Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majetta
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 00:41
Hallo tweakers,

Ik heb nog nooit een abonnement gehad met mijn mobieltje, altijd prepaid, lijkt me handiger. maar nu wil ik binnenkort een htc desire halen en wil daarbij niet de volle retail prijs betalen, ik wil een abonnement.

nu lees ik altijd bij die reclames dat je een bepaald bedrag per maand betaalt bijv. 25 euros, dan krijg je x aantal belminuten en smsjes en zit je aan een 1 of 2 jarig contract vast. maar hoe is dat eigenlijk, betaal je nou echt 25 euro per maand of kan dat verschillen, moet je ook nog belkosten betalen, je krijgt toch al x minuten/smsjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22
Zodra je over dat <x> aantal heen gaat moet je bijbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:28:
Zodra je over dat <x> aantal heen gaat moet je bijbetalen :)
Daarnaast betaal je extra voor 09xx-nummers en premium-sms-diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Als je geen kennis hebt van zoiets kun je beter even langs een telecomwinkel lopen, zij kunnen je dat precies uitleggen.

In het kort, je betaalt vaste kosten á 25 euro waarvoor je bijv. 190 minuten of sms'jes krijgt. Als je dan bijv. 89 minuten gebruikt, heb je dus nog 101 minuten of sms'jes om te gebruiken. Als je meer gebruikt dan waar je voor betaalt - bijvoorbeeld 200 minuten bij bovenstaande bundel - dan betaal je daar een hoger bedrag voor, het zgn. buiten de bundel bedrag (dit ligt vaak rond de 25 á 30 cent incl. BTW, afhankelijk van de provider): je zou dan dus bijvoorbeeld 10 x 0,25 = 2,50 bovenop je bundel betalen, je rekening zou dan dus 27,50 betalen. Zoals gezegd zou ik als ik jou was gewoon even langs een telecomwinkel lopen, omdat er op het internet altijd van alles wordt beweerd (binnen telecomwinkels ook wel eens, maar dat slaat over het algemeen op meer: zij zouden het in ieder geval precies moeten weten). Voordeel van uitleg in een winkel is dat ze je ook even de bundels kunnen laten zien (bij voorkeur dus een onafhankelijke retailer, die hebben over het algemeen elke provider).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hou er ook rekening mee, dat een Android toestel 24/7 online is en je dus een internetbundel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Er zijn twee verschillende soorten abbo's, het sim only, waarbij je bijvoorbeeld 10 euro betaald voor 300 minuten, deze 300 minuten krijg je elke maand en wat je over houd gaat bij de meeste providers maximaal 1 maand door naar de volgende maand, bij sommigen raak je het kwijt, en weer bij anderen is t 'altijd houdbaar'. Kom je op een punt waar je meer verbruikt dan je 'hebt' dan betaal je daar relatief gezien vrij veel voor bij. Dit kan tussen de 10 en 30 cent per minuut zijn en is makkelijk te vinden als 'buiten bundel tarief' op de website van elke mobiele telecomprovider. Daarnaast heb je een normaal ab waarbij je eigenlijk veel meer betaald voor je minuten dan nodig is, voor diezelfde 300 minuten bijvoorbeeld 45 euro maar dan mag je er wel 'gratis' een telefoon bij uitzoeken. Soms is het goedkoper om een toestel te nemen + een sim only, maar momenteel is het veel voordeliger om een 'duur' abbo te nemen met 'gratis' of tegen geringe bijbetaling de Desire.

Ikzelf ook voor exact hetzelfde (Desire + abbo) en heb me verdiept in vrijwel alles:P Je mag me een bericht sturen met wat je denkt nodig te hebben aan minuten per maand smsjes per maand en megabytes per maand en of je liever 1 jaar contract en vrij hoge kosten (ongv 30-35pm) of een 2 jaar contract en lage kosten (rond 20pm) hebt. Ik heb het een beetje uitgevogeld dus en ik kom bij 1 jaar uit op totale jaarkosten van rond de 5XX en dat komt neer op de telefoon in termijnen betalen plus een mooie belbundel (300+ minuten) en onbeperkt internet erbij voor maar een euro of 13 extra per maand naast het 'afbetalen'. Bij twee jaar is t hetzelfde (Desire gespreid betalen + 9-10 euro extra voor de minuten en het online zijn) maar dan krijg je er een stuk minder belminuten (zo'n 100-150) bij, wel onbeperkt internet uiteraard. (ook moet je bij 1 jaar wel 50-150 euro bijbetalen voor de telefoon maar dat is dus inbegrepen bij het totaal bedrag wat ik berekend heb)
Pagina: 1