Gainward GF2mx voltage mod :)

Pagina: 1
Acties:

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:06
ik heb mijn Gainward Cardexpert GS Twin onder handen genomen omdat ie wel erg lage core-speeds aankon (lees: 205). Naar aanleiding van het artikel op x-bitlabs
(Link)
heb ik een guide gemaakt voor deze kaart.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/tweak1.jpg

Allereerst opgezocht in de datasheets van de voltage-regulator (AME1084 ACDT)welke pinnen ik nodig had en welke formule voor dit stukje electronica geldt. Ik heb de waardes van de huidige weerstanden overgenomen van xbit. (scheelt niet veel denk ik :))

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/tweak2.jpg

Nu weet je waar je moet wezen. Nu ff de formule volledig maken:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/tweak3.jpg

de waarde Rnieuw wordt je nieuwe weerstand. Hoe hoger de weerstand, de hoger de Vout. Ik heb er een 100 Ohm weerstand opgezet waardoor de Vout in de buurt van de 2.4 V komt ipv de standaard 2.0V. xbit gebruikt een 120 Ohms weerstand waardoor het rond de 2.5 Volt terechtkwam. Ik denk dat dat een wat hoog voltage is waardoor de levensduur van de kaart achteruit holt (;))

Resultaat : Core kon van 205 naar 220 stabiel waardoor het totaal van 205/215 op 220/215 komt, en mijn 3DMark omhoog ging van 5623 stabiel naar 5745 stabiel.

Waarom : Ik had de kaart al garantie-onwaardig gemaakt door er een Socket7 heatsink plus 80mm Sunon op te zetten :)

Conclusie : Als je geen Gainward hebt maar een ander merk (geen AOpen met OpenBIOS :)) dan moet je kijken naar een voltage-regulator (zien er hetzelfde uit denk ik) en zijn datasheets. Meestal zijn die dingen bijna hetzelfde.

Tweakse! >:)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Niet om het een of ander maar waarom zoveel moeite om 2.2 % beter te scoren in 3dMark.

Maar niettemin een puike prestatie !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• LosserNL
De enige moeite was het solderen van een weerstand. Ik heb hem niet hoger staan omdat ik nog wel wat aan die kaart wil hebben :). Bij xbit hebben ze de core op 260 lopen geloof ik, en dat is nie echt gezond, maar goed ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 08 maart 2001 14:01 schreef [KGB]Beria het volgende:
Resultaat : Core kon van 205 naar 220 stabiel waardoor het totaal van 205/215 op 220/215 komt, en mijn 3DMark omhoog ging van 5623 stabiel naar 5745 stabiel.
Eeh volgens mij is nu de bandbreedte van je mem te klein, die moet je ook op 220 krijgen, dan is de bandbreedte weer groot genoeg...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• LosserNL
dat is de volgende stap ja ;) maar er blaast nu al een 80mm op en hoger wil ie niet (stabiel) zonder heatsinks...ik zal wel ff de 3DMark posten van 220/220 :)

• LosserNL
5809 :) maar met artifacts, dus no go...Als je het voltage van het geheugen wil opfokken moet je het AGP voltage van 3.3V verhogen , maar dat is een volgend project ;)

• Demo

Demo

Op vrijdag 09 maart 2001 10:39 schreef [KGB]Beria het volgende:
5809 :) maar met artifacts, dus no go...Als je het voltage van het geheugen wil opfokken moet je het AGP voltage van 3.3V verhogen , maar dat is een volgend project ;)
Is dat niet het I/O voltage? Dat heb ik op mijn mobo al op 3,5 V gegooid...

Owja, ik ga dit dus ook ff met de TNT 2 proberen (die's ook al lang garantie onwaardig>:)) Ik heb gekeken en er zit de volgende voltageregulator op:
Unisem US1150 CM9924

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Demo

Demo

YEEEHAW>:)>:)
Da's precies de voltage regulator die ook op de Suma GF2 MX van x-bit labs zit...
Dat wordt solderen!

• Demo

Demo

Keb ff gemeten, en bij een Diamond V770 zijn de waarden van R1 en R2 1240 en 1400 Ohm...
Volgens mijn berekeningen moet ik de core voltage (standaard 2,7 als alles klopt:)) met een weerstand van 6kOhm op ongeveer 3 volt kunnen krijgen...
Iemand btw een ideetje wat het max. voltage voor een TNT 2 chip is? En hoeveel warmte ie ongeveer produceert?

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Nu moeten we nog de memory voltage omhoog krijgen:P.

Ik ben er al een tijdje naar op zoek, maar met nog geen resultaat.

• LosserNL
Er zijn mobo's waar je het voltage kan instellen tussen de 1.5 en 1.7 ofzo...ik heb op mijn huidige mobo alleen gekeken naar de voeding van de processor. Daar kan je niks mee...nu nog die van het AGP gedeelte...

• Demo

Demo

Hehehe... vanmiddag ff naar de 'lokale' elektroboer (12 km verderop in Tiel - wij hebben hier geen elektroboer:() weerstandjes halen van 4,7 - 6,2 kOhm en dan solderen maar>:)
Ik ga denk ik een soort houdertje op de volt regulator solderen om de weerstanden te kunnen verwisselen (kan ik verschillende voltages testen:7)
Of een potmetertje natuurlijk...

BTW, weet iemand wanneer Phreak weer terug is?

• Demo

Demo

Zo... ik heb daarstrax ff zitten solderen, een weerstand van 5k6 Ohm... Nu is volgens mijn berekeningen het core voltage 3,04 V>:)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom weerstanden, en niet direct een potmeter met een voltmetertje eraan ?
Is makkelijker experimenteren :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Demo

Demo

Op zaterdag 10 maart 2001 22:17 schreef Sinclair het volgende:
Waarom weerstanden, en niet direct een potmeter met een voltmetertje eraan ?
Is makkelijker experimenteren :)
Ik wou eigenlijk ook een potmeter doen, maar dat paste niet echt...:(

• memphis

memphis

Simpel toch ?
Paar draadjes eraan en de potmeter kit/lijm je aan het bovenrandje van de kaart.

By the way, het middelste pootje van de regulator is meestal ook doorverbonden aan de behuizing waarmee ie aan de onderkant (van foto) van de print gesoldeerd zit, dus je kan de potmeter over de regulator laten vallen.

• Demo

Demo

Kom een btje te laat met dit idtje:(... (kan het nog doen:))
Gaatje in achterplaat van videokaart maken en dan daar het asje van de potmeter er doorheen... hot-adjustable voltage>:)

• memphis

memphis

Tja... is een idee, maar moet je geen ASUS deluxe kaart hebben want die zit helemaal vol met connectors aan de achterkant :Y)

• Demo

Demo

Owja, mocht je met een potmeter aan de gang gaan, zet er dan ook nog een weerstand bij in serie... anders krijgt je chippie 5,5 volt als je de potmeter op nul draait>:)

Verwijderd

Hee Demoniac, al resultaten?

• Demo

Demo

Eeh... ik heb met een 14" 640*480 @ 256 kleuren monitor alleen kunnen kijken of ie nog leefde, EN DAT DEED IE!
De tests moet ik nog doen:(
Ik hoop hem nu op 175-180 MHz stabiel te krijgen...

[edit]
Owja, nou niet allemaal met 5k6 weerstanden gaan slepen, je moet zelf de weerstanden op je mobo meten en dan dmv formules de totaalweerstand uitrekenen... Ik heb een pascal prog geschreven die het voor een V770 kan, die wil ik (als jullie dat ook willen;)) wel aanpassen zodat alle weerstanden ingevoerd kunnen worden...

Verwijderd

V7700 Geforce 2 GTS mod. Ik heb de plaatjes bekeken van de V7700 voltage mod , en ik heb een V7700 en wil hem best doen, alleen op het plaatje is het soldeerpunt best lastig te zien. Iemand meer info hierover ?
Pagina: 1