiel en loopt die elke 10 minuten vast. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij deze modules zoals staat beschreven in deze review: productreview: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G review door defcon84 , echter wat bij hem werkte ( voltage iets verhogen en Spread Spectum uitzetten) werkt niet bij mij ook al is het wel een stuk beter geworden. Wat kan ik proberen om hem weer stabiel te krijgen?

Mvg Joey

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hoe hoog had je het voltage eerst, en hoe hoog is het nu?
Je kan proberen het voltage nog een beetje (0.05V) te verhogen in de BIOS; het zou goed kunnen dat het daarmee verholpen is.
Kingston zegt dat 1.5V genoeg is, maar op sommige moederborden heeft geheugen een hoger voltage nodig.
Je kan rustig het voltage proberen te verhogen naar 1.65V.
Draai sowieso een keer Memtest86+, en doe dit ook elke keer als je wat verandert, om te controleren of, en hoeveel fouten het geheugen geeft.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voltage in stappen verhoogt en spread spectrum uitgezet en de command rate op T2 gezet. Echter heeft nog niks geholpen, ik zal morgen memtest proberen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-02 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op welk moederbord probeer je deze DIMMs?

Verwijderd

Topicstarter
Op een MSI 770-C45, ze stonden wel op de QVL lijst van het moederbord.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Mhhhh... Bij mij thuis is vandaag dezelfde combi geleverd...

Morgen laat ik mijn bevindingen weten. Ze staan inderdaad op de QVL lijst, vandaar dat ik geen problemen verwacht(e).

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-02 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toevallig twee weken geleden nog gebouwd. Geen problemen mee gehad. Ik zou die DIMMs proberen te testen in een ander moederbord.

• Stefanovic45
Probeer anders de modules eens los van elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles geprobeerd, zelfs Memtest gaf een pass alleen blijven de problemen voordoen. Het geheugen gaat terug naar de winkel en er komt wss Geil voor terug. Bedankt voor het meedenken, het topic mag dicht.

• Stefanovic45
Bij mij werkte het trouwens probleemloos :)

Pagina: 1