Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Beste tweakers,
Sinds een tijdje zit ik met een internetsnelheid die bij mijn ganggenoten ernstig achterblijft. Ik zit in een studentenhuisvestingcomplex en we zitten op SURFnet. Vroeger had ik altijd snelheden van rond de 70-80Mbit maar tegenwoordig trek in ineens 20, en op slechte momenten zelf 7 (op goede overigens max 40). Mijn ganggenoten hebben echter nog steeds snel internet.
Mijn vermoeden is dat het aan mijn laptop (Sony Vaio VGN-DF315B) ligt, daar een andere kabel van laptop naar contact niet helpt en ik op de kamer van een ander dezelfde snelheid trek als in mijn eigen kamer, terwijl die persoon wel gewoon met 80mbit gaat.
Mijn vraag is als volgt: waar ligt dit aan?
note: deze maand hebben wij een nieuwe DNS Server gekregen (iedereen). Ik weet alleen niet hoe lang de vertraging al speelt, eind vorig jaar zat het iig nog goed. Verder heb ik een nieuwe licentie van NOD32 aangeschaft.
Wat heb ik gedaan:
- CClean er overheen gehaald.
- WinXP firewall uitgeschakeld, zelfs NOD32 (4.0, laatste build) even uitgeschakeld gehad
- AdAware laten zoeken naar spyware, niks gevonden
- TCPoptimizer laten optimaliseren

Ik test overigens altijd via Speedtest.net.

Graag jullie hulp, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Wat krijg je als je bijvoorbeeld opstart met een Ubuntu Live CD (of een Windows PE cd desnoods :+)? Als het namelijk met zo'n cd wel snel gaat....tja..dan zou ik niet te lang zoeken, maar 'gewoon' Windows even opnieuw clean installeren...of desnoods een backup terug zetten...

En wat gebeurt er als je test door bv. een 1GB BIN file te downloaden van bv. http://speedtest.bbned.nl ?

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 11-03-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
TheVMaster schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:45:
maar 'gewoon' Windows even opnieuw clean installeren...
Ja, gedaan... En dat hielp, maar na een paar updates en oa installatie van Flash en Firefox is het probleem weer helemaal terug... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
dus alle rommel eraf laten. een van die update's verlangzaamt je pc dus.
dat uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Ik neem aan dat enkel Firefox en Flash (etc.) de downspeed van je internet zelf niet kunnen vertragen? Of zie ik dit verkeerd?
Ligt het probleem anders in het feit dat ik IE8 icm Firefox geïnstalleerd heb staan?
Ik wil graag van jullie horen of je een idee hebt waaraan het zou kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Oke, boosdoener gevonden. NOD32 heeft een ingebouwde internetvertrager. Blijkbaar komt er na een update van de virusscanner een enorme blokkade op inkomend en uitgaand dataverkeer onder de noemer van beveiliging. Ik heb de web- en e-mailbeveiliging aan banden gelegd, en daarna haal ik weer 93mbit down en 69mbit up. Door voor meer mensen die dit euvel meemaken en NOD32 hebben: zet je internetbeveiliging een tandje lager.

[ Voor 0% gewijzigd door deejaylethal op 14-03-2010 13:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
als dit aan nod32 ligt moet ik zelf ook maar 'ns gaan kijken heb 't nog niet gemerkt maar uit voorzorg maar ff kijke
Pagina: 1