• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 09:22
De nieuwe pc is binnen en in elkaar geschroef en tot grote teleurstelling doet hij vrij weinig.
Altijd leuk. De specs van de pc zijn als volgt;
- ASUS M4A78-AM
- AMD X3 435
- Kingston 4gb PC6400
- Zalman ZM-360B 360W
- Sapphire 5670

Zoals eerder gezegd deed hij helemaal niks na het in elkaar schroeven van de onderdelen.
Heb eerst de videokaart eruit gehaald en het scherm op het moederbord aangesloten om dat uit te sluiten. Nog steeds niks. Heb vervolgens ander geheugen geprobeerd, nog steeds niks.
Als laatste mogelijkheid een andere voeding, en helaas, ook daar zat het probleem niet in.
Dus blijven we over met de processor en het moederbord.
Zodra de PC aanstaat draaien de koelers allemaal wel, hij geeft geen piepjes, en de laser van de muis brandt, het toetsenbord niet, in hoeverre dat zinvolle informatie is.
Ik heb geen AM3 moederbord, of cpu binnen bereik dus kan het niet simpel uitsluiten. Hoe kan ik erachter komen wat de boosdoener is?

kimi

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
ik heb wel is gehad dat er wat vuil op de onderkant van me cpu zat en daarom niks deed, doe je cpu er nog is opnieuw in en uit en zorg dat alles goed schoon is

• yorkick
Ok bedankt ik ga het meteen even checken en zal straks de update brengen;)

kimi

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Misschien de extra 12v aansluiting op de processor vergeten.

Ik weet het, misschien stom,maar ik heb ook al zeker meer dan 100 pc gebouwd.

En het gebeurd mij ook nog steeds 8)7

Anders effe bios resetten ed.
Even alles stap voor stap nalopen.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• yorkick
De CPU is schoon een aangesloten btw;).
Heb nu alleen de het moederbord+geheugen+cpu erin.
De voeding in de CPU en op het Moederbord, moet voldoende zijn toch?
Of zie ik iets heel ergs over het hoofd.
Bios resetten ga ik nu even doen maar lijkt me niet de oplossing.
Edit; Bios resetten maakte geen verschil; nog steeds 0 beeld 0 piepjes etc. :/

[ Voor 13% gewijzigd door yorkick op 11-03-2010 23:29 ]

kimi

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
voeding werkt 100%?
zeker weten dat je de juiste aansluitingen gebruikt heb voor je mobo en cpu?

• yorkick
Zoals al vermeldt met 2 voedingen geprobeerd, waarvan 1 uit een werkende pc, en tja juiste aansluitingen..het is ook niet de 1e pc die ik bouw dus dat zit wel goed. Heb alles al paar keer gechecked.
De hamvraag is wat er nou kapot is, want het is geen aansluitingsprobleem.
Ik heb dus geen vervangende onderdelen dus vraag me af hoe ik er het beste achter kan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door yorkick op 12-03-2010 00:23 ]

kimi

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:26
Wordt je processor ondersteund? Ik heb hetzelfde gehad en bij mij was het gloednieuwe moederbord kapot, bij levering.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

De symptomen die je meld zijn typisch voor CPU's die niet compatible zijn of falen met het moederbord (geen error codes, piepjes of POST). Het kan dus aan de versie van je BIOS liggen.

Als de processr niet ondersteund wordt door het bios kan het een tijd duren voordat hij door de POST komt. Als je mazzel hebt krijg je de melding in de trand van "Unsupported CPU", maar kun je daarna wel verder. Heb even geduld en kijk of hij verder boot, gebruik daarna EZ Flash om de BIOS te updaten.

Alternatief is terug naar de winkel om er een nieuw BIOS op te laten zetten, of een oudere CPU te kopen/lenen. Houd er rekening mee dat het voorkomt dat nieuwe hardware ook gewoon defect geleverd wordt. Misschien is er een tweaker in je buurt die een handje kan helpen.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Ik zou mijn geld als eerste ook op de BIOS zetten. Op de site van Asus staat dat er een type 435 pas ondersteund wordt vanaf bios 1102. wellicht dat je in de V&A een el cheapo cpu op de kop kunt tikken om dit te testen, die kan ja altijd weer verkopen daarna ;)
Als dat je probleem niet oplost zou ik denken dat het mobo stuk is.
Je hebt wel iets aangesloten wat piepjes kan laten horen?

Desktop | Server | Laptop

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 14:26
Ook al gecontroleerd of je 4pin er wel op zit? Dat kan veel verschil uitmaken tussen boot en fans die draaien :+

• yorkick
Net weer bezig geweest, en hij is nu windows aan het installeren.
Heb de BIOS geflashed naar de nieuwste versie, en hij leek beter te werken.
Maar toen ik daarna videokaart en het andere reepje geheugen weer installeerde begon hij weer vreemd te doen.
Blijkt dat geheugen dus kapot te zijn. Dus die 2 problemen samen hebben voor de rare kuren gezorgd. Maar ben nu windows aan het installeren, om even te checken of alles het goed doet, en dan moet daarna het geheugen maar RMA. Bedankt voor de hulp.

kimi

Pagina: 1