Vodafone UMTS USB modem bruggen met WiFi module

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor mekaar om mijn Vodafone USB modem te bruggen met mijn WiFi USB stick (zodat ik ook met mijn iPod Touch kan internetten) in Windows XP.

De Vodafone internetverbinding staat bij 'Inbelverbindingen' en mijn WiFi dongle (laptop beschikt niet over interne WiFi) staat bij Breedband verbindingen. Tussen Inbelverbindingen onderling kan ik wel bruggen (tussen breedband onderling ook), maar tussen Inbelverbinding en Breedband niet...

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:33
Deze aanstaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tekstenuitleg.net/static/images/ics.gif

?

En spit deze anders eens door: Internet-verbinding delen configureren in Windows XP

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet wat ik bedoel: ik wil het 3G netwerk bruggen met de WiFi stick op dezelfde computer (zodat deze het 3G internet uitstuurt). Hoe ik het daarna moet delen wist ik wel, kan alleen de 3G USB modem verbinding niet bruggen met de WiFi USB stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

Dat kan helemaal niet wat je wil.

Bridgen is fysiek twee netwerken koppelen. Zelfs al kon het op de manier die jij beschrijft, denk je niet dat Vodafone raar opkijkt als ze ineens IP adressen uitgeven voor meerdere devices op 1 3G connectie?

Je zult dus minimaal iets van routering moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@IEF

Hoe bedoel je 'dat dit niet kan'? Ik heb dit zo vaak gedaan met mijn ethernetverbinding doorlussen. Of is dit gewoon een beperking van dat prullige windows?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Waarom kijk je niet in het iPod touch topic? Daar staat in de ts een uitleg hoe je een bekabelde verbinding moet bruggen met wifi. Zal ongeveer hetzelfde werken als met je stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@lasharor
Het heeft niks met mijn iPod te maken. Ik wil gewoon het 3G internet dat ik via zo'n dongle op mijn laptop krijg, uit laten zenden via WiFi. Ik wil dit niet via een kabel doen: kan ik net zo goed gewoon achter de laptop gaan zitten mailen etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:29:
@lasharor
Het heeft niks met mijn iPod te maken. Ik wil gewoon het 3G internet dat ik via zo'n dongle op mijn laptop krijg, uit laten zenden via WiFi. Ik wil dit niet via een kabel doen: kan ik net zo goed gewoon achter de laptop gaan zitten mailen etc.
Heb je gekeken dan?

Daar word exact beschreven wat jij wilt, ik heb het ook nog eens zelf geschreven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees er blijkbaar overheen... Waar staat dat dan beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Op je computer
Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen. Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen. Ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ("andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken").

Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen en klik rechtermuisknop op je draadloze verbinding en dan tabblad eigenschappen. Vervolgens ga je naar het tabblad Draadloze netwerken en klik je op het knopje "toevoegen".

Je vult een gewenste netwerknaam (SSID) in, bij netwerkverificatie pak je gedeeld en bij gegevensversleuteling WEP (andere werken niet echt goed). Netwerksleutel pak je ook gewoon iets wat je zelf wilt. Sleutelindex blijft op 1 staan, en het automatisch aanleveren van de sleutel staat ook uit.
Laatste vinkje (dit is een computer-naar-computer-netwerk) moet aangevinkt zijn.

Klik nu op ok, en daarna weer op ok.

Ga vervolgens naar het venster waar je kan zoeken naar draadloze netwerken, nu zie je daar ook je net aangemaakte netwerk staan. Maak hier verbinding mee (vul 2 keer het eerder ingevulde wachtwoord in)

Op je iPod/iPhone
Ga naar instellingen en vervolgens naar wifi, maak verbinding met je net opgezette netwerk. Nadat je dit heb gedaan zie je rechts bij die verbinding een pijltje staan, klik hierop en ga naar het tabblad "Statisch". Nu op je computer ga je naar start - uitvoeren en typ je daarin: cmd, in het nieuwe venster typ je weer "ipconfig /all"
Nu zie je daar je LAN-netwerk staan, je ip-adres is je lokale adres +1 dus normaal is het 192.168.0.1 nu maak jij er 192.168.0.2 van. Dit ip-adres vul je in je iPod in, het subnetmasker staat ook bij ipconfig (meestal 255.255.0.0) voor je router pak je het lokale adres van je computer: meestal dus 192.168.0.1 en als DNS-server pak je de server die staat bij je ipconfig-schermpje

Vervolgens ga je weer terug naar wi-fi-netwerken op je iPod en maak je overnieuw verbinding met je netwerk, als het goed is heb je nou internet op je iPod.
Thanks to lasharor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMG, dat vraag ik helemaal niet. Dat is geen punt, wat jij beschrijft. Het gaat erom dat ik het internet via de Vodafone 3G dongle wil sharen naar andere apparaten via WiFi. Dat gaat om de e.o.a. reden niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

;(

Staat die dongle dan niet als netwerk interface bij je netwerkverbindingen?

Wellicht moet je dan eens wat duidelijker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die dongle staat daar wel: maar hij staat bij de inbelverbindingen. De WiFi dongle staat bij de Breedband verbindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
http://www.youtube.com/watch?v=k69jPfpxosc

In dit filmpje wordt je perfect uitgelegd hoe je je wifi van je pc kan instellen als access point.
Hopelijk ben je hier wat mee.

Als dat werkt, moet je zien om je 3G dial up "te sharen" via je Wifi kaart. Windows zal dan normaal DHCP server spelen, op de internal kant van je netwerk (hier je wifi).

Want zoals reeds eerder opgemerkt door IEF moet je niet bridgen, dat zal niet werken. Maar je moet routeren.

Ik heb wel nog nooit mijn 3G proberen te sharen, laat staan via wifi.
Mocht het lukken, dan hoor ik het graag.
Pagina: 1