Home cinema set 3.2.1 BOSE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alternativ22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 21:31
Hallo mensen,

Ik heb sinds vandaag hier een Bose home cinema set 3.2.1 staan.
Ik heb het zover aangesloten dat als ik een dvd draai, het geluid gewoon goed via de Bose boxjes loopt. maar ik krijg het nog niet voor elkaar om het geluid van gewoon digitale tv door de bose set te laten lopen.

voor alle duidelijkheid. ik heb een ue40b6000 tv van samsung. ik kijk tv via een ci+ module. ik heb hem zover aangesloten dat de rood-witte tulpjes in de bose set zit. maar als ik aan de andere kant van het draad de rood-witte tulpjes in de tv wil doen zie ik geen aansluiting? het enigste wat ik me kon bedenken is de rood-witte tulpjes in die van de AV IN[Video] / [R-AUDIO-L] te doen (dit gaat al via een bijgeleverd draadje van de tv -> 1 naar 3). maar daarbij laat ik dus nog een geel tulpje leeg.

de rood witte tulpjes van de bose set zitten in het juiste gat. misschien moet ik hem bij de tv ergens anders aansluiten? maar zal niet weten waar.

Hoop dat iemand mij kan helpen bij dit probleem,

Groeten is niet nodig

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 11-03-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

alternativ22 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:26:
het enigste wat ik me kon bedenken is de rood-witte tulpjes in die van de AV IN[Video] / [R-AUDIO-L] te doen (dit gaat al via een bijgeleverd draadje van de tv -> 1 naar 3). maar daarbij laat ik dus nog een geel tulpje leeg.

de rood witte tulpjes van de Bose set zitten in het juiste gat. misschien moet ik hem bij de tv ergens anders aansluiten? maar zal niet weten waar.
Aansluitingen op een TV waarbij staat "AV IN", daar gaat logischerwijs geen geluid uitkomen inderdaad. Dus dat werkt niet.
Je zult een audio uitgang moeten vinden op je TV. Enerzijds kan dat via de (waarschijnlijk) beschikbare scart aansluitingen of eventuele digitale audio uitgang(en) (waarbij je dan een digitale ingang nodig hebt op je Bose set.). Digitale audio kan zowel over koperdraad als optisch, welke van de 2 je kan gebruiken hangt af van de beschikbare aansluitingen op je TV en Bose set.
Kijk aan de achterzijde of in je boekje van zowel je TV en Bose set wat er beschikbaar is. Ga dan op zoek naar passende bekabeling en/of verloopjes en klaar.
Eventueel hier tussen resultaten posten voor 'bevestiging'. :+

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 11-03-2010 22:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Heeft het bose setje geen optical in? Aangezien de samsung wel een optical out heeft.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

FeaR

In GoT we trust

Samsung UE40B6000 heeft geen analoge uitgangen voor audio. De stekkers zijn nu in het audio-deel van de component ingang gestoken. Zoals gezegd gaat geluid uitvoeren via een ingang niet werken. Enige uitgang die de Samsung UE40B6000 heeft is een digitale uitgang, en dan in de optische vorm.

Aansluitingen van de Bose 3-2-1 zijn als onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://images.wikio.com/images/s/4c0/bose-3-2-1-gsxl-siii.jpeg

Gewoon de "Optical Audio In" van de Bose 3-2-1 verbinden met de optische uitgang van de tv, dan werkt alles zoals het zou moeten. Met tv kijken dan wel de Bose instellen op dat de bron naar de optische ingang verspringt aangezien je dan die als input gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alternativ22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 21:31
Bedankt voor jullie reacties,

oke! dat is dan duidelijk voor mij.. maar dat betekent dat ik een optical digital audio moet aanschaffen? want die zat er geloof ik niet bij.

kan ik dan gewoon deze kopen: http://www.bol.com/nl/p/e...00000005752767/index.html

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

FeaR

In GoT we trust

Optische toslink / optische S/PDIF kabel is inderdaad wat je nodig hebt. Die bij Bol.com is gewoon goed. Meer moet je voor dergelijke kabels ook niet uit willen geven. Zijn wel ketens waar dit soort kabels nog wat goedkoper zijn, maar daar zijn de verzendkosten veelal iets van €6,00. Dus op het eind ben je dan hetzelfde bedrag kwijt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1