Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb een HTPC draaien met Windows 7 i.c.m Mediacenter (MCE). De hardware is ingebouwd in een Antec Fusion Black remote (Veris200 remote).

Dacht me zelf te verwennen door er een Logitech Harmony One AB bij te kopen. Op alle overige apparaten werkt de LT One perfect, behalve de HTPC met MCE.

Ik krijg deze mooie AB niet aan de praat.

Weet iemand de oplossing?

Wat ik al geprobeerd heb:
- Imon software geinstalleerd en hierin aangegeven dat de remote van het type MCE is

- In de Harmony software de AB is een apparaat toegevoegd van het type computer/htpc, merk Antec, type Fusion remote black

- In de Harmony software de AB is een apparaat toegevoegd van het type computer/htpc, merk Soundgraph, type Imon

Niets lijkt te werken, erruuggg frustrerend...

Dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

In het verleden heb ik eens gespeeld met een Logitech Harmony, een simpeler model, dat wel. Daar kon ik destijds in de software gewoon aangeven dat ik een app. had van het merk Microsoft, type Mediacenter o.i.d. Daarmee had ik dan gewoon de MCE functies op de afstandsbediening.

Misschien dat je daar wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01-2024
Had je toen ook een Antec kast? Volgens mij zit het probleem in het display dat bij de kast geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in Imon instelt dat je type remote 'MCE' is moet je als apparaat ' Tivo' aan je remote toevoegen, niet de Antec Fusion. Als je hem toevoegt als Antec (wat jij gedaan hebt) moet je in de imon software kiezen voor de Imon afstandsbediening. Er zit namelijk verschil tussen de imon remote en de MCE remote.

Je kunt het eigenlijk op 3 manieren doen:

- Je kunt imon instellen om de MCE remote te pakken en in je harmony als apparaat een Tivo toevoegen (werkt beter als computer --> MCE toevoegen. Als je het op die manier doet mis je onder andere de kleurknoppen en dergelijk)
- Je kunt imon instellen op de standaard afstandsbediening en de Antec fusion als apparaat toevoegen aan je harmony.

- Deze optie gebruik ik zelf: je voegt ze beide toe (Tivo en Antec Fusion). De imon software beschikt namelijk over functies die MCE niet kent en visa versa. Ik gebruik de ontvanger van de kast icm met imon (ingesteld op imon remote) voor de Antec remote en ik heb een extra usb ir ontvanger aangesloten die reageert op de MCE remote. Vervolgens een activiteit maken waar je beide in gebruikt en je hebt alle mogelijke knoppen en functies bij de hand ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, zoals Rupie ook al zegt. de iMon controller gaat niet 'out-of-the-box' met je harmony werken. Heb pasgeleden dezelfde problemen gehad.

Na veel forums lezen en support van logitech, heb ik besloten dezelfde oplossing als Rupie toe te passen.

Je kun ook overwegen om de iMon helemaal niet te gebruiken. Een aantal kleinde functies werken dan niet.