Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] flash embedden

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Beste Devvers,

Ik ben van plan op korte termijn te beginnen bloggen waarbij één van mijn hoofd thema's flex development zal zijn, beetje moeite doen om deze technologië een duwtje in de rug te geven en tonen aan mensen waarom het de moeite waard is. Verder dat html5 en flex beide bestaansrecht hebben en het vlak waar ze overlappen slechts klein is.

Graag had ik hiervoor enkele kleine voorbeeldjes gebouwd ter illustratie en die meteen geembed op mijn pagina.

Zoals bijvoorbeeld hier: http://blog.flexexamples....trol-in-flex-4/#more-2582

maar dat is dan nog in een iframe, gewoon embedden op de page zou nog net iets mooier zijn.

Mocht het mogelijk zijn ben ik op zoek naar iets als:
[flash]http://bleh.blah.com/voorbeeld.swf[/flash]
waarbij er dan gewoon de <embed... /> code word gegenereerd.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Vanuit security-oogpunt is dat niet echt wenselijk. Nu kan je natuurlijk wel dingen als scriptaccess uitsluiten, maar dan nog blijft het een enorm zwakke plek waarbij de veiligheid niet gewaarborgt is omdat we dat aspect dan simpelweg niet meer in eigen hand hebben maar moeten vertrouwen op externe browserplugins en de goede intenties van degene die z'n flash/flex/java/silverlight app wil showen.

Intentionally left blank

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik vraag me overigens ook af hoeveel mensen er op zitten te wachten dat er flash geinclude kan worden. Jij zal het willen gebruiken voor iets nuttigs, ik voorzie veel meer mensen van die gruwelijk irritante zut met geluidjes enzo posten. Verder wat crisp zegt :Y

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Het alternatief is dat ik gewoon een screenshot plaats en als je erop klikt naar mijn eigen html/swf gaat ... zoiets lijkt me wel toegelaten (net zoals er nu ook javafx of die dotnet afkooksels van die persoon met al z'n kleine (nutteloze :X) utilies post), maar indien het kwaadaardig is zal de verwijdering ervan net zo lang duren zowel van de link als van de blog content zelf?

De script access echt uitsluiten met mijn voorstel lijkt me idd moeilijk (zelfs in een iframe). En dan is er nog het feit dat het inderdaad mogelijk zou zijn om met javascript te communiceren met de rest van de pagina dmv de ExternalInterface ...

Ik begrijp het argument, maar zoals ik al zei, of het kwaad nu rechtstreeks zou geschieden of via een link naar een externe pagina, het enige verschil daar lijkt mij de aansprakelijkheid, de blog poster zal er sowieso voor gebanned moeten worden?

@MueR, tsja, ook jouw argument is terecht, maar wat met zeer irritante animated gifs, of zeer felle, pijnlijk aan de ogen gifgroene achterond ( >:) ) als background van de blog, ok, sound is dan al moeilijker ...

Ik zeg het, ik begrijp jullie argumenten, vooral de scriptaccess lijkt mij nu het onoverkomelijkst, maar ze zijn niet volledig sluitend, als users irritant willen doen lukt het ze al wel, ik dacht dat dat het idee van de blog een beetje was zodat users die hier al langer zitten, met iets meer verantwoordelijkheidsgevoel het vertrouwen toegestopt kregen om een blog te starten (dit is natuurlijk een heel andere discussie).

Ik zal nu moeten gaan afwegen of het extra voordeel van de hits die de tweakblogs url zal opleveren opweegt tov deze beperking, of dat ik toch naar iets als blogger zal gaan voor mijn specifieke eis.

Toch bedankt voor de reacties!

[ Voor 36% gewijzigd door Apache op 11-03-2010 22:46 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

of dat ik toch naar iets als blogger zal gaan voor mijn specifieke eis
Kan je bij blogger dan wel arbitraire eigen plug-in afhankelijke elementen embedden?

Intentionally left blank

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Ik heb het net even getest op een zeer oude blog, en wel, mijn uber13373 marquee tag doet het toch ;)

http://stagekrya.blogspot.com/2010/03/testing.html

Daar is het gewoon toegestaan om html te gebruiken.

C'mon guys, als het mag van google ... ? ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

<marquee> is toch wat anders dan <object> of <embed> ;)

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik gok dat google idd een whitelist heeft van tags en dat je daar niet gewoon elke mogelijke tag of script neer kan gooien :) En als dat wel kan, moeten ze dat lekker zelf weten, maar wij beginnen daar niet aan :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
http://stagekrya.blogspot.com/2010/03/testing.html

Heb er nu toch ook gewoon een <script>alert('testing');</script> in kunnen gooien.

Ik vind het ook wel sterk dat het daar wel kan, maar geeft toch wel aan dat ze vertrouwen hebben in de mensen die iets produceren op hun blog. En daar is het dan nog mogelijk dat elke beunhaas zich registreert en meteen evil html/javascript begint te posten. Terwijl hier op t.net, zijn het reeds geregistreerde gebruikers, die hun hardverdiend karma aan zo'n blog spenderen, meestal technisch onderbouwde mensen, en die krijgen enkel zo'n flauwe sandbox ;)

Maar goed, ik kan het begrijpen, sommige tweakers zouden er mogelijk misbruik van kunnen maken, misschien dat je voor x aantal karma html rechten kan kopen? :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie wel dat je voor reageren op blogspot naar een aparte pagina op blogger.com gaat; op die manier valt er natuurlijk geen belangrijke cookiedata te stelen. Wij zetten sessiecookies wel op .tweakblogs.net

Dus nee: arbitraire HTML rechten of de mogelijkheid tot het embedden van (eigen) objecten gaan we niet aan beginnen... Linken naar een eigen pagina mag natuurlijk altijd :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.